RMadrid,
mistä päättelet että Messin parhaat vuodet takana päin?
Jos jossitellaan ja oikein isosti niin onko sillä nyt 12 maalia?
Siihen päälle 9 tolppaa/ylärimaa
Pilkkuja vihellettynä Barcalle 1, jha esim Realille 10 (noin).
Tolpista puolet sisään = 5maalia
pilkut kaikki sisään (jos yhtä monta kuin Realilla)
ja kappas, maalimäärä onkin jo 12 + 5+ 9 eli maalimäärä olisi sama kuin eräällä Ronaldolla..
Messillä pari peliä enemmin pelattuna..
Mutta joo ei tartte teilata mua, kunhan jossittelen:)
Messi on pelannut huomattavasti alempana kuin aiemmilla kausilla ja silti maalimäärät hyviä ja syöttömäärät myös,
ongelma enemmin on ollut se että kun alempana menetät pallon ensimmäiselle miehelle niin alakerta on kusessa välittömästi,
ja se että kun pelaat alempana niin pitää osallistua paljon enemmin kuluttavaan puolustus pelaamiseen.
Minä puolestani väitän että jos messi pelaisi siellä piikissä tai ns valeysnä (josta en itse pidä) niin maalimäärällisesti olisi Ronaldon kanssa samoilla lukemilla.
Viimeiset pelit ennen joulutaukoa antoivat luvan odottaa Messille kovaa kevättä, esim neljään peliin kolme hattua, mutta kiitos seurasekoilujen niin saas nähdä mitä tuleman pitää mutta tosiaan ne ennen joulua pelatut pelit antoivat selkeästi viitteitä siitä että sama messi joka ennen loukkaantumisia teki 50 maalia kaudessa oli tulossa ja lujaa, itse en vastaavaa messiä ollut nähnyt noin 1,5 vuoteen.
Itse seuran tilanteeseen jos jotain sattuu kiinnostamaan niin kataloniassa on todella kova meno päällä parhaillaan,
seuran sociot haluavat syrjäyttää Bartomeun, presidenttiä on kritisoitu valtaan noususta asti että on ns kätyri edelliselle, eromaan joutuneelle presidentille.
Viimeisin niitti oli kun Bartomeu ilmoitti että viralliset vaalit pidetään vuonna 2016 mutta kovan paineen alla joutui nyt viikolla myöntymään että vaalit pidetään tulevana kesäkuuna. Ja vaaleissa on mukana muuan Joan Laporta vaalilupauksenaan tuoda muuan Guardiola takaisin kataloniaan.
Sitten itse Messiin, paljon tulee ristiriitaista infoa sieltä täältä, olen kuullut ns faktatietoa Jordi Tinto nimiseltä Fcbarcelonafanclubfinlandin voimahahmolta että jotain skismaa on, koskien lähinnä pelipaikkaa mutta puhevälit kyllä pitäisi olla.
Jordi tuntee henk koht Barcan pelaajia tai entisiä sellaisia mm puyol ja valdez joten uskon että hänellä oikeata tietoa on,
mutta ongelma taitaa olla se että pelaajat eivät vaan usko luchoon ja lucho erittäin kovana auktoriteettina ei tahdo hyväksyä tilannetta, valistunut veikkaus on että isoja muutoksia tulee vielä kesken kautta, viimeistään kesällä.
Bartomeusta ollaan sitä mieltä yleisesti kataloniassa että hän on syypää siirtokieltoon, ei ole uskonut varoituksia vaan allekirjoittanut papetrit, Zubizarreta taisi olla oikeasti ammattitaidoton, ja kaikki taitaa juontaa juurensa edelliseen presidenttiin joka kokosi tämän koplan. (joka on hassua sillä minä uskoin ja kuvittelin että Rosell oli hyvä jätkä)
Nyt seuran sociot haluaisivat hajoittaa koko johtokunnan presidenttiä myöten.
Nyt myllätään ja kunnolla ja kynnetään ym, tilanne kai muhinoinut jo jonkin aikaa, kai se vaan aina menestyksen jälkeen pitää käydä alempana ja pistää hanskat käteen ennenkuin pääsee takaisin ylös.
Chrisille terveisiä että pakka todellakin on sekaisin parhaillaa:)