Kirjoittaja Aihe: Maajoukkue pelit  (Luettu 192193 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Arakorn

  • Viestejä: 1937
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #680 : 22.11.2007, 00.57.14 »
En syytä tuomaria tasurista, mutta jotain rajaa nyt sentään! Kokenut tuomari kun on ja Portugalin maineen tuntien olisi kyllä pitänyt alle viidestä metristä nähdä filmin joka oli kuvattu 50:sta metristä!

#10

  • Viestejä: 1359
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #681 : 22.11.2007, 02.41.54 »
Siis se jännitys perustui siihen Portugalin huonoon hyökkäyspelaamiseen, että jos Suomi sittenkin saisi tuurilla sen yhden paikan. Ottelunahan tämä ei todellakaan mitään huippua ollut. Portugali pelasi pelaajistoonsa nähden erittäin huonosti ja Suomella ei ollut munaa edes oikeasti yrittää pelata.

Nojoo, totta kyllä. Ja kyllähän Forsselille aika hyvä paikka lopussa siunaantuikin, joskin todella vaikeasta asennosta joutui ampumaan. Kyllä olisi ollut mahtavaa, kun lopussa olisi Kuqi astellut kentälle ja rynninyt pallon vaikka perse edellä maaliin, runnoen samalla vaikkapa kaksi Portugalin heinäkeppiä samalla verkon perille...
« Viimeksi muokattu: 22.11.2007, 02.44.40 kirjoittanut #10 »

Heinämies

  • Viestejä: 345
  • Calma
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #682 : 22.11.2007, 07.19.44 »
Loistava peli ja tulos oli oikeuden mukainen. Tai ottelussahan Portugali olisi saanut painaa muutamankin maalin, mutta pääasia oli, että Suomen tasoinen amatööri potkupallo maajoukkue pysyy kaukana arvoturnauksista. Aivan kuin ei muuten tarpeeksi hävettäisi. Lopputurnaukseen kun mennään taidolla, eikä uskomattomalla pullalla, onneksi vääryyttä ei tapahtunut.

Pepe pelasi hyvin. Piti hienosti Suomen räpiköivän hyökkäyksen aisoissa, ja oli muutenkin kentän yksi näkyvimmistä hahmoista. Pari kertaa Jässin kanssa otti yhteen, ehkä jälkimmäisestä olisi voinut jo korttia vilauttaa, mutta ei mitään törkeää kuitenkaan. Filmaus oli upea ;) Paremmin Pepe filmas, kun Eremenko on ikinä filmannut... Toivottavasti näillä näytöillä saadaan taas avauspaikka siellä Madridissa!
Tuomas Virkkunen, Real - Juve 23.10.2013
"Ethän sä voi. Ethän sä Arturo rakas voi näyttää Illarramendia rikkeen tekijäksi tuon jälkeen"

http://www.mtv.fi/sport/futis/mestarienliiga/uutiset.shtml/2013/10/1823264/video-mestarien-liigan-surkuhupaisin-filmaus

E-spel

  • Viestejä: 2699
  • Pää Lontoossa, lompakko Manchesterissa
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #683 : 22.11.2007, 08.09.04 »
Enpä tuon pelin perusteella vielä Pepe:lle avauspaikkaa antaisi, mutta ilman muuta Pepe pelasi juuri niin kuin odotinkin - agressiivisesti ja kovaa pitäen Suomen hyökkääjät täysin pimennossa. Toki muistetaan sekin että Pepe harjoittelee päivittäin luokkaa kovempia hyökkääjiä vastaan kun eilen pelasi. Sukelteluista en pidä itsekään, mutta sanottakoon samaan lauseeseen sekin, ettei siinä suuremmin sukeltaa tarvitse jos kaveri juoksee ~10m vauhdilla kädet edellä selkään. Siinä yhdessäkin tilanteessa Pepe oli lyödä päänsä mainoksiin, sukelteluako?
\\\"Atacan dos y defienden nueve.\\\" - Don Fabio

Puskas

  • Viestejä: 1835
  • Oma teksti
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #684 : 22.11.2007, 15.18.21 »
Nojoo, totta kyllä. Ja kyllähän Forsselille aika hyvä paikka lopussa siunaantuikin, joskin todella vaikeasta asennosta joutui ampumaan. Kyllä olisi ollut mahtavaa, kun lopussa olisi Kuqi astellut kentälle ja rynninyt pallon vaikka perse edellä maaliin, runnoen samalla vaikkapa kaksi Portugalin heinäkeppiä samalla verkon perille...

