Kyllä sitä Robinhokin välillä joutuu alempana käymään, eikä se todellakaan vienyt häneltä mahdollisuuksia hyökätä. Syötöt menivät kaikki vastustajille tai rajoilta yli ja hänen kaukolaukauksensa ei niin tehokas ole, joten aika löysä esitys häneltä.
Tietysti laitalinkin pitää _välillä_ laskea puolustajan avuksi, mutta Salgadoa piti _koko ajan_ tukea. Aivan liikaa apua kaipasi Salgado muulta joukkueelta.
Ja tehdään nyt yksi asia selväksi: en tosiaan ole sitä mieltä, että Robinho olisi pelannut hyvin viime pelissä tai aiemmin tällä kaudella. Hän on ollut suuri pettymys, jopa minulle, joka lievästi fanitan Robinhoa. Mutta kyse ei ollutkaan siitä, mitä Robinho sai hyökkäyssuuntaan aikaan (tai pikemminkin mitä ei saanut aikaan), vaan siitä, mihin Robinho joutui liikaa keskittymään - Salgadon auttamiseen.
Enkä tarkoita vierittää Robinhon huonoutta Salgadon syyksi, koska Robinho on ollut huono myös Ramosin ollessa laitapakki.
Montako maalia tuli Salgadon munauksesta? Montako hyökkäystä meni piloille Salgadon huonon syytön takia? Montako kertaa Salgadon huono lakaus oli syy hukattuun maalipaikkaan? Aika lapsellista etsiä laitapuolustajasta syytä siihen, että osaa keskikenttämiehistä ja kärkimiehistä ei jalkapallon pelaaminen kiinnostanut.
Higuainin asenne on hyvä, mutta siitä ei paljoakaan apua ole, jos ei edes yhtä kunnollista syöttöä saa siitä huolimatta aikaan.
Finale sanoi hyvin tuolla toisessa topikissa:
En tiedä oliko minulle tarkoitettu kommentti mutta en missään nimessä Salgadoa syytä sunnuntain tuloksesta. Silti yksittäisissä pelaaja arvioissa olen sitä mieltä, että karmea suoritus.
Salgadon huonoon peliin peli ei toki kaatunut, joukkueena siinä kaaduttiin, mutta Salgado oli kyllä huonoin yksilö, siitä ei pääse mihinkään. Todella paljon harhasyöttöjä, pallonmenetyksiä ja muita virheitä. Salgadon virheistä ei toki maaleja tullut, pitkälti kiitos upeasti pelanneiden toppareiden. Muut joutuivat jatkuvasti paikkaamaan ja tukemaan Salgadoa enemmän kuin pitäisi joutua.
Higsun onnistuminen oli muuten todella lähellä. Monesti hakeutui hyviin tilanteisiin ja hyvällä asenteellaan voitti omat kaksinkamppailunsa. Ratkaisut sitten epäonnistui, lähinnä huonon onnen takia. Mutta hyvällä asenteella pelasi, toisin kuin sinä aluksi väitit.