Kirjoittaja Aihe: Miten se alkoi?  (Luettu 5293 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

el Blanco

Miten se alkoi?
« : 30.11.2004, 20.04.05 »
Eli, miten teistä tuli madridistoja ja miksi?

Tarinani...tässä ja nyt, tämän kerran...

Miten minusta tuli madridista, Real Madridin kannattaja?
Me voimme puhua suurin piirtein vuosista 2000 ja 2001. Ensimmäiset todelliset muistoni Real Madridista ovat 90-puolivälistä, kun los Blancos pelasi Mestareiden liigassa Jari Litmasen edustamaa Ajaxia vastaan. Tuolloin vielä seura ei säväyttänyt mitenkään sen kummemmin kuin mikään muukaan (lukuun ottamatta Litmasen Ajaxia), mutta silti Madridkin jäi pieneen ja kasvavaan mieleeni.
Mutta menkäämme nyt vuosituhannen vaihteeseen ja niihin kriittisiin hetkiin jolloin elämäni niin sanotusti mullistui. En voi koskaan puhtaasti sanoa, että olisin valinnut Real Madridin. Paremmin voisi sanoa, että Madrid valitsi minut. Mitenkään tarkkaan en pysty enää muistamaan milloin tunnustin Madridin värejä ensimmäisen kerran enemmän kuin muiden seurojen värejä, mutta ensimmäiset todelliset tuntemukseni ovat keväältä 2001. Tuolloin el Real pelasi CL:n pudotuspelejä ja vastassa oli saksalainen Bayern München. Nahkahousut menivät otteluparista jatkoon ja minä olin pettynyt, todella pettynyt. Yhtäkkiä "heräsin", aloin vaistota kliseisesti jotain suuremman alkua. Etsiskelin runollisesti mielessäni syitä ja seurauksia, mieltymyksiäni ja senteitani. Lopulta olin tullut melkein päätepisteeseen.

Ensimmäinen kunnollinen ottelu, jossa todella muistini mukaan olin Real Madridin puolella täysin sydämin - alusta loppuun, ottelussa ja ottelun jälkeen, oli syksyllä 2001. Valkoiset pelasivat CL-ottelussa AS omaa vastaan upealla Bernabéu-stadionilla. Ottelu päättyi tasan 1-1. Roman maalin iski Totti ja tasoituksen teki Figo pilkulta.

Elämäni madridistana alkoi siis varsin vaivihkaa ja jopa salakavalasti...mutta silti satavuotisjuhlakaudellisesti onnellisesti ja hienosti. Kevät 2002 oli upea. Arkkivihollinen FC Barcelona kaatui CL:n välierissä ja finaalissa Glasgow'ssa Valkoiset päihittivät Leverkusenin 2-1. Tuolloin oli suoraan sanoen taivaassa. Riemulla ei ollut rajoja ja kaverit saivat huomata sen koulussakin. Olin vielä perin kokematon madridista, mutta silti olin jo sujut itseni ja seuran kanssa. Ja mitään valittamista ei luonnollisestikaan ollut, nyt kun Euroopan mestaruus oli jo takataskussa.

Kevään 2002 jälkeen fanaattisuus ja panostus seuran kannustamiseen ja kiinnostus espanjalaiseen jalkapalloiluun on tietenkin kasvanut kasvamistaan. Nykyään el Real on melko suuri osa elämääni - osa jalkapallomaailmaani ja kuvaa minkä siitä maailmasta itselleni muodostan, niin kuin oman suosikkiseuran tuleekin olla. Oman joukkueen seuraamiseen ja kannustamiseen täytyy panostaa ja uhrata joskus jopa tärkeää aikaa. Mukana täytyy olla asennetta, arvostelua, tunnetta ja oikeaa fanitusta, sitä aitoa sydämestä kumpuavaa innostusta ja kiinnostusta. Se on jokaisen jalkapallofanin elämäntehtävä ja niin se on myöskin minun tehtäväni. Rakastuin Kuninkaalliseen Madridiin, rakastuin espanjalaisuuteen, rakastuin valkoiseen - värien herraan, vaikkei se edes ole "väri".

i Siempre fieles, hala Madrid !