Milläköhän eväillä Kuqi olisi tämän tehnyt? Ehkä Suomessa kannattaisi pikkuhiljaa ruveta panostamaan tekniseen osaamiseen rynnimisen sijaan.

Puskas

  • Viestejä: 1835
  • Oma teksti
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #685 : 22.11.2007, 15.20.29 »
Enpä tuon pelin perusteella vielä Pepe:lle avauspaikkaa antaisi, mutta ilman muuta Pepe pelasi juuri niin kuin odotinkin - agressiivisesti ja kovaa pitäen Suomen hyökkääjät täysin pimennossa. Toki muistetaan sekin että Pepe harjoittelee päivittäin luokkaa kovempia hyökkääjiä vastaan kun eilen pelasi. Sukelteluista en pidä itsekään, mutta sanottakoon samaan lauseeseen sekin, ettei siinä suuremmin sukeltaa tarvitse jos kaveri juoksee ~10m vauhdilla kädet edellä selkään. Siinä yhdessäkin tilanteessa Pepe oli lyödä päänsä mainoksiin, sukelteluako?

Muutoin samaa mieltä, mutta oikeasti Pepe harjoittelee päivittäin vähintään viisi luokkaa parempia hyökkääjiä vastaan kuin Suomella on kentälle asettaa.

florentinoperze

  • Viestejä: 1040
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #686 : 22.11.2007, 16.29.50 »
Niin kannattaa sitä nyt maailman suurin jalkapalloseura ottaa pienen ja vähälukuisen Suomen vertailukohteeksi. Muutenkaan en vaan ymmärrä tuota suorastaan obsessioksi muodostunutta Suomen dissailua. Olen aina YRITTÄNYT ymmärtää miksi, joku suomalainen koko ajan haukkuu Suomen pelaajia ja pelitapaa, vaikka pieni Suomi yrittää kaikkensa kisoihin pääsemiseksi.
Samalla ajattelutavalla sodassakin kannattaisi puoli valita sen perusteella kummalla on isommat pyssyt ja suurimmat tykit.
Iker "San Iker, El Fantasma de Zamora, El Gato, Ikerman" Casillas

Puskas

  • Viestejä: 1835
  • Oma teksti
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #687 : 22.11.2007, 16.49.51 »
Jos puhutaan pääsystä EM-kisoihin puhutaan huippujalkapallosta ja huippujalkapalloon liittyy varsin oleellisesti Real Madrid. Ja totuus Suomen jalkapallosta on se, että pelaajien tekninen osaaminen on liian heikkoa, jotta arvokisapaikka olisi mahdollinen. Ja selittely Suomen pienuudella on naurettavaa, ksoka esimerkiksi Suomea pienempi Kroatia otti lohkovoiton ja ja ovat taas arvokisoissa. Kyse on vain siitä, että siellä palloilukulttuuri on täysin toisissa sfääreissä ja jalkapallossa asioita tehdään oikein.

Arakorn

  • Viestejä: 1937
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #688 : 22.11.2007, 17.01.41 »
Eli missä asia sitten kiikastaa? Pelaajissa? Valmentajissa? Tuomareissa? Vastustajissa? Arvontakoreissa? Yleisössä?

florentinoperze

  • Viestejä: 1040
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #689 : 22.11.2007, 17.10.44 »
Jos puhutaan pääsystä EM-kisoihin puhutaan huippujalkapallosta ja huippujalkapalloon liittyy varsin oleellisesti Real Madrid. Ja totuus Suomen jalkapallosta on se, että pelaajien tekninen osaaminen on liian heikkoa, jotta arvokisapaikka olisi mahdollinen. Ja selittely Suomen pienuudella on naurettavaa, ksoka esimerkiksi Suomea pienempi Kroatia otti lohkovoiton ja ja ovat taas arvokisoissa. Kyse on vain siitä, että siellä palloilukulttuuri on täysin toisissa sfääreissä ja jalkapallossa asioita tehdään oikein.

