Kirjoittaja Aihe: Veikkausliiga  (Luettu 70502 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juhana

• Ylläpitäjä
  • *
  • ¡Hala Madrid!
Re:Veikkausliiga
« Vastaus #80 : 27.04.2005, 21.03.01 »
Tepsin kausikortti on poltellut taskussa jo toista viikkoa, ja vielä menee reilu viikko ennenkuin pääsee katsomoon :peukku_alas: Kotkaankin olisi päässyt TPS:n avausottelua katsomaan 25 eurolla, mutta opiskelijan budjetti ei sitä surukseni kestänyt.
"Nosotros somos Real Madrid y no tememos miedo a nadie."

luisfigo

« Vastaus #81 : 27.04.2005, 21.32.19 »
Kyllä Jaron mukana aina muutama junttikin tulee ;D

Huominen tosiaan jännittää jo aika paljon. Ei itse ottelu, vaan se että menen ensimmäistä kertaa eläessäni Turkuun.
Kamaan Turku on Suomen missikaupunki :) Pussycat ;)
Trust me i know what i'm doing - Sledge Hammer

KesantoVesa

« Vastaus #82 : 29.04.2005, 08.53.30 »
Eilen pelattiin siis liigassa avauskierros. Itse olin Turussa katsomassa ottelua ja Veritaksen yleisömäärä oli aikamoinen pettymys. Vain 2872. Mahtaako olla kuvittelua, mutta luulin että Turussa katsojia on jopa 4000-5000. Käyköhän tepsin peleissä sitten enemmän porukkaa? Juhana voi varmaan kertoa siitä.

Juhana

• Ylläpitäjä
  • *
  • ¡Hala Madrid!
« Vastaus #83 : 29.04.2005, 12.32.50 »
No ei Intteri Turussa ketään kiinnostakkaan ;D Ensi torstaina väittäisin Tepsillä olevan noin 4000 katsojaa, ensimmäinen liigaottelu ja Hakaa vastaan vielä. Itsekin toki paikalla :peukku_ylos:

HJK:lla taisi olla kierroksen suurin yleisömäärä, mutta siellä taisi kyllä olla koko HJK:n junioritoiminta katsomoissa maksaneitten katsojien lisäksi, taisivat jonkinlaista yhteiskuvaa ottaa puoliajalla. Eli siellä siis noin 5000 katsojaa. Kyllähän se niin on, että Suur-Helsingin alueelta pitäisi saada vähintään se 10-20 tuhatta katsojaa joka peliin... Siellä kuitenkin asuu se reilu miljoona ihmistä, kun esimerkiksi Turun ja ympäristön kunnista sama luku on hieman vajaa 200 000. Mutta Helsinkihän on tunnetusti jääkendokaupunki, toisin kuin Turku joka on Suomen jalkapalloilun ykköskaupunki :peukku_ylos:

Ja kyllä nuo yleisömäärät varmasti kasvavat vielä koko Suomessa, kun liiga saadaan kunnolla käyntiin.

el Blanco

« Vastaus #84 : 29.04.2005, 13.54.01 »
HJK:lla taisi olla kierroksen suurin yleisömäärä,

Suurin yleisömäärä oli kylläkin Lahdessa, yli 8tuhatta. ;)

Hei muuten, Vesa. Sinä kun seisot sen erään vantaalaismuoviseuran takana, niin tarkoittaako se Allianssin "AC" samaa kuin noissa italoseuroissa, joku "~associazione"... ???
Niin en muista sen oikeaa kirjoitusasua..."football association..." niinQ. ???

KesantoVesa

« Vastaus #85 : 29.04.2005, 14.24.21 »
AC Vantaa=airport city Vantaa

Ja Lahden yleisömäärä oli kunnioitettava, mutta mahtavatko enää jatkossa tulla katsomaan "mestarisuosikin" rävellyksiä ;D

Juhana

• Ylläpitäjä
  • *
  • ¡Hala Madrid!
« Vastaus #86 : 29.04.2005, 15.21.54 »
AC Milan ainakin taitaa olla Associazione Calcio Milan.

Ja katos perkelettä, Lahdessa oli tosiaan eniten.

Aslakki

• Valitut
« Vastaus #87 : 29.04.2005, 16.23.13 »
Lahdessahan viime kauden tapaan jokin paikallinen puhelinyhtiö osti suuren määrän lippuja ja jakoi niitä sitten ilmaiseksi. Yleisömäärät tippuvat siis varmasti. Viime kaudellahan samalla tempulla (+Litmasella) saatiin paikalle muistaakseni 12 000 katsojaa.

