SIIS HÄ
Vielä pari viikkoa sitten kaikki mollasivat Becksiä yhdessä nyt Finale, Roiss ja luisfigo suojelevat häntä oikein tosissaan ?
Opetellaan nyt edes lukemaan.

---------
Sitten muutama pikainen huomio keskusteluun.
- Niistä vapareista sen verran, että jostakin muistelisin lukeneeni Beckhamin kokeilleen viime kauden liigassa 57 vapaapotkusta, ja niistä yksi meni maaliin. Jollain aikaisemmalla kaudella(en ole varma oliko se 03/04 vai 04/05) sisään meni 3% laukauksista. Tuskin tarvitsee edes mainita, että tälläinen osumatarkkuus on aivan järkyttävän huono. En tiedä tarkalleen montako vaparia R.Carlos kokeili viime kauden liigassa, mutta prosentuaalinen osumatarkkuus on aivan 100% varmasti moninkertainen verrattuna Beckhamin vastaavaan, sillä Carlos teki kaksi maalia vapareista vaikka pääsi taatusti kokeilemaan huomattavasti harvemmin kuin Beckham. Ja kun otetaan huomioon, että Carloskaan ei ole mikään erityisen hyvä vaparispesialisti, niin voi vaan todeta sen kylmän tosiasian, että viime kausina Real Madrid on antanut jo pelkästään tässä asiassa vastustajille huomattavasti tasoitusta. Ja sitten täällä väitetään, että Real Madridilla ei olisi ollut Beckhamin tilalle laittaa ketään ampumaan. Ihan kuin kukaan ei edes muistaisi enää Zidanea...
Jos Becks ei olis "myyvä tuote" ei varman nykyisen moni dissais sen suorituksia, pidettäis ihan hyvänä laitalinkkinä.
Tässä on yllättävän paljon totta, sillä usein tuntuu Beckham-antipatioiden kohdistuvan nimenomaan siihen että Becks on "pelkkä mainospelle" tai "kansikuvapoika". Mikäli joku vähemmän suosittu pelaaja olisi varustettu Beckhamin taidoilla, olisi arvostus pelaajana varmasti jonkin verran korkeammalla kuin nykyään.
Mutta tuo siis vain yleisesti ottaen, ja esimerkiksi itse en ole ikinä ollut kiinnostunut siitä kuinka paljon Becks juhlii vapaa-ajalla tai kuinka monessa hiusmainoksessa mies on ollut, vaan siitä mikä on hänen pelillinen panoksensa joukkueelle.
Ku tarkemmin miettiny nii en oo koskaan tainnu keksiä, et mitä Becksiltä oikeen odotetaan?
En nyt ole aivan varma tarkoititko että mitä juuri Beckhamilta olisi syytä odottaa, vai että mitä Real Madridin oikean laidan pelaajalta noin yleisesti pitäisi odottaa. Oikealta laitalinkiltä odotetaan ainakin:
- hyvää kahdensuunnan pelaamista
- vahvaa liiketta pallollisena ja pallottomana
- puolustajien haastamista ja ohittamista
- leikkaamista keskelle kohti vastustajan maalia
- hyviä keskityksiä ja syöttöjä
- puolustustilanteessa prässäämistä ja vastustajan pelitilan minimointia
- taklauksia ja pallonriistoja
Mitäs luulette Becksyn hinnaksi, jos jalokivi olisi taas kaupan? Jos kerta Ronaldon hinta olisi joku 4 milj €, niin olisi kiinnostavaa tietää.. Ronaldon hinta siis GOALista.
Ala lukemaan vaikka Veikkaajaa tai Urheilulehteä, mutta jätä nyt ihmeessä tuollaisen roskalehden lukeminen sikseen.

Olen edelleen sitä mieltä, että Beck olisi hyvä vaihtomies Realiin, mutta, että maailmasta löytyisi kymmeniä parempia vaihtoehtoja kuin Beckham.
Täysin sama.
Joaquinista sen verran että vaikka jätkä on loistava pelaaja mutta ei ole tärkeissä matseissa ainakaan mua vakuuttanut vielä ja Beckhamin puolustukseksi täytyy sanoa se että mieshän vei Englannin kisoihinkin yksinään vaparimaalilla taisi olla vielä yliajalla ja muutenkin silloin kun on onnistunut niin on onnistunut tärkeissä paikoissa
Joko tämä oli vitsi tai sitten luokittelemme "onnistumisen" hiukan eri tavalla.

--------
Tämän enempää en jaksa alkaa ottamaan kantaa, sillä oman mielipiteeni Beckhamista olen jo monta kertaa tällekin foorumille kirjoittanut, eikä se ole viime aikoina juurikaan muuttunut. Ehkä kuvaavin sanapari Beckhamista on "ihan ok". Onko se sitten tarpeeksi maailman suurimman joukkueen avaukseen, sen saa jokainen itse päätellä.