Äänestys

Thsät kiinni vuodelle 2017?

Kyllä
8 (42.1%)
Ei
11 (57.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 18

Äänestys päättynyt: 01.01.2017, 16.41.40

Kirjoittaja Aihe: Foorumin kansanaloite: Thsät kiinni vuonna 2017.  (Luettu 8557 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Siete

• Teemu Pukki baby
Vs: Foorumin kansanaloite: Thsät kiinni vuonna 2017.
« Vastaus #20 : 26.12.2016, 17.33.30 »
Nyt on kyllä sen verran katkeruutta tuossa mukana, että kaivan foliohatun hyllyltä päähäni ja pelaan Df kortin.  :D

Älä muuta virka. ;)

★ 1956 ★ 1957 ★ 1958 ★ 1959 ★ 1960 ★ 1966 ★ 1998 ★ 2000 ★ 2002 ★ 2014 ★ 2016 ★ 2017 ★ 2018 ★

Figuuri

« Vastaus #21 : 26.12.2016, 17.34.59 »
« Viimeksi muokattu: 26.12.2016, 17.36.36 kirjoittanut Tsisou »
snooker [02|Dec 10:57 PM]: Realin peli on vaan nykyään sellaista esileikeillä höystettyä nautiskelu seksiä verrattuna Mourinho-aikojen kylmään housut pois ja huora nelinkontin suorittamiseen, että ei siihen tuollainen Balen tyylinen munaravaaja tahdo erityisen hyvin istua.

A.Di Maria

• You dont know man, if you weren't here!
« Vastaus #22 : 27.12.2016, 03.32.15 »
Äänestys puhuu puolestaan. 8-7. Jos tämä pysyy samana niin paskalaatikko pitää poistaa.

Redondo

• Vieras
« Vastaus #23 : 27.12.2016, 15.00.58 »
En voi mitenkään ymmärtää, millä logiikalla keskustelun laatua ja määrää saataisiin lisättyä offtopikkiin tarkoitetun huutolaatikon poistamisella. Joku voisi hieman avata tätä ideaa. Koko huutolaatikon päätarkoitus on alusta asti ollut yhteishengen lisääminen, mutta se kaunis ajatus on hajotettu pirstaleiksi tiettyjen käyttäjien toimesta viimeistään tämän vuoden jälkimmäisellä puoliskolla. Ja tällä hetkellä tämän yhteisön enemmistö näyttäisi olevan valmis palkitsemaan kyseiset käyttäjät viemällä heidän tahtonsa läpi huutolaatikon sulkemisen suhteen.

Huutolaatikon väliaikaisen sulkemisen myötä foorumistien välinen kanssakäyminen vähenisi entisestään, sillä topikkiin kirjoittamisen kynnys on edelleen moninkertainen verrattuna huutolaatikkoon. Lisäksi huutolaatikossa lähes päivittäisellä tasolla käytävällä keskustelulla on osittain rajoitettu näkyvyys, sillä vain rekisteröityneet käyttäjät pystyvät lukemaan sen viestejä. Kaikkien kommenttien ei todellakaan tarvitse olla pysyvästi saatavilla kaikille internetin käyttäjille.

Mielestäni todellinen ongelma vuoteen 2017 lähdettäessä on se, että RealMadridFIN-foorumi on käytännössä suljettu yhteisö. Uusin, tasaisen aktiivisesti keskusteluun osallistuva käyttäjä on vuonna 2014 rekisteröitynyt Peruna. Ajan myötä foorumistit siirtyvät uusien haasteiden pariin ja jokainen pystyy varmasti päättelemään lopputuloksen, mikäli ketään ei saada tilalle. Olen täysin vakuuttunut siitä, että tämän ongelman ratkaiseminen olisi foorumin kannalta paljon tärkeämpää kuin nykyisten ominaisuuksien karsiminen.

Uusien tulokkaiden viestimäärät 26.12.2016. Kovin monet eivät ole kirjautuneet foorumille uudelleen rekisteröitymisen jälkeen.

Huutolaatikon väliaikaisella poistamisella olisi toki puolensa, sillä sen kautta päästäisiin eroon näiden foorumin ilmapiirin myrkyttäneiden käyttäjien kaksinaamaisuudesta. Nimittäin kuluneen vuoden aikana ero kyseisten nimimerkkien suoltamissa teksteissä on vaihdellut foorumin ja huutolaatikon välillä kuin yö ja päivä. Foorumilla sitä ollaan enimmäkseen niin asiallisia, mutta huutolaatikon puolella tulee välillä piilovittuilua, negailua sekä suoranaista trollailua sen verran kovaan tahtiin, että heikompia hirvittää. Uudemmat käyttäjät olisi hyvästelty vastaavasta käytöksestä jo ajat sitten.