Ja vielä Eduardo Galenon sanoin: "Olen vain hyvän jalkapallon kerkäläinen..."

edit: tuli muutettua tarinaa totuudenmukaisemmaksi...

« Viimeksi muokattu: 23.08.2005, 16.55.13 kirjoittanut el Blanco »

luisfigo

Re:Miten se alkoi?
« Vastaus #1 : 30.11.2004, 20.20.03 »
Oikeastaan kiinnostus futista kohtaa nousi uudelleen Figon takia, ja siitä se sitten alkoi. Barcasta en niin välittänyt, vaikka Figo taituroikin siellä parhaat vuotensa. AS Romakin kuuluu kiinnostuksen kohteisiin
« Viimeksi muokattu: 30.11.2004, 20.21.29 kirjoittanut LuisFigo »
Trust me i know what i'm doing - Sledge Hammer

Royce

• Vieras
« Vastaus #2 : 30.11.2004, 20.46.54 »
Hmm, en enää ees tarkkaan muista...

Oiskohan ollu viäl jossain 93-94, kun oman fudistiimin lisäkenimeks tuli XXXX Parma, sit se muutettiin muistaakseni Barcelonaks jah jah... Siihen aikaan olin 100% Barca fani viäl... Varmaan jossain tuolla vaiheilla sit yhtäkkiä kelasin et "the phuk is this shit?" ja tuli tehtyä todellinen hyppäys ja se on säilynyt... Varmaan myös vaarin propaganda menny tuohon aikaan 'perille'  :P
« Viimeksi muokattu: 30.11.2004, 20.50.47 kirjoittanut Pranksta »

KesantoVesa

« Vastaus #3 : 01.12.2004, 16.52.02 »
Olin 5-vuotias, kun matkustin manner-Espanjaan ensimmäisen kerran. Erään kaupan ikkunassa näin logon, joka oli minusta varsin hieno. Enoni kertoi minulle, että se on, jalkapallojoukkue, Real-Madridin logo. Sillon en tiennyt futiksesta vielä juuri mitään, mutta seuraavana viikonloppuna näin Madridin paikallisottelun, Real-Atletico. En muista paljon peli päättyi, mutta sen päivän jälkeen päätin ruveta Real-faniksi.

el Blanco

« Vastaus #4 : 01.12.2004, 19.40.15 »
"Inter oli yksi suosikeistani, sillä silloinen suosikkipelaajani Ronaldo pelasi siellä."

Heh! ;D

el Blanco

« Vastaus #5 : 02.12.2004, 08.59.46 »
Sillon en tiennyt futiksesta vielä juuri mitään, mutta seuraavana viikonloppuna näin Madridin paikallisottelun, Real-Atletico.

Missä sä tän näit. Paikanpäällä?! ??? :o

KesantoVesa

« Vastaus #6 : 02.12.2004, 16.09.28 »
Televisiosta näin. Ei mulla tuu koskaan olemaan rahaa moiseen paikan päällä.

Royce

• Vieras
« Vastaus #7 : 02.12.2004, 20.58.39 »
Whiap... Huomasin just et tuli viikko sitten 2v täyteen näillä sivustoilla  :-*

luisfigo

« Vastaus #8 : 02.12.2004, 22.56.37 »
Whiap... Huomasin just et tuli viikko sitten 2v täyteen näillä sivustoilla  :-*
Miltä nyt tuntuu? ;D
Trust me i know what i'm doing - Sledge Hammer

El Madridista

• El Santiago Bernabeu
Re: Miten se alkoi?
« Vastaus #9 : 23.08.2005, 14.22.34 »
nostatetaas vähä vanhaa aihetta...

