Kirjoittaja Aihe: #realmadridfin.net @ IRCnet  (Luettu 16581 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tomí

• Kalju nykyäs!
Re:#realmadridfin.net @ IRCnet
« Vastaus #20 : 05.12.2002, 19.28.41 »
Voipi hyvinkin olla....  ;D Meitsihän siis vasta asens ton ohjelman. Enkä tosiaan oo mikään guru.

Mikko

« Vastaus #21 : 05.12.2002, 19.32.34 »
Kokeile laittaa serveriks vaikka joku näistä:
irc.song.fi
irc.stealth.net
irkki.saunalahti.fi
irc.kolumbus.fi
irc.cs.hut.fi

Mikä nettiyhteys sulla on?

Tomí

• Kalju nykyäs!
« Vastaus #22 : 05.12.2002, 19.35.06 »
Joo, serverin vaihto vois hoitaa homman.
Itse asiassa en muuten tiiä mikä nettiyhteys tää on. Tää on tän korkeakoulun kouluverkko, joskus haukuttu yhdeksi maailman nopeimmista. Mut katellaan... Yritän tänään löytää itseni tuolta... :D

Tomí

• Kalju nykyäs!
« Vastaus #23 : 05.12.2002, 19.40.06 »
No raittis. Nyt löyty nuo nimet... ;)
Perhana ku ei voi käyttää tuota täältä tuttua nimimerkkiä, piti vaan keksiä joku äkkiä. Mutta eiköhän sen voi muuttaa joskus...

Petri

• *REAL MADRID*
« Vastaus #24 : 14.12.2002, 20.05.32 »
Itsekin kävin juuri tuolla real ircissä ensimmäistä kertaa, ja pääsin jo pieneen esimakuun, juteltuani Mikon kanssa :) Pitänee ehkä itsekin asentaa tuo mirc ???
REAL MADRID

Petri P

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #25 : 16.12.2002, 08.02.28 »
IRC on netin klassikkoja. Loistavaa paikallista toimintaa aikanaan. Itse en enää niinkään tapaa kanavilla hillua, mutta joskus opiskeluaikoina oltiin muutamien tyyppien kanssa jatkuvasti porisemassa ties mistä milloinkin... Vaan eipä siinä, hauskaa puuhaa :)

Petri

• *REAL MADRID*
« Vastaus #26 : 16.12.2002, 18.57.46 »
Pari kysymystä; Eli mitä/mikä se jokin bot? juttu on?
Ja jos kirjoittaa /quit, niin onko silloin poistunut lopullisesti kanavalta? eikö poistumiselle ole jonkinlainen toinenkin tapa? Ja mitäs se bannaus on?
Pakko kyllä joskus tutustu tarkemmin, ennenkuin tulee säätämään jotain, vaikka ei kai siellä mitään vakavaa voi tehdä? :D
« Viimeksi muokattu: 16.12.2002, 18.58.42 kirjoittanut Petri »
REAL MADRID

Tomí

• Kalju nykyäs!
« Vastaus #27 : 16.12.2002, 21.51.27 »
Itsekin tuohon IRCciin vasta tutustuneena,  www.irkki.org antoi ainakin minulle polttavimpiin kysymyksiin vastaus.
Mut mut. Mulla on tuo mIRC asennettuna. Mites 30:n päivän jälkeen? Ohjelma pois ja ladataan jostain uusi tilalle? Ei sitä nyt jaksa maksaa tommosesta. Saakohan jostain ilmaisia IRC-versioita? ???
« Viimeksi muokattu: 16.12.2002, 21.52.59 kirjoittanut Tomí »

Juhana

• Ylläpitäjä
  • *
  • ¡Hala Madrid!
« Vastaus #28 : 16.12.2002, 22.44.23 »
Huhujen mukaan mIRC toimii täysin tuon 30 päivän jälkeenkin ;)
"Nosotros somos Real Madrid y no tememos miedo a nadie."

Mikko

« Vastaus #29 : 17.12.2002, 00.06.39 »
Mitä? Onks tässä joku aikarajakin?  :D

Petri P

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #30 : 17.12.2002, 08.41.15 »
Kyllähän nyt kaiken softan voi saada toimimaan ns. trial periodin jälkeenkin....  ;D

Ei vaiskaan. Ilmaisia mIRCin vastineitakin toki on.... katso vaikkapa Tucowsin sivuilta: http://tucows.iwn.fi/circ95_default.html... Tuolta löytyy pari freewarea. Ainakin noista tuo Visual IRC (alimmainen) on ihan toimiva kampe, jota on tullut joskus testattua.

peikko

• Valitut
« Vastaus #31 : 21.12.2002, 12.36.26 »
Kannattaa hakea Trillian. Siitä löytyy ainakin msn, yahoo, icq, aim ja ircci.

Petri

• *REAL MADRID*
« Vastaus #32 : 02.01.2003, 22.08.23 »
Miksei selaimen kautta enää pääse? koittakaa sitä mikon laittamaa linkkii!
REAL MADRID

Mikko

« Vastaus #33 : 02.01.2003, 23.54.55 »
Lainaus
This service has been shut down due to constant abuse and denial of service attacks on the people hosting it.

Jaaha, se on sitte suljettu :-\.

