Mutta eikö koskaan voisi olla semmoista kriisitöntä kautta..en nyt tiedä että onko tämä vielä kriisi mutta lähellä se on
Itse en kutsuisi tätä kriisiksi, vaan ennemminkin vaikeaksi kaudeksi, mutta jotkut nyt haluavat että kriisi-sana kokee inflaation, joten kutsuttakoon sitten kriisiksi. Niin, kriisi on kyllä pakko kokea joka kausi. Sellainen kuuluu tasaisesti toistuvana jokaiseen ihmisistä koostuvaan ryhmään, joten ei niitä voi välttää. Jalkapallossa sellainen tulee vähintään kerran kaudessa.
On sitten valmentajan ja joukkueen tehtävä selvitä kriisistä, mutta tällä kaudella se on ollut vaikeampaa. Syinä on tietysti loukkaantumissuman ja kriisin sattuminen samalle ajanjaksolle, kuten myös se, että joukkueen runko on nuori ja kokematon ja valmentajakin on nuori niin valmentajana kuin Real Madridissa.
Mutta muistetaan, että kun nyt vihdoin viime kaudella on aloitettu pitkäjänteinen joukkueen uudistaminen, ei yksi hävitty UCL saa niitä suunnitelmia romuttaa. Samalla hyvällä tahdilla siis jatkettava. Olisi itse asiassa yllättävää, jos jo tällä kaudella olisi menestystä tullut laajalla rintamalla, joten eipä tuo haittaa - nythän on tulossa liigamestaruus...
Itse laskisin erikseen Perezin järjettömän ja häpeällisen poikkoilun ja Calderonin luotsaaman fiksun ja maltillisen rakentamisen. Nyt ollaan hyvällä linjalla, eikä yksi CL-häviö sitä miksikään muuta. Vasta toinen kausi menossa, ja jo yksi pokaali voitettuna ja toisesta vielä taistellaan. Joukkue on hyvin nuorennettu ja koostumus on hyvä.