Nouseeko Suomessa jalkapallokulttuuri sinun kannattaessa kaikkia muita maita kuin Suomea?
Onhan se hienoa olla itse edistämässä jalkapallokulttuurin nousua fiilistelemällä jatkuvasti muita ja haukkumalla ne ihmiset, jotka kulttuuria yrittävät kohottaa.

No teikäläisen kommentit ovat sitä laatua, että tuskin niitä kukaan vakavissaan ottaakaan. Real Madridistakin innostut kirjoittamaan kun jokin menee päin vittua. Silloin Diarra on paska afrikasta, Beckham myy paitoja ja täällä foorumilla kukaan ei tajua mitään. Obsessio eli pakkomielle olla eri mieltä.
Iker "San Iker, El Fantasma de Zamora, El Gato, Ikerman" Casillas

STRIKER

  • Viestejä: 1582
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #690 : 22.11.2007, 17.10.57 »
Kyse on vain siitä, että siellä palloilukulttuuri on täysin toisissa sfääreissä ja jalkapallossa asioita tehdään oikein.
Samaa mieltä, mutta ratkaisusi tähän Suomen jalkapallon heikkoon, mutta jatkuvasti nousevaan tilaan on:
"Suomalaiset on paskoja, ei sinne päästä. Kannustan sitten kun ollaan Real Madridin tasoisia"
Laitoinko oikeat sanat suuhun?  ???
"Maali on jalkapallon orgasmi." -Eduardo Galeano-

Puskas

  • Viestejä: 1835
  • Oma teksti
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #691 : 22.11.2007, 17.22.09 »
Nouseeko Suomessa jalkapallokulttuuri sinun kannattaessa kaikkia muita maita kuin Suomea?
Onhan se hienoa olla itse edistämässä jalkapallokulttuurin nousua fiilistelemällä jatkuvasti muita ja haukkumalla ne ihmiset, jotka kulttuuria yrittävät kohottaa.

No teikäläisen kommentit ovat sitä laatua, että tuskin niitä kukaan vakavissaan ottaakaan. Real Madridistakin innostut kirjoittamaan kun jokin menee päin vittua. Silloin Diarra on paska afrikasta, Beckham myy paitoja ja täällä foorumilla kukaan ei tajua mitään. Obsessio eli pakkomielle olla eri mieltä.

Kritiikki on paljon parempi tapa nostaa jalkapallon tasoa kuin se, että nuolee asioita osaamattomien ihmisten persettä ja luulee, että sieltä tulee jotakin hyvää ulos. Kyllä minä positiivistakin palautetta annan kun siihen on syytä, mutta olen sen verran palloilua seurannut, että en todellakaan perusta mielipiteitäni lehtien juttuihin kuten harmittavan moni täällä tekee. Mieluummin perustan mielipiteeni faktoihin.

Puskas

  • Viestejä: 1835
  • Oma teksti
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #692 : 22.11.2007, 17.26.35 »
Samaa mieltä, mutta ratkaisusi tähän Suomen jalkapallon heikkoon, mutta jatkuvasti nousevaan tilaan on:
"Suomalaiset on paskoja, ei sinne päästä. Kannustan sitten kun ollaan Real Madridin tasoisia"
Laitoinko oikeat sanat suuhun?  ???

Jos Suomi haluaa parantaa tasoaan jalkapallossa olisi syytä ruveta harjoittelemaan määrällisesti ja laadullisesti paremmin. Pelaajien tekninen taitotaso olisi saatava paljon korkeammaksi. Itse en kannata tuollaista raukkamaista poltetun maan taktiikkaa, vaikka sitä käyttäisi Suomi. Vielä vähemmän kuin Hodgsonin raukkamaiseen taktiikkaan uskon voivottelun ja haluttomuuden nähdä asioita olevan oikea tie kohti parempaa jalkapallon tasoa.