eli meikäläisel homma alko silleen et olin 11 vuotiaana kolmen viikon lomal isovanhempien kans Malagassa...ja olin hotellin peliluolas yhen britin ja yhen espanjalaisen pojan kans...ja ruvettiin puhuu futiksesta...en sillon tajunnu lajista yhtään mitää....ja sit tiedusteltiin suosikkijoukkuetta....ja mä sanoin et manu ja se britti sano liverpool ja espanjalainen sano et se on madridista ja kannattaa realia.....ja mua kyl hävettää vieläki ku sanoin et manu...mut sillon en tienny muuta....
...mut sitten joskus vuonna 97 näin realin pelin cl:ssä telkkarista ja ihastuin joukkueen pelitapaan ja siitä koko juttu alko ja siitä lähtien oon kattonu joka pelin mikä on telkkarista näytetty...ja oon seurannu aina textiTV:stä tuloksia......ja pääsit sit vihdoin vuonna 2001 kattoo peliä faijan madridiin ja sen jälkeen ei oo muuta seuraa ikinä ollu...

HALA MADRID

HannuTouru

« Vastaus #10 : 23.08.2005, 18.51.58 »
Itselläni ei ole mitään tiettyä tapahtumaa esim. peliä tai matkaa, josta se on alkanut. Vuosien varrella vain ihastui valkoisten peliin, loistokkuuteen ja hohdokkuuteen.
"Ganar queremos todos, pero sólo los mediocres no aspiran a la belleza."

el Blanco

« Vastaus #11 : 23.08.2005, 19.18.25 »
Yksi osatekijä omaltani kohdaltani on varmaankin yksi serkuistani. Jäbä on mua kuusi vuotta nuorempi, mutta kikkaili meidän mökillä Madrid-paita päällään, jonka selkämyksessä luki violetein kirjamin "#10 Seedorf". Se jäi elävästi mieleen, vuosi taisi olla 2000 kun siinä sitten höntsäiltiin ja lopulta mentiin katsomaan EM-kisoja...ja sitten petyttiin Raúlin pilkkuun Ranskaa vastaa, voi sitä tuskaa!

Ja en tiedä jatkuuko väreihin mieltyminen geeneissä, mutta isäni on Leeds Unitedin kannattaja. Oman ketomuksen mukaan hän poikasena katseli mustavalkoteeveestä FA-cupin finaalia, jossa kohtasivat valkoiset (Leeds) ja tummat (eli siniset, Chelsea). Faija sitten valitsi vaalean osapuolen ja niin edespäin...

Aika monella näköjään innostus koko jalkapalloon löytyy sen kautta kun löytää sen oman suosikkiseuransa. Joskus se on kuitenkin toisin. Minä synnyin ympäristöön ja sukuun, jossa jalkapallo eli ja elää yhä voimakkaana, varsinaisten suosikkijuttujen löytyminen on tapahtunut hiukan myöhemmin. Rakkaus kuningaslajiin saadaan veren mukana, ainakin minä olen saanut - en voisi kuvitella elämääni ilman jalkapalloa, fútbolia ... puhumattakaan espanjalaisesta jalkapalloilusta, johon olen oppinut kiintymään vuosien varrella.

HannuTouru

« Vastaus #12 : 23.08.2005, 19.31.01 »
Rakkaus kuningaslajiin saadaan veren mukana, ainakin minä olen saanut - en voisi kuvitella elämääni ilman jalkapalloa, fútbolia ... puhumattakaan espanjalaisesta jalkapalloilusta, johon olen oppinut kiintymään vuosien varrella.
Näin se vain on :peukku_ylos:

Kärsä

• Oma teksti
« Vastaus #13 : 23.08.2005, 19.58.57 »
Ittellä on futis näytelly suurta roolii elämäs.. 6 v. killinä menin ekaan jengiin pelaan nappulaliigaa.. Siitä lähtien on tullut oltua mukana jalkapallon ihmeellisessä maailmassa..

Realiin ihastuin lähinnä Raúlin kautta.. Porukat toi Espanjan maajoukkuepaidan Raúlin nimellä varustettuna vaikka toivoinkin Hierron paitaa. ;D Faija saanu kehuja että Espanjan lupaavin kaveri, niin siitä lähti sekä Raúlin että Realin kannatus.. Itelle tulis kumma fiilis jos Raúl myytäis, sillä henk. koht. Raúl symboloi Madridin ykkösseuraa.. Pitäähän Raúlin joskus lopettaa ja välillä toivoisi että Raúl olisi vasat 20 v. , mut pitää nauttia vielä kun kerkeää... :)  :peukku_ylos: 
"Mä en mene siihen lankaan että alkaisin haalimaan jotain omaisuutta."

