Ei noista Iltalehdistä ja muista kannata vetää hernettä nenään. Puolueettomuus on joskus vaikeaa keskinkertaiselle suomalaistoimittajallekin. Myös mm. Goal.com otsikoi yksioikoisesti, että Ronaldon näytteleminen ratkaisi ottelun. Kyllä, Ronaldo reaktiomaisesti piteli jälleen naamaansa, kun vastustajan käsi viuhui sen lähettyvillä (Chiellinin huitaisu taisi aluksi osuakin leuan tienoille). Mutta että ratkaisiko se nyt tosiaankin pelin? Valkoisten lasien takaa ainakin näytti oikeastaan läpi pelin siltä, että Realilla ei ole todellista hätää. Kaasua höllättiin johtoasemassa (mistä en monen muun ohella tosin tykkää) ja kun tarve oli, lisättiin liikettä ylöspäin. Esimerkiksi ottelun lopussa noin 80 minuutin kohdalla tulleen Juven vaparin aikana minua ei edes sen kummemmin jännittänyt, meneekö se sisään vai ei, koska olin vakuuttunut, että uusi johtomaali syntyisi viimeisellä kympillä väkisinkin. Sen verran paremmin joukkue oli tähän peliin syttynyt kuin erinäisiin La Liga -matseihin, että se peli-ilme yksinään oli itselleni takuu kolmesta pisteestä.
Di Marialle nyt kredittiä, kun mies sitä ansaitsee! Loistavaa duunia sen ajan, kun pelasi. Virkkuselta tosin hieman ylireagointia siihen maalisyöttöön, kyllä siinä oli tuo tuttu Ronaldon liike ja olin varma, että Maria koittaa syöttöä sinne linjan taakse. Ei tietystikään mitään pois hienosta ratkaisusta, mutta ei se niin "spesiaali" ollut, kuin mitä Virkkunen antoi olettaa. Siinä tilanteessa parasta antia oli se, kuinka eri pelaajien juoksut täydensivät toisiaan. Khedira liikkui laitaan, syntyi tilaa keskelle, Maria sai pallon ja kuljetti poikittain, jolloin usein syntyy loistava mahdollisuus juuri tuollaiseen nähtyyn pystysyöttöön. Sinne oikean kovuinen pallo jostain raosta ja oma pelaaja läpi. Hienot suoritukset kaikilta kolmelta.

Noin muuten, Benzeman peli oli surffailua ja Casillas oli epävarmahko. Bale ei päässyt Iscon ohella kunnolla sisään, Morata sen sijaan oli aktiivinen.
Seuraavaksi sitten Juven kotikentällä.