Kautta on nyt pelattu 11 matsia. Tänä aikana mielestäni ei olla nähty vielä yhtäkään vakuuttavaa esitystä.
Ancelotti vaikuttaa puheiden perusteella sentään tiedostavan, että ongelmia on. Alkukaudesta voidaan kuitenkin antaa valmennukselle korkeintaan välttävä arvosana.
Omasta mielestä ainoa vakuuttava on ollut se Atalanta-pelin 2.jakso, etenkin hyökkäämisen osalta. Silloin nähtiin, mihin tuo nippu parhaimmillaan kykenisi. Miehet liikkui ja tilanteita luotiin. Sama jatkui vielä siinä Mallorca-pelin avausjaksolla, Realihan namutteli ja loi pyöritystä, nähtiin se Rodrygon upea maalikin, mutta sitten jotain tapahtui ja kaikki se on murentunut käsiin. Jostain syystä samaa iloa ja juonikkuutta ei ole ollut missään pelissä ja mikä huolestuttavaa, mitään selkeää kehityskäyrää ei ole ollut havaittavissa.
Veskari- ja toppariosasto on tosiaan ollut vahva koko kauden, ilman Kurttua olisi useampi päästetty osuma enemmän. Jos puolustuslinjasta joku epävarma pitää nostaa esiin, se on Mendy. Heikohko kauden aloitus hänen tasoonsa nähden.
Keskikenttä ja hyökkäys sakkaa eniten. Selkeä priimusmoottori puuttuu kun Keisari lähti, Fede ja Tchoua on kuitenkin niin erityyppisiä pelaajia mitä Toni. Lisäksi ranskalaisen alkukausi on ollut heikohko. Hyökkäyskolmikko ei löydä yhteistä säveltä, kaikki soljuvuus puuttuu ja peli on juuri kuten TAMI mainitsi, luonnotonta ja väkisin hakemista. Vähän jokainen yrittää itse dribblailla, mutta ei oikein muuta tapahdu. Olen sanonut ennenkin, mutta Rodrygon tilalla joku toinen (Arda, Brahim) voisi toimia paremmin, vaikkakaan ei Rodryn niskaan ihan koko lastia nyt voi kaataa, ihan ok kauden alku ollut, mutta tuntuu nyt kärsivän siitä, että peliä rakennetaan liikaa Vinin, Juden ja Kylianin kautta vasemmalta laidalta.
Ancelotti eilen sanoi, että tappio saattoi tulla jopa hyvään saumaan, sillä tuon pitäisi toimia samanlaisena herätyksenä kuin viime vuoden Tico-tappion. Ja ainakin tunnustetaan tosiasiat, että pelaaminen ei vaan toimi ja ongelmia on. Olen silti hieman epäileväinen edelleen, onko Carletto oikea koutsi tälle ryhmälle? Toisaalta kun ongelmat saadaan ratkottua, niin tuskinpa parempaa koutsia myöskään tuolle tähtisikermälle siinä kohtaa on, kuin don Carlo.