HannuTouru

« Vastaus #14 : 26.08.2005, 17.17.20 »
Vaikka Raul ei ehkä viime kausina aivan parhaimmillaan ole ollut, niin kyllähän se niin on, että ei voi edes ajatella Raulia myytävän ikinä.

Ei kyllä liittynyt aiheeseen, pahoittelen.

El Madridista

• El Santiago Bernabeu
« Vastaus #15 : 27.08.2005, 09.20.25 »
eipä kuulu tämäkään alueeseen...mutta raul on real madridin ikoni...ja niinkuin jp jalo sano ucl-finaalissa 2000 ku raul teki maalin "Raul, real madridin epäjumala" mitä se sit ikinä tarkottikaan.....raul kuuluu realiin ku nenä päähän......sen tulee olla viel joskus realin valmentaja....hierron ohella.......raul on real madridin elävä legenda!!

ronaldo_90

• ! Merci Zizou i
« Vastaus #16 : 24.01.2006, 18.34.07 »
Tää on kyl hienoin topicci, harmi, että tähän ei paljoon viestejä ole kertynyt. Erityisesti Blancon kertomus oli hyvä  :peukku_ylos:

Itse aloin varsinaisesti kannattamaan Realia kun ZZ tuli seuraan. Silloin jotenkin aloin ymmärtämään, että tuohan on kaunein seura.
1-2 kautta ennen sitä katsoin Realin pelejä jos eurosportilta/ jostain tuli ja kannustin niitä eniten. Silloin en kuitenkaan fanittanut seuraa. Figosta, Morientesistä ja Carloksesta silloin tykkäsin. Raulin arvostus tuli ehkä vasta viimekauden puolessa välissä kuin järkeä tuli enemmän päähän. ;) Ronaldon tultuaan Madridiin fanitin 2. kertaa enemmän.
Nyt olen kiinittynyt Realiin niin paljon, että Raulin, Ramoksen, Ronaldon ja ZZ:n lähtö ei vaikuttaisi mitenkään fanittamiseen.
i Hala Madrid !

RONALDO

« Vastaus #17 : 24.01.2006, 19.53.21 »
 :traktori:
« Viimeksi muokattu: 21.09.2014, 13.25.38 kirjoittanut RONALDO »

Finale

« Vastaus #18 : 24.01.2006, 21.11.08 »
Itselläni se alkoi pelipaidoista ja etenkin Teka mainos rinnassa on jäänyt erityisesti mieleen. Raulista aina ajatellut = Real Madrid.

Real Madridin myötä käynyt samoin kuin Blancolle ja varmasti monelle muullekin, että Madridin kautta kiinnostus Espanjalaiseen jalkapalloon on paisunut asiaksi joka tuskin koskaan poistuu elämästä.

iHalaMadrid!

Principe

« Vastaus #19 : 07.08.2006, 23.01.28 »
Vuoden '02 MM kisoissa ihastuin Ronaldoon ja Brasilian maajoukkueeseen. Kun saman vuonna näin Urheiluruudussa Ronaldon valkoisessa paidassa, rupesin kuuntelemaan tarkasti. Kun kuulin sanat "Real Madrid" tuli sisälläni ns. 'ahaa-ilmiö'. Sitten kun pelasin PES:sejä, tutustuin tarkemmin Real Madridiin. Lopulta siitä tuli suosikkijoukkueeni. Sitten rupesin seuraamaan La Ligaa, siis otteluiden tuloksia yms. Eksyin tänne jossain vaiheessa, yhtään en muista miten. Olisiko ystävämme Google ollut välikätenä. Real Madrid -faniuteni kasvaa aina vaan, katson/näen yhä enemmän Realin pelejä ja ostelen fanikamaa.   :sydän: