Kirjoittaja Aihe: Joka keväinen aihe  (Luettu 16571 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Finale

  • Viestejä: 1947
Joka keväinen aihe
« : 25.02.2008, 00.25.39 »
Kriisi
Näen tarpeelliseksi avata tämän aiheen, koska uskon seuraavien viikkojen ajan keskustelua tästä aiheesta riittävän.


10.01.2008 Copa del Rey Mallorca-Real Madrid 2-1
.
.
.
25.02.2008 la Liga Real Madrid-Getafe 0-1

10 peliä
4voittoa ja 6 tappiota

- 9 pistettä -> 2pistettä
- Copasta tippuminen
- Mestarien liiga...

STRIKER

  • Viestejä: 1582
Re: Joka keväinen aihe
« Vastaus #1 : 25.02.2008, 01.08.14 »
Äh, pojat vain pistävät hieman tiukemmaksi nämä pelit, niin ei mene ihan tylsäksi.  ;)

Tai sitten ei, onhan tuossa nähtävissä jo Virkkusen sanoin vähintään minikriisi. Ja omituista on myös, että häviöt ovat tulleet ennakkoon huomattavasti heikommilta joukkueilta. Olisikin hyvä jos näitä heikompia vastaan peluuttaisi enemmän vaihtopelaajia (lue: Soldadoa), jotta vakituisten avauspelaajienkin mielenkiinto pysyisi pelissä ja että he kentälle mennessään yrittäisivät aina kaikkensa. 
"Maali on jalkapallon orgasmi." -Eduardo Galeano-

florentinoperze

  • Viestejä: 1040
Re: Joka keväinen aihe
« Vastaus #2 : 25.02.2008, 10.52.48 »
Jonkinasteiseen kriisiin tässä ollaan suuntaamassa. 9 pistettä on vaihtunut kahteen ja ensi viikolla Barcelona voi ensimmäistä kertaa tällä kaudella siirtyä sarjajohtoon.
Iker "San Iker, El Fantasma de Zamora, El Gato, Ikerman" Casillas

manager

  • Viestejä: 529
Re: Joka keväinen aihe
« Vastaus #3 : 25.02.2008, 11.22.03 »
Kyllä voi ensi viikolla tulla vaikeata Romaa vastaan jos samanlaista peliä pelaa Real kuin Getafea vastaan. Voisi Schusterkin välillä vaihtaa kärkiparia

Finale

  • Viestejä: 1947
Re: Joka keväinen aihe
« Vastaus #4 : 05.03.2008, 23.43.56 »
Lisätään tänne joka keväisiin aiheisiin Champions league menestys :peukku_ylos:. Ei näitä niin tosissaan pitäisi ottaa mutta en silti viitsi kirjoittaa sen enempää.

manager

  • Viestejä: 529
Re: Joka keväinen aihe
« Vastaus #5 : 05.03.2008, 23.47.46 »
Siis joskus Real Madridin fanina oleminen on yhtä taivasta ja joskus kuten nyt se on yhtä suurta vitutusta :keskari:

Petri

  • Viestejä: 559
  • *REAL MADRID*
Re: Joka keväinen aihe
« Vastaus #6 : 05.03.2008, 23.50.47 »
Kyllä... Tosin fakta on se että meillä Real-faneilla on aina hyvä odottaa menestystä eri kilpailuissa, joten sitä myötä on myös mahdollisuus monenmoiseen hatutukseen. Usein käy vain niin, että jää luu käteen...
REAL MADRID

manager

  • Viestejä: 529
Re: Joka keväinen aihe
« Vastaus #7 : 05.03.2008, 23.55.12 »
Mutta eikö koskaan voisi olla semmoista kriisitöntä kautta..en nyt tiedä että onko tämä vielä kriisi mutta lähellä se on

peikko

  • Valitut
  • Viestejä: 764
Re: Joka keväinen aihe
« Vastaus #8 : 06.03.2008, 00.22.16 »
Mutta eikö koskaan voisi olla semmoista kriisitöntä kautta..en nyt tiedä että onko tämä vielä kriisi mutta lähellä se on

Itse en kutsuisi tätä kriisiksi, vaan ennemminkin vaikeaksi kaudeksi, mutta jotkut nyt haluavat että kriisi-sana kokee inflaation, joten kutsuttakoon sitten kriisiksi. Niin, kriisi on kyllä pakko kokea joka kausi. Sellainen kuuluu tasaisesti toistuvana jokaiseen ihmisistä koostuvaan ryhmään, joten ei niitä voi välttää. Jalkapallossa sellainen tulee vähintään kerran kaudessa.

