Kirjoittaja Aihe: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012  (Luettu 21578 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Losblancos

  • Viestejä: 2306
  • Hala Madrid!
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #20 : 10.08.2012, 08.37.06 »
Canalesin alkuperäisessä lainasopimuksessa oli pykälä minkä perusteella Valencialla oli oikeus ostaa Canales lainan aikana.

Okei, luin hieman huolimattomasti, tämä selvä. Päätös on siis tehty jo aikoja sitten.

Siltikin täytyy sanoa, että hiukan ihmettelen tätä kuviota: Ostetaan nuori todella lupaava pelaaja, istutetaan häntä kausi penkillä/katsomossa ja sitten pistetään lainalle ja lainasopimukseen Valencialle osto-oikeus. Ja siihen vielä sisään takaisinosto-oikeus.  ::) Varsinaista säätämistä. Yksinkertaisempaa olisi vaan pitää pelaajaa lainalla, niin kauan kuin uskotaan että tulevaisuus voisi löytyä Madridin paidasta. No oli miten oli, pointtini on se, että toivottavasti Canales on edellenkin isolla tussilla Josen papereissa ja tämä Valenciaan päästäminen ei johdu mistään lyhytnäköisyydestä ja kärsivällisyyden puutteesta. Ja jos alkaa näyttää että mies lunastaa potentiaalinsa, niin sitten bumerangina takaisin Madridiin.

Redondo

  • Vieras
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #21 : 10.08.2012, 16.50.19 »
Siltikin täytyy sanoa, että hiukan ihmettelen tätä kuviota: Ostetaan nuori todella lupaava pelaaja, istutetaan häntä kausi penkillä/katsomossa ja sitten pistetään lainalle ja lainasopimukseen Valencialle osto-oikeus. Ja siihen vielä sisään takaisinosto-oikeus.  ::) Varsinaista säätämistä. Yksinkertaisempaa olisi vaan pitää pelaajaa lainalla, niin kauan kuin uskotaan että tulevaisuus voisi löytyä Madridin paidasta. No oli miten oli, pointtini on se, että toivottavasti Canales on edellenkin isolla tussilla Josen papereissa ja tämä Valenciaan päästäminen ei johdu mistään lyhytnäköisyydestä ja kärsivällisyyden puutteesta. Ja jos alkaa näyttää että mies lunastaa potentiaalinsa, niin sitten bumerangina takaisin Madridiin.
Canalesin olisi kyllä voinut lainata jo kaudeksi 2010/11 muualle, koska samasta pelipaikasta kilpailivat jo silloin Kaka ja Özil.

Mutta kuten tuossa edellä jo mainitsin, niin tuo myyminen takaisinosto-oikeuden kera on myyvälle seuralle paljon parempi kuin lainaaminen. Realhan on tätä monen lahjakkaan Cantera-kasvatin kanssa harrastanut: de la Red, Negredo, Granero ja Callejon ovat palanneet Realiin takaisinosto-oikeuden kautta. Tällä hetkellä Real Madridilla on takaisinosto-oikeus ainakin Joseluun, Dani Carvajaliin, Rodrigoon ja Pablo Sarabiaan. Dani Parejoon Real Madridilla oli takaisinosto-oikeus, mutta en tiedä onko tuo vielä voimassa.

Losblancos

  • Viestejä: 2306
  • Hala Madrid!
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #22 : 11.08.2012, 01.23.59 »
Sen verran mielenkiintoista, että täytyy vielä jatkaa, pahoittelen off-topicia.