Mutta päivä enää, sitten pääsee katsomaan kuinka Jaro kaatuu 3-0 Ratinassa.

Kröhöm... 8)

luisfigo

« Vastaus #88 : 29.04.2005, 20.33.21 »
Joo Turkuun tarttis mennä kattoon Tepsin ja Interin matseja, paikallismatsi ainakin. Ku liput ei maksa paljoo paskaakaan, ja aina tää kaukalohomoilun voitta ;)

Hantta

« Vastaus #89 : 30.04.2005, 09.32.45 »
HJK:lla taisi olla kierroksen suurin yleisömäärä, mutta siellä taisi kyllä olla koko HJK:n junioritoiminta katsomoissa maksaneitten katsojien lisäksi, taisivat jonkinlaista yhteiskuvaa ottaa puoliajalla. Eli siellä siis noin 5000 katsojaa. Kyllähän se niin on, että Suur-Helsingin alueelta pitäisi saada vähintään se 10-20 tuhatta katsojaa joka peliin... Siellä kuitenkin asuu se reilu miljoona ihmistä, kun esimerkiksi Turun ja ympäristön kunnista sama luku on hieman vajaa 200 000. Mutta Helsinkihän on tunnetusti jääkendokaupunki, toisin kuin Turku joka on Suomen jalkapalloilun ykköskaupunki :peukku_ylos:

Ja kyllä nuo yleisömäärät varmasti kasvavat vielä koko Suomessa, kun liiga saadaan kunnolla käyntiin.

Itse lähtisin vertailemaan koko liigan yleisömääriä enkä pelkästään jonkun kaupungin asukasluvun mukaan. Maarianhaminassa toki ehkä vähän eri asia.

Jääkiekkokaupunki, joo varmaankin. Mutta eipä ne yleisömäärät kendossakaan kummoiset ole, IFK:lla jotain 6000 ja Jokereilla "9000" (peleissä paikalla yleensä n. 4000-5000 ihmistä, saman verran kuin HJK:n matseissa).

Ja kyllä HJK:n peleissä on aina omia junioreita paikalla ja sehän on ihan oikein. Siinähän ne potentiaaliset tulevaisuuden fanit ovat; pelaajia jotka ovat seuran (tässä tapauksessa HJK:n junioreita) ja pelaavat itsekin lajia. Ja jokaisessa lajissahan (ainakin kaikissa seuroissa mitä itse tiedän) se on että seuran juniorit pääsevät otteluihin ilmaiseksi, hienoa että TP-47:aa vastaan oli niin hyvä määrä junioreita SAAPUNUT paikalle.

Juhanan hyvälle provoyritykselle silti :peukku:
« Viimeksi muokattu: 30.04.2005, 09.33.48 kirjoittanut Hantta »

E-spel

• Pää Lontoossa, lompakko Manchesterissa
« Vastaus #90 : 30.04.2005, 11.34.01 »
" Jokereilla "9000" (peleissä paikalla yleensä n. 4000-5000 ihmistä, saman verran kuin HJK:n matseissa)."
Tämä saattaa johtua ehkä niinkin yksinkertaisesta asiasta, että kausikorttipaikat lasketaan käytetyiksi jokaiseen otteluun, eli ottelusta ovat silloin maksaneet ne, jotka ovat ostaneet lipun ja ne jotka omistavat Jokerien kausikortin, vaikka makaisivatkin kotona sohvan pohjalla. Sen muutaman kerran kun itse olen Veikkausliiga-ottelua paikan päältä seurannut niin täytyy todeta, että tunnelmassa on matkaa jäähalleihin ja paljon.
Hyvä esimerkki parin vuoden takaa: Kouvolassa (Suomen turhin kaupunki) pelattiin Jääkiekon Mestiksen play-offseja ja Anjalankoskella oli MyPan kotiottelu. Katsojia oli KooKoon kotipelissä lähestulkoon tuhat enemmän, kuin MyPan kamppailussa, vaikka MyPa pelaakin pääsarjaa ja KooKoo sitä Divisioonaa. Ja kaikille, jotka eivät tienneet niin Anjalankoski on aivan siinä Kouvolan vieressä. Minun mielestäni tämä esimerkki valottaa sitä, miksi suomalaisesta liigafutiksesta puhuttaessa on turha käyttää termiä "Kuningas-Jalkapallo".
« Viimeksi muokattu: 30.04.2005, 11.35.18 kirjoittanut E-spel »
\\\"Atacan dos y defienden nueve.\\\" - Don Fabio