On sitten valmentajan ja joukkueen tehtävä selvitä kriisistä, mutta tällä kaudella se on ollut vaikeampaa. Syinä on tietysti loukkaantumissuman ja kriisin sattuminen samalle ajanjaksolle, kuten myös se, että joukkueen runko on nuori ja kokematon ja valmentajakin on nuori niin valmentajana kuin Real Madridissa.

Mutta muistetaan, että kun nyt vihdoin viime kaudella on aloitettu pitkäjänteinen joukkueen uudistaminen, ei yksi hävitty UCL saa niitä suunnitelmia romuttaa. Samalla hyvällä tahdilla siis jatkettava. Olisi itse asiassa yllättävää, jos jo tällä kaudella olisi menestystä tullut laajalla rintamalla, joten eipä tuo haittaa - nythän on tulossa liigamestaruus...

Itse laskisin erikseen Perezin järjettömän ja häpeällisen poikkoilun ja Calderonin luotsaaman fiksun ja maltillisen rakentamisen. Nyt ollaan hyvällä linjalla, eikä yksi CL-häviö sitä miksikään muuta. Vasta toinen kausi menossa, ja jo yksi pokaali voitettuna ja toisesta vielä taistellaan. Joukkue on hyvin nuorennettu ja koostumus on hyvä.

pähkinä

  • Viestejä: 800
Re: Joka keväinen aihe
« Vastaus #9 : 06.03.2008, 00.44.36 »
Aika lailla samoilla linjoilla peikon kanssa

Puskas

  • Viestejä: 1835
  • Oma teksti
Re: Joka keväinen aihe
« Vastaus #10 : 06.03.2008, 00.51.15 »
Siis joskus Real Madridin fanina oleminen on yhtä taivasta ja joskus kuten nyt se on yhtä suurta vitutusta :keskari:

Ja joku voi vielä olla Atleticon fani. Heille täytyy antaa tunnustusta. Rakastavat seuraansa todella.

Puskas

  • Viestejä: 1835
  • Oma teksti
Re: Joka keväinen aihe
« Vastaus #11 : 06.03.2008, 00.54.08 »
Mutta muistetaan, että kun nyt vihdoin viime kaudella on aloitettu pitkäjänteinen joukkueen uudistaminen, ei yksi hävitty UCL saa niitä suunnitelmia romuttaa. Samalla hyvällä tahdilla siis jatkettava. Olisi itse asiassa yllättävää, jos jo tällä kaudella olisi menestystä tullut laajalla rintamalla, joten eipä tuo haittaa - nythän on tulossa liigamestaruus...

Tottakai osin ollaan vielä ison opin tiellä, mutta nyt pitäisi jo ruveta sitten oikeasti tajuamaan, että cup pelaamisen on parannuttava. Kahden viime kauden aikana Real Madridin on tyrmännyt Copa del Reyssä Betis ja Mallorca ja Champions Leaguessa kriisin keskellä ollut Bayern ja AS Roma. Sanomattakin on selvää, että tulos on ollut häpeällistä cupien osalta.

Pelle

  • Viestejä: 48
Re: Joka keväinen aihe
« Vastaus #12 : 06.03.2008, 00.56.07 »
Eiköhän tämä Realin "pitkäjänteinen" rakennustyö saa jatkoa kesällä kun sysse saa potkut ja parit uudet 30milj hankinnat tulevat uuden valmentajan kanssa kokeilemaan.  :(

Peikko, eilen nuori ja kokematon Arsenal pudotti mestarit  ;)

pähkinä

  • Viestejä: 800
Re: Joka keväinen aihe
« Vastaus #13 : 06.03.2008, 01.01.11 »
Joo Arsenalin super nuorukaiset kyl pelaa huikeeta kautta täl hetkellä

peikko

  • Valitut
  • Viestejä: 764
Re: Joka keväinen aihe
« Vastaus #14 : 06.03.2008, 01.04.59 »
Eiköhän tämä Realin "pitkäjänteinen" rakennustyö saa jatkoa kesällä kun sysse saa potkut ja parit uudet 30milj hankinnat tulevat uuden valmentajan kanssa kokeilemaan.  :(

Peikko, eilen nuori ja kokematon Arsenal pudotti mestarit  ;)

Itse en usko, että Sysse saa potkuja tai muutenkaan tapahtuu isoa muutosta joukkueen pelaajistossa. Gutin tilalle hankitaan joku pelimies, joku hyvä laitapakki ja ehkä laituri tai hyökkääjä. Mutta megahankintoihin en usko. Riippuen toki mitä sillä tarkoitetaan. Odottelen rauhallisempaa kesää.