Mutta kuten tuossa edellä jo mainitsin, niin tuo myyminen takaisinosto-oikeuden kera on myyvälle seuralle paljon parempi kuin lainaaminen.
Onko tosiaan näin? Joku syyhän siihen tietenkin on, että Madrid tätä tapaa käyttää. Mutta ei se kyllä itselleni valkene. Esimerkki: Jos kuvitellaan että canales myytiin vaikka 7 M ja takaisinosto on 10 M, niin jos tuo takaisinosto käytetään niin Madridhan tekee siinä tappiota 3 M. Kun taas jos Canales on saman ajan lainalla, niin Valencia maksaa pelaajan palkan (olenko väärässä?) ja kun pelaaja kotiutetaan niin tappio on 0. Onko nuoren pelaajan myyntiarvo sitten muka korkeampi ennen tätä laina-aikaa, en kyllä siihen usko. (Esim. jos Canalesin myyntihinta oli tosiaan se huhuttu 7 M, niin uskon kyllä että Madrid sen summan saisi ensi kauden jälkeenkin.) Ja vaikka olisikin niin, kattaako se sen yli kolme miljoonaa? Kuten sanoin, joku syyhän siihen on, että Madrid tätä tapaa käyttää, mutta olen sitä kyllä ihmetellyt jo pitkään, ainoa syy mikä itselleni on tähän asti tullut mieleen on se, että muut seurat eivät yksinkertaisesti halua lainata Madridilta, eli toimia Madridin pelaajien kasvattamona ilman tuota voittoa minkä he saavat, kun Madrid pelaajan lunastaa takaisin.   
« Viimeksi muokattu: 11.08.2012, 01.32.56 kirjoittanut Losblancos »

Madridista #7

  • Viestejä: 881
  • el Águila de Móstoles
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #23 : 11.08.2012, 09.23.34 »
Sen verran mielenkiintoista, että täytyy vielä jatkaa, pahoittelen off-topicia.
Onko tosiaan näin? Joku syyhän siihen tietenkin on, että Madrid tätä tapaa käyttää. Mutta ei se kyllä itselleni valkene. Esimerkki: Jos kuvitellaan että canales myytiin vaikka 7 M ja takaisinosto on 10 M, niin jos tuo takaisinosto käytetään niin Madridhan tekee siinä tappiota 3 M. Kun taas jos Canales on saman ajan lainalla, niin Valencia maksaa pelaajan palkan (olenko väärässä?) ja kun pelaaja kotiutetaan niin tappio on 0. Onko nuoren pelaajan myyntiarvo sitten muka korkeampi ennen tätä laina-aikaa, en kyllä siihen usko. (Esim. jos Canalesin myyntihinta oli tosiaan se huhuttu 7 M, niin uskon kyllä että Madrid sen summan saisi ensi kauden jälkeenkin.) Ja vaikka olisikin niin, kattaako se sen yli kolme miljoonaa? Kuten sanoin, joku syyhän siihen on, että Madrid tätä tapaa käyttää, mutta olen sitä kyllä ihmetellyt jo pitkään, ainoa syy mikä itselleni on tähän asti tullut mieleen on se, että muut seurat eivät yksinkertaisesti halua lainata Madridilta, eli toimia Madridin pelaajien kasvattamona ilman tuota voittoa minkä he saavat, kun Madrid pelaajan lunastaa takaisin.

Valencia tuskin olisi Canalesia lainalle ottanut ilman tuota osto-oikeutta. Eikä tuo 3M€ ole Madridin rahakirstussa juuri mitään, varsinkin jos pelaaja breikkaa läpi.
”Jalkapallo on yksinkertainen peli, jossa 22 miestä juoksee pallon perässä 90 minuutin ajan, ja lopuksi Saksa voittaa.”
- Gary Lineker

Heltsu

  • Viestejä: 1092
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #24 : 11.08.2012, 10.10.09 »
Sen verran mielenkiintoista, että täytyy vielä jatkaa, pahoittelen off-topicia.
Onko tosiaan näin? Joku syyhän siihen tietenkin on, että Madrid tätä tapaa käyttää. Mutta ei se kyllä itselleni valkene. Esimerkki: Jos kuvitellaan että canales myytiin vaikka 7 M ja takaisinosto on 10 M, niin jos tuo takaisinosto käytetään niin Madridhan tekee siinä tappiota 3 M. Kun taas jos Canales on saman ajan lainalla, niin Valencia maksaa pelaajan palkan (olenko väärässä?) ja kun pelaaja kotiutetaan niin tappio on 0. Onko nuoren pelaajan myyntiarvo sitten muka korkeampi ennen tätä laina-aikaa, en kyllä siihen usko. (Esim. jos Canalesin myyntihinta oli tosiaan se huhuttu 7 M, niin uskon kyllä että Madrid sen summan saisi ensi kauden jälkeenkin.) Ja vaikka olisikin niin, kattaako se sen yli kolme miljoonaa? Kuten sanoin, joku syyhän siihen on, että Madrid tätä tapaa käyttää, mutta olen sitä kyllä ihmetellyt jo pitkään, ainoa syy mikä itselleni on tähän asti tullut mieleen on se, että muut seurat eivät yksinkertaisesti halua lainata Madridilta, eli toimia Madridin pelaajien kasvattamona ilman tuota voittoa minkä he saavat, kun Madrid pelaajan lunastaa takaisin.   