Ymmärrän foorumistien kaipuun "vanhoja, hyviä aikoja" kohtaan, mutta menneisyyteen palaaminen ei yksinkertaisesti ole mahdollista nykyisillä edellytyksillä. Toivon vielä äänioikeuden omaavien foorumistien miettivän valintaansa kahteen kertaan ennen valintansa lukitsemista. "Kansanaloitteessa" käytettyjen argumenttien uskottavuutta ei tarvitse pohtia kovin pitkään huomatakseen, että tämä ei ole se tie, jonka kautta foorumi saadaan uuteen nousuun.
Suosittelen kaikkia, mielipiteestä riippumatta, lukemaan tämän kirjoituksen ajatuksen kanssa läpi. Loistava kirjoitus  :peukku_ylos:

Alpo

• Ylläpitäjä
  • *
« Vastaus #24 : 27.12.2016, 15.39.23 »
Äänestys puhuu puolestaan. 8-7. Jos tämä pysyy samana niin paskalaatikko pitää poistaa.
Öö.. Tällä hetkellä äänestysprosentti on jotain 30%, jos lasketaan viime aikoina aktiivisina olleet.

Niin ja nyt vasta on keskusteltu ja argumentoitu puolesta ja vastaan. Nyt olisi oikea aika äänestykselle.
« Viimeksi muokattu: 27.12.2016, 15.45.00 kirjoittanut Alpo »
I left years ago but I never left. I'm also leaving today, but I'm actually staying.    -Joselu-

Figuuri

« Vastaus #25 : 27.12.2016, 17.30.40 »
Suosittelen kaikkia, mielipiteestä riippumatta, lukemaan tämän kirjoituksen ajatuksen kanssa läpi. Loistava kirjoitus  :peukku_ylos:

Mikä siinä oli loistavaa? Viekkaat silmäni näkivät vain hirveän määrän vuodatusta, joka varmistaa vihdoin sen, että Sietellä on vielä vähemmän huumorintajua kuin Cristiano7:lla. Kaikella kunnioituksella Suomen perseessä asuvaa hiihtelijää kohtaan. :D

Paskaboteista johtuviin varotoimenpiteisiin tartuttiin kevyesti. Olisiko kenties aika kokeilla vanhaa mallia paskabottien uhasta huolimatta? Ainakin itse ehdottaisin kokeilua.
snooker [02|Dec 10:57 PM]: Realin peli on vaan nykyään sellaista esileikeillä höystettyä nautiskelu seksiä verrattuna Mourinho-aikojen kylmään housut pois ja huora nelinkontin suorittamiseen, että ei siihen tuollainen Balen tyylinen munaravaaja tahdo erityisen hyvin istua.

Cristiano7

• 芬兰国家足球队
Foorumin kansanaloite: Thsät kiinni vuonna 2017.
« Vastaus #26 : 27.12.2016, 21.00.48 »
Sietellä on vielä vähemmän huumorintajua kuin Cristiano7:lla.

Vaikka äänestyksessä Chat voittaisi, niin lienee myös Demokratian vastustaja Sietelle selvää että jotain täytyy tehdä jotta foorumi nousee suosta. Kyseiset äänestykset ovat osa sitä pitkää ja puurtavaa työtä, ei kyseenalaistaminen äänestyksen aiheellisuudesta tai sekasikiön bannaamisesta. Foorumi ei nouse haukkumalla toisten äänestyksiä tai naureskelemalla toisten viesteille, joita keräillään johonkin huutolaatikon mukahauskimmat topikkiin, joka naurattaa lähinnä sitä kuka idean sai päähänsä, laitellaan vähän toisten kännisiä viestejä talteen, vaikka huutolaatikon paras puoli on se, että sinne voi kännissä tai selvänä huudella käytännössä mitä vain ja se on kateissa huomenna. Jalkapallofoorumille se ei oikeastaan käy, sillä keskustelu on liian helppoa (kynnys kirjoittaa madaltuu, jolloin tekstin taso kärsii) ja toiseksi asiallinen keskustelu häviää nopeasti pois, esim boxin alkuaikana lukuisat ja lukuisat keskustelut käytiin siinä, jolloin topikissa oli lähinnä kuva ja kokoonpanot sekä lopputulos. Jälkikäteen ei ole kovin iloista lukea, kun La Decimaa käsittelevässä topikissa on pari hassua viestiä ja seuraavalta kaudeltakin meno topikeissa oli suorastaan nolo.

Toki siitä on menty eteenpäin, mutta silti foorum pyörii hyvin pitkälti huutolaatikko edellä, topikin tekijä (jos sitä edes jaksaa ilmoittaa), kokoonpanot, keskustelu pelaajista jne jne. Välillä Chris taikka Redondo jaksaa raapustella pari riviä asiaa topikkiin, mutta siihen se jääkin. Ottelutopikeissa keskustelu toki rullaa ihan hyvin, vaikka aikaisemmat asiakirjoittajat ovatkin lähinnä sivustaseuraajia (paikalla, mutta ei osallistu pohdintaan) lähinnä laskeneen motivaation takia. (Chat)

Muutamia lainauksia eräiltä kirjoittajilta;
"Omakin motivaatio aloittaa taas aktiivinen kirjoittelu on madaltunut shoutboxin myötä"