Ja niin, arsenal voitti eilen mestarit ja Real voitti viime kaudella liigamestaruuden - joskus nuoret ja kokemattomat voivat todella yllättää. Ja se on hieno asia. Mutta heiltä ei voi yllätystä tai tasaista tasoa vaatia ennen kuin ajan kanssa. Ja toki arsenalilla on myös se iso ero, että heillä on ollut wenger kai ikuisesti(?), Real Madridilla Syster valmentaa vasta ensimmäistä kauttaan...

Pelle

  • Viestejä: 48
Re: Joka keväinen aihe
« Vastaus #15 : 06.03.2008, 01.36.33 »
No eipä meillä ole mikään täysin kokematon joukkue ollu viimekaudella? Nisse pisti loppukautta kohden palloja pömpeliin ja samaan aikaan barca kompasteli niin mestaruus irtos. Roma ottelussakin oli esim. Raul, Cannavaro, Guti, joilta kokemusta löytyy suurista peleistä ja kuuluvat joukkuen runkoon, että ei tässä nyt ihan kehdosta kentälle pelaajia olla heitelty.

Robben

  • Viestejä: 1281
Re: Joka keväinen aihe
« Vastaus #16 : 06.03.2008, 07.41.00 »
Joo Arsenalin super nuorukaiset kyl pelaa huikeeta kautta täl hetkellä

No Wenger on ollut joukkueessa jo 15 vuotta, saanut valita kaikki joukkueen pelaajat.

Iker

  • Viestejä: 333
Re: Joka keväinen aihe
« Vastaus #17 : 06.03.2008, 08.12.17 »
Syssen potkut riippuu pitkälti siitä tuleeko liigamestaruutta.

Vehvi

  • Viestejä: 340
Re: Joka keväinen aihe
« Vastaus #18 : 06.03.2008, 10.06.02 »
Oli tulos melkein mikä vaan, niin antaisin Syssen jatkaa. Joka helvetin kevät valmentaja on vaihtunut, joten pelaajistossa on Luxemburgon, Capellon ja Syssen hankintoja. Nyt täytyisi malttaa, ja antaa Sysselle aikaa toinen ja kolmas kausi rakentaa joukkue kuntoon.

Gutin paikalle toivottavasti saadaan vahvistus, joka tuuraa Gutia. Onko Granero sellainen, joka Gutin paikalla pystyy pelaamaan, vai muutetaanko taktiikkaa? Sysselle tuli Roma-peleissä pahoja taktisia kämmejä, joten toivottavasti tämä opetti miestä ja jatkossa Sysse osaa hyödyntää pelisilmäänsä paremmin.

Rootface

  • Viestejä: 3240
Re: Joka keväinen aihe
« Vastaus #19 : 06.03.2008, 10.37.22 »
Gutin tilalle pitäisi nyt viimeistään tajuta hankkia tasaisempi suorittaja.
Itse lähtisin hakemaan Diegoa Bremenistä, melkein hinnalla millä hyvänsä.
Keskikenttä on meillä tällä hetkellä niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kuutamolla. Ei kunnollista pelinrakentelua saada aikaiseksi. Niitä ns. oivaltaviasyöttöjä nähdään peli pelin jälkeen aina vaan vähemmän ja vähemmän.
Jos vertaa esim. Barcan keskikenttään niin eroa ku yöllä ja päivällä. Pahimmlata kilpailijalta löytyy keskikentältä niin kovia nimiä ku Xavi, Iniesta, Dinho, Deco yms. Kyllähän meidän jengi KALPENEE. Meiltä löytyy vain joku Darra ja Gago, joka oli mielestäni aivan umpi surkea eilisessä pelissä ROmaa vastaan!! 1/10 syötöstä omille.
Baptistan paikka ei ole keskikentällä vaan kärjessä, joten jäljelle jää vain RObson, RObben ja Guti, niin ja Drethe, joka on ollut joukkueen parhaita päästessään kentälle.
Tässä saa nyt ihan tosissaan jännittää kevään edetessä, että miten La Ligassa käy. Pahoin pelkään, että Barca painelee kalkkiviivoilla rinnalle ja ohi - leveämmän materiaalin turvin.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2008, 10.41.27 kirjoittanut Rootface »
iVamos sanoi Sergio Ramos!