Tuo pelaajien palkkojen maksu on ihan miten seurat sopivat mutta epäilen että Real maksoi viime kaudellakin ainakin puolet Canalesin palkasta, koska Valencialla ei ole varmasti mitään intressiä kehittää pelaajaa pelkästään omalla kustannuksellaan josta Real vain keräisi hedelmät.

Mussukka

  • Viestejä: 12
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #25 : 11.08.2012, 18.01.37 »
Tuo pelaajien palkkojen maksu on ihan miten seurat sopivat mutta epäilen että Real maksoi viime kaudellakin ainakin puolet Canalesin palkasta, koska Valencialla ei ole varmasti mitään intressiä kehittää pelaajaa pelkästään omalla kustannuksellaan josta Real vain keräisi hedelmät.

Intressinä saattoi myös olla se, että saivat vuodeksi kelpo pelaajaan, joka ei maksanut mitään.

Totuuden torvi

  • Viestejä: 135
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #26 : 14.08.2012, 21.21.01 »
Mundo seportivon mukaan Modric kauppa varmistunut, onnea:)
esitellään torstaina
http://www.mundodeportivo.com/20120814/real-madrid/llegada-fichaje-modric-madrid-jueves_54337312651.html

Losblancos

  • Viestejä: 2306
  • Hala Madrid!
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #27 : 14.08.2012, 23.04.36 »
Mundo seportivon mukaan Modric kauppa varmistunut, onnea:)
esitellään torstaina
http://www.mundodeportivo.com/20120814/real-madrid/llegada-fichaje-modric-madrid-jueves_54337312651.html

Hieno uutinen, itse ainakin odotan innolla Modricin näkemistä valkoisessa paidassa. Muutenkin olisi jo aika saada kokoonpano kuntoon kun kausi alkaa 4 päivän päästä, turhan viime tippaan menneet/menee kyllä nämä Madridin pelaajakaupat. Odotetaan toki virallista varmistusta vielä...

Losblancos

  • Viestejä: 2306
  • Hala Madrid!
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #28 : 20.08.2012, 17.44.21 »
The Mirror: Nuri Sahin siirtyy Arsenaliin 1 vuoden lainasopimuksella. Arsenal maksaa lainasta 2 M puntaa. Lainasopimukseen ei ole sisällytetty minkäänlaista osto-oikeutta Arsenalille lainan aikana/päätyttyä.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/arsenal-agree-transfer-deal-to-sign-1269203

Ei löydy seuran kotisivuilta vielä vahvistusta, mutta luulisi tuon nyt aika luotettava olevan.

Toisaalta harmittaa, toisaalta hyvä että Sahinille löydettiin hyvä lainaseura hyvillä ehdoilla, jossa saa hyvin peliaikaa ja kehittyy. Se että tuohon ei laitettu osto-oikeutta mukaan luulisi kertovan siitä, että Sahinin Madrid-ura ei välttämättä vielä lopullisesti olisi ohi ja mieheen uskotaan vielä.  :peukku_ylos: Toivotaan hyvää lainavuotta Sahinille ja vuoden päästä katsotaan uudestaan joko Madridista löytyisi miehelle kunnon roolia.   
« Viimeksi muokattu: 20.08.2012, 17.45.58 kirjoittanut Losblancos »

Figuuri

  • Viestejä: 3192
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #29 : 20.08.2012, 18.23.15 »
Toisaalta harmittaa, toisaalta hyvä että Sahinille löydettiin hyvä lainaseura hyvillä ehdoilla, jossa saa hyvin peliaikaa ja kehittyy.

