Myöhempien aikojen muokkaus: Brasilia näemmä voitti ottelunsa 2-1. Katsoiko joku matsin, mites se Neymar, pukisko valkopaita häntä?
Itse katselin tuon. Neymarilta olen nyt nähnyt ehkä yhteensä vajaa kymmenen matsia. Lupaavan oloinen kaveri, pirteä kentällä ja uskaltaa haastaa ja tehdä trickejään vähän vaativimmissakin otteluissa. Nuoren iän takia ei vielä kuitenkaan pysty kunnolla kantamaan vastuuta, eikä välttämättä kovin usein osoittaudu miksikään ratkaisijaksi. Luulen, että Eurooppaan siirtyessään tarvitsisi kauden tai pari puhjetakseen kukkaan, eka vuosi (tai vuodet) menisi satunnaisten väläyttelyjen, totuttelun ja monien vaisumpien pelien merkeissä. Ei siis omasta mielestäni missään nimessä voi olettaa, että heti veisi avauksesta jonkun Ronaldon paikan ja rupesi paukuttelemaan maali per peli tahdilla häkkejä (tämä nyt siis hyvin kärjistetty esimerkki

), enemmänkin tarvittaisiin kärsivällisyyttä. Sellaista kärsivällisyyttä oli toki esim. Benzeman kanssa, joka nyt loistaa, joten totta kai on myös mahdollista, että Neymarista tulisi loistava pelaaja Madridille. Kaikki eväät siihen on kaikesta huolimatta olemassa.
Mutta kyllästyisikö Neymar sitten alkuaikojen penkillä oloon jo varhaisessa vaiheessa, vai loppuisiko ensin seurajohdon kärsivällisyys? Paha sanoa, siirtohinta olisi kuitenkin niin kova, että fanit ja johto varmasti vaativat aika paljon myös otteilta matseissa valkoisessa paidassa. Jotenkin vaan itselläni on sellainen olo, että tämä poika on pikkasen liikaa tottunut ruusuilla tanssimiseen, kun kaikki on tähän mennessä sujunut uralla melkoisen hyvin. Kenties tässä vaiheessa yhteen maailman kovimmista ryhmistä siirtyminen olisi liian kova pala purtavaksi ja saattaisi tuottaa ongelmia selättää siitä seuraavat ongelmat, jonkalaisia ei ole aikaisemmin juurikaan kohdannut. Tällä hetkellä on sekä Santosissa että Brasilian maajoukkueessa aika kiveen hakattu paikka avauksessa, mitäpä sitten kun Realissa sen saavuttamiseen vaaditaankin entistä enemmän duunia?
E. Coentrao vaihtoon loukkaantumisen takia Puola - Portugal -ottelussa

.