pähkinä

  • Viestejä: 800
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #693 : 22.11.2007, 22.02.50 »
Joo mut tätä ihmettelen et porukkaa puhuu "et onneks suomi ei päässy kisoihin". Siis mitä vittua, kyllä omaa maata toivoisin kisoihin yli kaiken ja suomalaisekko muka sikoja. Portugalilaisten naurettava filmaaminen sai sen välillä näyttämään siltä mutta alko vituttaan kyl kun tuomari meni vielä aina näihin filmauksiin. C- luokan Ronaldookin saa koko ajan nostella sieltä nurmenpinnasta. Kuqia olisin toivonu kentälle, koska on voimakas boxi pelaaja joka pelaa tilanteet loppuun asti, hänenkin pelityylin arvostelu turhaa koska pitäiskö kaikkien pelaajien olla sellasia neppailijoita. Se on kyl totta et miklun lisäks pitäis kärkeen saada joku huippuhyökkäjä

STRIKER

  • Viestejä: 1582
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #694 : 22.11.2007, 22.49.04 »
Tuli äsken pelattua PESsiä netissä ja maajoukkueturnauksessa. Vastaan asettui yllättäen Suomen joukkue. Kysyin vastustajalta, että mistä hän on kotoisin ja vastaukseksi tuli "Portugal". Sitten hieman haukuin heidän maajoukkuettaan sukeltelijoiksi, ihan hyvässä hengessä kuitenkin. Hän selvästi tajusi, ettei siinä mitään henk.koht. ollut. Tämä vastustaja sitten kehui Suomen joukkuetta ja sanoi:
"If u would play to win, u could be victorius" ja jatkoi kehumalla Jässiä ja Littiä. En tiedä sitten johtuiko Litin kehuminen eilisestä pelistä vai aiemmista meriiteistä...  ::)
"Maali on jalkapallon orgasmi." -Eduardo Galeano-

Puskas

  • Viestejä: 1835
  • Oma teksti
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #695 : 22.11.2007, 23.44.52 »
Turha haukkua Pepeä siitä, että meni kovaa samalle pallolle Jääskeläisen kanssa, jos samaan aikaan kehuu Kuqia, joka teki vastaavan tempun viikonloppuna. Itse en pysty tuota Suomen pelitapaa tukemaan, koska vihaan tällaista epäjalkapalloa.

Arakorn

  • Viestejä: 1937
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #696 : 22.11.2007, 23.54.14 »
Ei me haukuta Pepeä siitä hänen jumalan käden maalistaan, vaan hänen vilmaamisestaan!
Millasta fudista Suomen pitäisi sit pelata? Hyökkäävää? Ei riitä oikein pelaajamateriaali...

STRIKER

  • Viestejä: 1582
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #697 : 22.11.2007, 23.56.02 »
Turha haukkua Pepeä siitä, että meni kovaa samalle pallolle Jääskeläisen kanssa, jos samaan aikaan kehuu Kuqia, joka teki vastaavan tempun viikonloppuna.
Siis nyt ihan oikeasti, mitä hittoa? Katsopa jostain tilanteet uudestaan, niin näkyy Kuqin menneen täysin oikein tilanteeseen, maalivahdin eteen työntämällä söpön nenänsä siihen palloon. Pepe taas hyppäsi Jässiä päin, tässä on iso rikkeen kokoinen ero.
"Maali on jalkapallon orgasmi." -Eduardo Galeano-

Arakorn

  • Viestejä: 1937
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #698 : 23.11.2007, 00.32.40 »
Totta, Kuqi teki ihan oikein, hän vain meni sinne eteen, eikä koskenut maalivahtia. Niin saa tehdä.

pähkinä

  • Viestejä: 800
Re: Maajoukkue pelit
« Vastaus #699 : 23.11.2007, 13.43.11 »
Ei me haukuta Pepeä siitä hänen jumalan käden maalistaan, vaan hänen vilmaamisestaan!
Millasta fudista Suomen pitäisi sit pelata? Hyökkäävää? Ei riitä oikein pelaajamateriaali...

Sama, Suomelle ei oo mitään järkee pelata eri taktiikalla ennen kun saadaan joukkueeseen joku huippukärki lisää ja parityyppiä kk-kentälle. Puolustus Suomella on jo Euroopan eliittiä mut hyökkäyssuuntaan ollaan paljon jäljessä