" Jokereilla "9000" (peleissä paikalla yleensä n. 4000-5000 ihmistä, saman verran kuin HJK:n matseissa)."
Tämä saattaa johtua ehkä niinkin yksinkertaisesta asiasta, että kausikorttipaikat lasketaan käytetyiksi jokaiseen otteluun, eli ottelusta ovat silloin maksaneet ne, jotka ovat ostaneet lipun ja ne jotka omistavat Jokerien kausikortin, vaikka makaisivatkin kotona sohvan pohjalla. Sen muutaman kerran kun itse olen Veikkausliiga-ottelua paikan päältä seurannut niin täytyy todeta, että tunnelmassa on matkaa jäähalleihin ja paljon.
Hyvä esimerkki parin vuoden takaa: Kouvolassa (Suomen turhin kaupunki) pelattiin Jääkiekon Mestiksen play-offseja ja Anjalankoskella oli MyPan kotiottelu. Katsojia oli KooKoon kotipelissä lähestulkoon tuhat enemmän, kuin MyPan kamppailussa, vaikka MyPa pelaakin pääsarjaa ja KooKoo sitä Divisioonaa. Ja kaikille, jotka eivät tienneet niin Anjalankoski on aivan siinä Kouvolan vieressä. Minun mielestäni tämä esimerkki valottaa sitä, miksi suomalaisesta liigafutiksesta puhuttaessa on turha käyttää termiä "Kuningas-Jalkapallo".