Mikko

« Vastaus #34 : 05.01.2003, 02.07.24 »
Kanavan tilastoja:
http://bot.daug.net/~mikko/tilastot/
:)

"juhana- on tosi hyökkäävä persoona! Hän pieksi muita irkkaajia peräti 4 kertaa!"
"Sääli juhana-:a, kukaan ei tykkää hänestä. Häntä läpsittiin peräti 3 kertaa..."
"mi2ko on ikuinen pessimisti: 3.6% hänen lauseistaan sisälsivät surullisia kasvoja :( "
"Onko hantta vähän tyhmä vai muuten kyselee liikaa? 15.7% hänen kirjoittamista riveistään olivat kysymyksiä!"
"Casillas luulee olevansa joku kingi, hän monotti peräti 2 irkkaajaa!"
 ;D
« Viimeksi muokattu: 05.01.2003, 02.07.57 kirjoittanut Mikko »

Tomí

• Kalju nykyäs!
« Vastaus #35 : 09.01.2003, 20.09.29 »
Tuli tutkittua tuota tilastoa. Eipä näy Mikko osaavan pysyä poissa irkistä. Ja huomasin, että Mikko nukkuu aamusella klo 6-11.  :) Ite en oo siellä vähään aikaan piipahtanutkaan.

Tomí

• Kalju nykyäs!
« Vastaus #36 : 22.01.2003, 11.10.34 »
Aina oppii uutta. En ollu tiennytkään, ennen eilistä, että en tarvi mitään hienoa mIRC -softaa irkatakseni. Tässä on tutussa UNIXissa valmiiksi jo tuo irkkausmahdollisuus. Mitähän sitä on silloin peruskursseilla tullu tehtyä?  ;D Tuokin selvisi itse asiassa siten, että piti kattoo niistä vanhoista kirjoista miten käytetään yhtä tekstieditoria. ;)

Mikko

« Vastaus #37 : 23.01.2003, 00.23.44 »
Lainaus
Miksei selaimen kautta enää pääse? koittakaa sitä mikon laittamaa linkkii!
Tossa uus: http://www.irc.cz/cgi-bin/irc.cgi?nazevkanalu.
Lainaus
Eipä näy Mikko osaavan pysyä poissa irkistä.
No pitäähän toi osittain paikkansa, koska mulla on ircissä bounceri, eli vaikka mä suljen koneen tms. ni se mun nicki jää sinne, eli mä poistun ircistä vaan, jos palveluntarjoajalla tulee jotain ongelmia.
Lainaus
Ja huomasin, että Mikko nukkuu aamusella klo 6-11.  :)
Ja tosta nukkumisesta sen verran, että täytyy myöntää, että se menee varsinkin lomalla joskus "vähän" sekasin (hyi hyi minä  :-[). Yleensä arki ja koulu kuitenki muuttaa sitä sitte jonkin verran :). Huomenna (tai no tänään) alkaa muute koulu vasta 11.05 :).
Lainaus
Aina oppii uutta. En ollu tiennytkään, ennen eilistä, että en tarvi mitään hienoa mIRC -softaa irkatakseni. Tässä on tutussa UNIXissa valmiiksi jo tuo irkkausmahdollisuus.
Joo, mä oon tota kanssa käyttäny, mutta tykkään silti enemmän tästä mircistä :). Ainaki puttyn kanssahan pääsee irkkiin kirjottamalla "irc".
Lainaus
Pari kysymystä; Eli mitä/mikä se jokin bot? juttu on?
No ite en hirveen hyvin osaa selittää, mitä botit on, mutta tässä lainaus yheltä toiselta keskustelupalstalta:
Botti on scripti, joka pyörii shell-accountissa/screenissä ja on kytkeytyneenä IRCciin jollekin kanavalle, koodattu yleensä TCL:llä. Ja botteja on noin 3mrd erilaista.
Lainaus
Ja jos kirjoittaa /quit, niin onko silloin poistunut lopullisesti kanavalta?
Jos kirjotat /quit, niin sillon oot poistunu koko irc-serveriltä. Jos taas kirjotat /part #kanava, niin poistut pelkästään kanavalta, jonka nimi on #kanava.
Lainaus
eikö poistumiselle ole jonkinlainen toinenkin tapa?
No jos vaikka suljet irc-clientin tai sammutat koneen, niin kai se on toinen tapa. Muita tapoja en tiiä :).
Lainaus
Ja mitäs se bannaus on?
Jos vaikka seppo bannataan #realmadridfin.net-kanavalta, ni se ei voi kirjottaa, eikä liittyä (joinata) kyseiselle kanavalle ennen kuin joku kanavan operaattoreista on ottanut bannit pois (operaattorin tunnistaa @-merkistä ennen varsinaista nickiä). Vain kanavan operaattorit voi (onneks :) ) bannata.
Lainaus
Pakko kyllä joskus tutustu tarkemmin, ennenkuin tulee säätämään jotain, vaikka ei kai siellä mitään vakavaa voi tehdä? :D
No eipä mitään vakavempaa oikeestaan varsinkaan, jos sä et oo operaattori. Mä oon tosin saanu pari bottisotaa siellä aikaseks, mutta sain säädettyy niitä botteja sen verran, että sellasia ei pitäis enää tulla :).

Taas on muuten kanavan varsinaisten keskustelijoitten määrä laskenu jonkin verran. Botteja ja screenejä sen sijaan tuntuu riittävän :D. Mahtavien graafikon kykyjen avulla sain kyhättyä tilanteesta tällasen hienon kuvaajanki. :D

Ohhoh, tulipas pitkä viesti ;D. Nyt mä lähen nukq, öitä...
« Viimeksi muokattu: 23.01.2003, 00.59.00 kirjoittanut Iker »

Petri

• *REAL MADRID*
« Vastaus #38 : 22.02.2003, 20.40.16 »
Joo, taas on pääsy selaimen kautta :)
REAL MADRID

Mikko

« Vastaus #39 : 27.02.2003, 18.18.23 »
h31 m1x€1 7ääL 0å c3tää???????  ???

Eli suomeks, hiljasta on :(. Tällä hetkelläki vaan minä ja Jaamis (plus botit Casillas, El_Jefe ja Sanni).
« Viimeksi muokattu: 27.02.2003, 18.19.10 kirjoittanut Mikko »