Miksei selaimen kautta enää pääse? koittakaa sitä mikon laittamaa linkkii!
Tossa uus:
http://www.irc.cz/cgi-bin/irc.cgi?nazevkanalu.
Eipä näy Mikko osaavan pysyä poissa irkistä.
No pitäähän toi osittain paikkansa, koska mulla on ircissä bounceri, eli vaikka mä suljen koneen tms. ni se mun nicki jää sinne, eli mä poistun ircistä vaan, jos palveluntarjoajalla tulee jotain ongelmia.
Ja huomasin, että Mikko nukkuu aamusella klo 6-11. 
Ja tosta nukkumisesta sen verran, että täytyy myöntää, että se menee varsinkin lomalla joskus "vähän" sekasin (hyi hyi minä

). Yleensä arki ja koulu kuitenki muuttaa sitä sitte jonkin verran

. Huomenna (tai no tänään) alkaa muute koulu vasta 11.05

.
Aina oppii uutta. En ollu tiennytkään, ennen eilistä, että en tarvi mitään hienoa mIRC -softaa irkatakseni. Tässä on tutussa UNIXissa valmiiksi jo tuo irkkausmahdollisuus.
Joo, mä oon tota kanssa käyttäny, mutta tykkään silti enemmän tästä mircistä

. Ainaki puttyn kanssahan pääsee irkkiin kirjottamalla "irc".
Pari kysymystä; Eli mitä/mikä se jokin bot? juttu on?
No ite en hirveen hyvin osaa selittää, mitä botit on, mutta tässä lainaus yheltä toiselta keskustelupalstalta:
Botti on scripti, joka pyörii shell-accountissa/screenissä ja on kytkeytyneenä IRCciin jollekin kanavalle, koodattu yleensä TCL:llä. Ja botteja on noin 3mrd erilaista. Ja jos kirjoittaa /quit, niin onko silloin poistunut lopullisesti kanavalta?
Jos kirjotat /quit, niin sillon oot poistunu koko irc-serveriltä. Jos taas kirjotat /part #kanava, niin poistut pelkästään kanavalta, jonka nimi on #kanava.
eikö poistumiselle ole jonkinlainen toinenkin tapa?
No jos vaikka suljet irc-clientin tai sammutat koneen, niin kai se on toinen tapa. Muita tapoja en tiiä

.
Ja mitäs se bannaus on?
Jos vaikka seppo bannataan #realmadridfin.net-kanavalta, ni se ei voi kirjottaa, eikä liittyä (joinata) kyseiselle kanavalle ennen kuin joku kanavan operaattoreista on ottanut bannit pois (operaattorin tunnistaa @-merkistä ennen varsinaista nickiä). Vain kanavan operaattorit voi (onneks

) bannata.
Pakko kyllä joskus tutustu tarkemmin, ennenkuin tulee säätämään jotain, vaikka ei kai siellä mitään vakavaa voi tehdä?
No eipä mitään vakavempaa oikeestaan varsinkaan, jos sä et oo operaattori. Mä oon tosin saanu pari bottisotaa siellä aikaseks, mutta sain säädettyy niitä botteja sen verran, että sellasia ei pitäis enää tulla

.
Taas on muuten kanavan varsinaisten keskustelijoitten määrä laskenu jonkin verran. Botteja ja screenejä sen sijaan tuntuu riittävän

. Mahtavien graafikon kykyjen avulla sain kyhättyä tilanteesta tällasen hienon kuvaajanki.

Ohhoh, tulipas pitkä viesti

. Nyt mä lähen nukq, öitä...