Kesä on jo ovella, kausi on loppusuoralla - tässäkö se nyt oli? Juuri äskenhän oli vasta elokuun loppu ja Mallorca-ottelu...
Enää on siis jäljellä kolme ottelua, vierailu Sevillassa, derby kotona ja viimeinen matsi sitten la Romaredalla.
Alla on hieno ja imarteleva 5-0-kotivoitto Racingista, samalla sivuttiin sitä seitsemän peräkkäisen voitetun ottelun ennätystä liigassa. Kyllähän se homma toimii lamajengejä vastaan, todellinen loppusuoran taso mitataan taas sitten lauantaina Pizjuanilla. Alla Sevillalla on 1-0-tappio paikalliskamppailussa Betisiä vastaan, silti joukkue majailee vielä sitkeästi kolmantena.
Mestaruus, keväällä 2005, matkaa siis Kataloniaan. Se on enää sinettiä vaille selvä asia. Kakkossija maistuu tietysti karvaalta, mutta ottaen huomioon kauden kaksi- tai jopa monijakoisuuden, niin hopeaan täytyy olla loppujen lopuksi ihan tyytyväinenkin. Onhan tämä nyt ollut monta kertaa parempi kevät kuin vuosi sitten!
Luis Figo lähtee kesällä aivan varmasti. Kaikki tietävät sen. Lusitaani istunnee penkillä myös Sevilla-ottelussa. Muista siirtoasioista sen verran, että Owenin asema kesällä ei ole kovinkaan turvattuna. Jos Madrid hankkii hyökkääjän, niin se voi hyvinkin tietää jonkun hyökkääjän poislähtöä. Ja se lähtijä olisi varmasti Owen. Mikään välttämättömyys Owenin lähtö ei uudesta hyökkääjästä huolimatta kuitenkaan ehkä olisi, sillä Raúlista on profiloitumassa puhdas keskikenttäpelaaja. Tulevasta kesästä onkin muotoutumassa erittäin mielenkiintoinen. Ei pelkästään tulijoiden ja lähtijöiden kannalta, vaan myös kokoonpanon ja ryhmityksen muotoutumisen kannalta. Spekulaatioita tulee siis varmasti riittämään pitkin kesää. Toivottavasti joukkue kuitenkin hitsaantuu hyvin kasaan jo harjoitusten alkaessa, eikä elokuun lopulla aivan kauden kynnyksellä.
Joka tapauksessa, kauden 2004-2005 hienoimpia hetkiä ovat otteluista olleet päällimmäisinä 4-2-kotivoitto AS Romasta, 1-0-kotivoitto Valenciasta, tärkeä nousu tasuriin Kiovassa ja Barcan voittaminen kotona. Muita hienoja ja tärkeitä hetkiä ovat olleet Owenin positiiviset osumat, Solarin jatkosopimus, Luxemburgon saapuminen, Gravesenin hankinta ja taistelu loppuun saakka liigassa. Niitä synkempiä hetkiä onkin sitten ollut enemmän. Tekee kipeää näitä luetella, mutta menkööt nyt samalla...fiasko Leverkusenia vastaan vieraissa, uinahdus Camp Noulla, Bilbao nöyryytti sekä vieraissa että kotona, Depor teki saman jutun, Baptista rankaisi juuri joulun alla, Xavi Morén maali riitti Valladolidille ja Zalayeta kiitti Raúl Bravoa loistavasta syötöstä. Niin paljon tuskaa, niin paljon valkoisia kyyneleitä.
iGracias el Real! ... kaikesta huolimatta...