Jos tuo siirto pitää paikkansa niin ihan hyvä Sahinille. Mourinho suositteli Liverpoolia Arsenalin sijaan, mutta kyllä minulle tykkimiehet vaikuttaisi paremmalta vaihtoehdolta. Onhan se tärkeää jos valmentaja itse haluaa pelaajan seuraan, vaikka jotkut väittävät Wengerin väsähtäneen valmentajana niin onhan hän kuitenkin "hionut" muutamat timantit vuosien varrella.  :)
snooker [02|Dec 10:57 PM]: Realin peli on vaan nykyään sellaista esileikeillä höystettyä nautiskelu seksiä verrattuna Mourinho-aikojen kylmään housut pois ja huora nelinkontin suorittamiseen, että ei siihen tuollainen Balen tyylinen munaravaaja tahdo erityisen hyvin istua.

Madridista #7

  • Viestejä: 881
  • el Águila de Móstoles
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #30 : 20.08.2012, 18.31.33 »
Jos tuo siirto pitää paikkansa niin ihan hyvä Sahinille. Mourinho suositteli Liverpoolia Arsenalin sijaan, mutta kyllä minulle tykkimiehet vaikuttaisi paremmalta vaihtoehdolta. Onhan se tärkeää jos valmentaja itse haluaa pelaajan seuraan, vaikka jotkut väittävät Wengerin väsähtäneen valmentajana niin onhan hän kuitenkin "hionut" muutamat timantit vuosien varrella.  :)

Ja mahdollisuus pelata Chämppäriä, on varmasti ollut iso syy Nurille siirtyä Arsuun. Myös Songin siirtyminen Kataloniaan jättää aukon tykkimiesten keskikentälle ja toivottavasti Sahin näyttää, mistä hänet on tehty, ja palaa ensi vuonna takaisin valkoiseen paitaan.
”Jalkapallo on yksinkertainen peli, jossa 22 miestä juoksee pallon perässä 90 minuutin ajan, ja lopuksi Saksa voittaa.”
- Gary Lineker

Rootface

  • Viestejä: 3240
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #31 : 22.08.2012, 11.43.10 »
iVamos sanoi Sergio Ramos!

Redondo

  • Vieras
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #32 : 22.08.2012, 12.33.20 »
Pyyntöinen pienoinen: Yritetäänkö kuitenkin käsitellä tässä topicissa ainoastaan ihan oikeasti varmistuneita siirtoja? Tuossa yläpuolella on nyt kuitenkin jo puhuttu Modricin, Sahinin ja Carvalhon siirtojen varmistumisesta, mutta eipä näistä kukaan vielä ole oikeasti siirtynyt.

Direct football

  • Viestejä: 1166
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #33 : 22.08.2012, 13.31.32 »
Tuo Carvalhon siirto lainalle QPR:n on kyllä käytännössä 100% varmaa. BBC muun muassa kertoo, että Real ja QPR ovat sopineet jo ehdot ja siirto toteutuu 48 tunnin sisällä, kun Carvalho ja QPR sopivat pelaajan ehdoista: http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/19334852
Sama pätee Sahiniin, jonka siirto lainalle Arsenaliin toteutuu 24 tunnin sisällä: http://www.goal.com/en/news/9/england/2012/08/22/3322954/sahin-set-to-complete-season-long-arsenal-move
Eiväthän nämä nyt mitään seurojen omien sivujen virallisuutta vastaavia ole, mutta eivät nämä jutut ihan enää mitään huhujakaan ole. Puolivirallisista uutisista siis kyse, mutta kyllä ne mielestäni sopivat tähän osioon, kun seurojen ilmoitukset tulevat aina niin viiveellä ja näitä samoja asioita toitottaa koko media aina Espanjasta Suomeen asti.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2012, 13.40.56 kirjoittanut Direct football »

TAMI

  • Yli-Valvoja
  • *
  • Viestejä: 6342
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #34 : 22.08.2012, 15.07.55 »
En kyllä itse pidä mitään siirtoa varmana ennen kuin seuran sivuilla varmistetaan. Muut tahot, kuten joku Goal.com voi kirjoittaa ihan mitä huvittaa käyttäen lähteenä jotain The Sun -lehden sarjakuvaa. Siirto saattaa kariutua myöskin lääkärintarkastukseen, mikä ei sekään niin tavattoman epätavallista ole, vaikkakin harvinaista. Nuo kellonajatkin ovat luultavasti vain tarkoitettu houkuttelemaan kuluttajia ostamaan lehden / klikkaamaan uutislinkkiä. Ne ovat vielä siis nimenomaan huhu-tasolla: jotain mahdollisesti tapahtuu tuntimäärän x sisällä.

Kiteytettynä olen siis aivan samaa mieltä Redondon kanssa. Vasta varmistuneet siirrot tänne minunkin puolestani.

Direct football

  • Viestejä: 1166
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #35 : 22.08.2012, 15.39.36 »
No mikä on "vahvistettu" pelaajasiirto voidaan nähdä niin monella tavalla. Itse en kyllä ylipäätään ymmärrä onko tarpeen pitää kahta, loppujen lopuksi samaa asiaa käsittelevää topiccia
( "vahvistuneet pelaajasiirrot" ja "huhuja pelaajasiirroista" ) Realkin, kun on, kuten oletettua, ollut aika näkymätön siirtomarkkinoilla. Myös monien junnujen hankintoja Real Madrid ei julkaise sivuillaan, jotka jossain mediassa on totuudenmukaisesti uutisoitu, joten näiden hankintojen "virallisuus" ei toteudu, vaikka he seuraan olisivatkin tulleet ( tosin heidän profiilinsa ilmestyvät Realin sivuille aikanaan ) Ja onhan nyt esim. Carvalhon siirto "varma" , kun  vertaa esim. Modric uutisiin, jotka ovat vielä sillä huhu-tasolla. Puoletkaan tähän topicciin kirjoitetuista siirto-uutisista eivät täytä Redondon esittämää "virallisuus"-standardia. Toki jos halutaan, että vain seuran ilmoittamat siirrot ilmoitetaan täällä niin mikäs siinä.

Alpo

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Viestejä: 7741
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #36 : 22.08.2012, 16.47.48 »
Kiteytettynä olen siis aivan samaa mieltä Redondon kanssa. Vasta varmistuneet siirrot tänne minunkin puolestani.
Sama. Näin on tainnut olla aiemminkin(?) Niin siis olisi hyvä, jos yksi siirto topic pyhitettäisiin uutisille ei huhuille. Moni käy täällä foruumilla vain hakemassa tietoa, itsekin teen yhä niin mm. Castillaan tai loukkaantumisiin liittyen.
I left years ago but I never left. I'm also leaving today, but I'm actually staying.    -Joselu-

Chris

  • Viestejä: 7018
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #37 : 22.08.2012, 17.32.13 »
Sama. Näin on tainnut olla aiemminkin(?) Niin siis olisi hyvä, jos yksi siirto topic pyhitettäisiin uutisille ei huhuille. Moni käy täällä foruumilla vain hakemassa tietoa, itsekin teen yhä niin mm. Castillaan tai loukkaantumisiin liittyen.

Kyl, kauan aikaa ollut kaksi topiccia. Ne nyt ei kuitenkaan ihan "sama" ole, huhutaanko Realiin Teemu Pukkia kuin se, että Pukin siirto varmistettais Realiin. Huomattavasti selkeämpäähähän se on, kun pidetään kaksi ketjua ja toiseen ne varmistuneet ja toiseen vain huhut. Kuitenkin talven/kesän aikana niin paljon näitä "päättömiä huhuja", että mitä järkeä niillä on täyttää "Varmistuneet siirrot" ketjua.
🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆

Direct football

  • Viestejä: 1166
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #38 : 22.08.2012, 20.14.34 »
En nyt tarkoittanutkaan, että kaiken maailman perättömiä huhuja sopisi tänne laittaa, vaan uutisia siirroista, jotka ovat käytännössä jo varmoja ( esim. lääkärintarkastusta vaille valmiit siirrot )

Losblancos

  • Viestejä: 2306
  • Hala Madrid!
Vs: Real Madridin vahvistuneet pelaajasiirrot - kesä 2012
« Vastaus #39 : 22.08.2012, 22.08.55 »
Kiteytettynä olen siis aivan samaa mieltä Redondon kanssa. Vasta varmistuneet siirrot tänne minunkin puolestani.

Samaa mieltä. Sahinin siirtoa pidin jo varmana (yllä) ja se osoittautui näköjään virhearvioinniksi, pahoittelut tästä. Jälleen kerran osoitus siitä, että mikään ei ole 100 % varmaa ennen kuin seuran kotisivut vahvistaa.