Hantta

« Vastaus #91 : 30.04.2005, 11.44.10 »
" Jokereilla "9000" (peleissä paikalla yleensä n. 4000-5000 ihmistä, saman verran kuin HJK:n matseissa)."
Tämä saattaa johtua ehkä niinkin yksinkertaisesta asiasta, että kausikorttipaikat lasketaan käytetyiksi jokaiseen otteluun, eli ottelusta ovat silloin maksaneet ne, jotka ovat ostaneet lipun ja ne jotka omistavat Jokerien kausikortin, vaikka makaisivatkin kotona sohvan pohjalla

No shit Sherlock.

el Blanco

« Vastaus #92 : 30.04.2005, 11.45.02 »
Sen muutaman kerran kun itse olen Veikkausliiga-ottelua paikan päältä seurannut niin täytyy todeta, että tunnelmassa on matkaa jäähalleihin ja paljon.

Älä helvetissä!

Aslakki

• Valitut
« Vastaus #93 : 30.04.2005, 11.58.21 »
Tervetuloa Tampereelle. Osa meistä kitisee, osa meistä tekee.

Hantta

« Vastaus #94 : 30.04.2005, 12.11.20 »
Sen muutaman kerran kun itse olen Veikkausliiga-ottelua paikan päältä seurannut niin täytyy todeta, että tunnelmassa on matkaa jäähalleihin ja paljon.

Riippuu vähän joukkueesta. Mutta eiköhän suljetussa sisähallissa Forza, Banzai tai FCLK saisi yhtä hyvin ääntä kuin koronajanaritkin.

KesantoVesa

« Vastaus #95 : 30.04.2005, 12.34.34 »
Alligaattorit kun pääsis halliin niin johan seinätkin sortuisi ::)

Jääkiekkofaneja on toki enemmän ainakin toistaiseksi, mutta sanoisin että veikkausliigan faniclubit tulevat kasvamaan valtavasti seuraavina 5-10 vuotena. Jääkiekossa yleisömäärät tuskin tulevat kasvamaan, ellei nyt sitten Suomi voita maailmanmestaruutta.

Juhana

• Ylläpitäjä
  • *
  • ¡Hala Madrid!
« Vastaus #96 : 30.04.2005, 14.17.18 »
Hiukan ovat kyllä akustiikaltaan erilaisia suljettu jääkendopyhättö ja jalkapallostadion.

Ja turha sitä tosiaan tunnelman huonoudesta ja katsojien vähyydestä täällä on itkeä, jos itse ei tee asioitten eteen mitään. Itse olen raahannut jo pari kesää kavereita, tuttuja ja perheenjäseniä TPS:n peleihin ja ovat alkaneet pikkuhiljaa tulemaan paikalle jo ihan oma-aloitteisestikin :peukku_ylos:

luisfigo

« Vastaus #97 : 30.04.2005, 14.56.47 »
Yep, mun on pitäny käydä TPS:n & Interin matseissa jo monena kesänä, mut ei oo ikinä saanu itteensä otettuu niskasta kiinni ja lähdettyä sinne, kun ne liput ei tosiaankaan ole pahanhintaisia että se ei siitä ole kiinni. Ja kyllä mä ainakin sitä ennemmin seuraan kuin kaukalohomoilua

E-spel

« Vastaus #98 : 01.05.2005, 10.17.38 »
Itse kyllä kytken Canal+ kanavan päälle ja katson Valioliigaa, jos haluun nähdä pallon roiskimista ympäri pelikenttää, surkeaa nurmikkoa ja aktiiviuransa lopettaneen nyrkkeilijän näköisiä pelaajia.
Ja tolla aikasemmalla tarkotin sitä, että se tunnelma Veikkausliigapeleissä voisi olla huomattavasti parempikin. Tosin niin kauan kun maajoukkue ei pärjää ja juniorivalmennuksen taso on mitä on, en ihmettele yhtään miksei porukkaa käy Veikkausliiga katsomoissa.

E-spel

« Vastaus #99 : 01.05.2005, 10.18.18 »

Älä helvetissä!
Tarpeellinen viesti?