Tosiaan, Florentino on siis (yllätysyllätys) ilmoittanut olevansa ehdokkaana tulevissa seuran presidentin vaaleissa.
Hotelli Ritzissä pidetyssä tilaisuudessa Perez vastaili noin tunnin verran median (noin 200 journalistia oli paikalla) kysymyksiin.
Tässä suht' selkeä käännös, espanjasta englanniksi, AS:n sivuilta.
Pikaisesti luettuna Perez vakuuttaa ymmärtävänsä tekemänsä virheet Madridin johdossa viime kaudellaan. Tärkeimpänä tavoitteena vaikuttaisi olevan seuran imagon nostaminen takaisin sille kuuluvalle tasolle (kyseessä kuitenkin maailman paras ja kaunein jalkapalloseura). Myös taloudellisia asioita painotetaan, mutta urheilupuolta unohtamatta. "Meidän täytyy kilpailla ManU:n, Chelsean ja Barcelonan kanssa. Haluamme johtaa jalkapallomaailmaa tulevina vuosina. Barcelonan mahtava kausi ei pelota minua, se motivoi minua." Myös koripallopuoleen tullaan panostamaan, tavoite: lajin ykkönen Euroopassa.
jotain poimintoja:"Maailman parhaiden pelaajien kuuluu pelata Madridissa". Kuten Perez on tottunut neljä vuotiaasta asti näkemään. "Cristiano Ronaldo kuuluu maailman parhaisiin pelaajiin". Raul on seuran symboli ja tulee rikkomaan kaikki ennätykset, epäilemättä. 'Maailman parhaat pelaajat eivät pois sulje espanjalaisia pelaajia, koska useat maailman parhaista ovat espanjalaisia'. Myös Ranskan pelaajien tason Perez otti esille (syynä Zidane&Ribery, anyone?).
Estadio Santiago Bernabéu tulee säilymään monia vuosia ja varmaa on, että stadionia tullaan nykyaikaistamaan lisää. Perez nosti esille asian stadionin parkkipaikoista, jotka joidenkin huhujen mukaan tultaisiin sijoittamaan tulevaisuudessa maan alle. Flore myös vakuutti, että hänellä on kaupungin pormestarin suostumus tuleviin töihin koskien stadionia.
Mitään nimiä Perez ei erityisemmin tuonut esiin (pelaajia, valmentajia, taustahenkilökuntaa ym.), vaan käski odottamaan. Ainoastaan Valdanon ja Zidanen nimiä hän kommentoi: "ovat olleet tärkeitä henkilöitä Madridissa, mikä vastaa seuran kuvaa (ja heidän saaminen mukaan ei olisi vaikeata minulle)."
Suomennokseni ovat aika vapaasti -stetsonista- heitettyjä.
Hyvin osaa Perez vieläkin median kanssa toimia ja on todella karismaattinen puhuja (vrt. Calderon, joka poltti enemmän siltoja kuin rakensi niitä).

Tulevia päiviä ja vaalikampanjalupauksia odotellessa meikäläinen lähtee vetämään kolmen päivän rännin, kiitos kahen viikon pituisen tenttiviikon.