"Tähän kyllä vahva sama.
Kyllä shoutboxiin voi alkaa asiaakin kirjoitella mutta nyt se on mennyt lähinnä siihen että jos joku esittää jotain mielipiteitä niin ne tyrmätään ilman minkäänlaisia perusteita.
Foorumi voisi kyllä tarvita vähän ravistelua ja shoutboxista olisi syytä päästä eroon ainakin niin kauan kun tämä on foorumi."
"Itse en tuosta huutopoksista ole juurikaan missään vaiheessa perustanut, siellä kun keskustelu on niin sekavaa sillisalaattia ja myös juuri se, että ei voi lukea jälkikäteen kommentteja. Höpötelköön toki kukin siellä niin paljon kuin huvittaa, mutta viime aikoina on tosiaan tuntunut, että se on ollut osittain pois muun foorumin annista. "

" Tämän päivän ottelusta jos haluaisi mielipiteitä lukea, niin niitä löytyy se pari viestiä tuolta chatin puolelta jotka vielä näkyvät. Kyllähän se nyt on niin, että tuo chatti on aika pitkälle korvannut tuon foorumipuolen, en voi kuin arvailla paljonko tulee hyviä viestejä missailtua kun ne on olleet tuolla chatissa ja hävinneet pois näkyvistä. Itse asiassa olen sitä mieltä, että koko foorumin taso ja käyttökelpoisuus on todella reippaasti pudonnut chatin tulon myötä. Ovatko sitten kävijämäärätkin pudonneet, en tiedä. Mutta huolestuttavaa on joka tapauksessa."

" Se mitä itse tältä forumilta olen hakenut, on vuorovaikutusta samanhenkisten ihmisten kanssa - ajatusten jakamista, väittelemistä. Nyt kynnys kirjoittaa jotain analyyseja on usein itselleni liian korkea, kun takaraivossa on lähtökohtaisesti ajatus, että vaistakaikua ei juuri tule. "

"  Tämä nykyinen järjestelmä ''nopeat viestit chattiin ja pidemmät huolellisemmat viestit foorumille'' ei vaan toimi, koska lopputulos on se, että 95% viesteistä on siellä chatissä. Eli 95% Real Madridia koskevista mielipiteistä on siellä chatin puolella. Yritä siinä nyt sitten saada keskustelua aikaiseksi foorumin puolelle. Ja se 95% on vielä sillisalaattina kaiken muun chattailyn keskellä tai sitten ei enää ollenkaan näkyvissä. Siihen on syynsä miksi foorumi on jaettu eri alueisiin ja topikkeihin. Siksi että keskustelua pystyisi seuraamaan. Chatissä ei ole mitään jaottelua. "

Tuossa muutamia lainauksia Shoutboxista, pääosin negatiivisia ja negatiivisesti kirjoitteluun vaikuttaneita. Ei suljettu foorumi sitä keskustelun vähäisyyttä aiheuta. Sen tietää myös shoutboxin kannattajatkin.
« Viimeksi muokattu: 27.12.2016, 21.33.45 kirjoittanut Cristiano7 »
21.07.2019, 18:30: jangsteri: ”Vitun paskan tärkee tulee tänne esittämään ja sanelemaan mitkä asiat tänne kuuluu ja mitkä ei. Pidä nyt vitun keravalainen paviaani se turpas kii äläkä esitä kaikkitietäväistä joka helvetin asiaan”

Alpo

• Ylläpitäjä
  • *
« Vastaus #27 : 27.12.2016, 22.32.15 »
Itse luulen, että yksi todella iso syy kirjoittelun vähentymiseen oli DF:n hyökkäävä kirjoitustyyli, joilloin vähänkin arempi kirjoittaja jätti kirjoittamatta, jotta ei joudu tähtäimeen. Ja tämän jälkeen on foorumille jäänyt jonkinasteinen teilaamisen kulttuuri.

Aika surullista on katsoa, milloin foorumin 15 eniten viestejä lähettänyttä on viimeksi ollut kirjautuneena foorumilla. Siihen kun lisää sen, että Peruna on viimeinen oikeasti aktiivinen kirjoittaja, joka foorumille on tullut niin pakosti se näkyy viestimäärissä, kun aikaisempiin vuosiin vertaa.
« Viimeksi muokattu: 27.12.2016, 22.34.38 kirjoittanut Alpo »
I left years ago but I never left. I'm also leaving today, but I'm actually staying.    -Joselu-

Figuuri

« Vastaus #28 : 27.12.2016, 22.50.08 »
Muistan edelliset keskustelut thsätin tarpeellisuudesta yms. Saatan tiedostamattani valehdella, mutta muistaakseni tuohon aikaan jaksoi itsekin vielä raapustella topikkeihin ja koki ettei viestikato ole yksin thsätin syytä, kuin myös motivaationpuute. Ymmärrän toki ihmisten olevan erilaisia ja elävän omia elämiään, ehkäpä tuohon aikaan joillain foorumisteilla oli vähemmän aikaa käytettävissään ja kokivat osallistumisen vaikeammaksi, etenkin kun aiheita sivuttiin thsätissä ja jatkot foorumin puolella olivat usein suppeammat. Toisin sanoen, punaisesta langasta oli vaikeampi saada kiinni kun ei välttämättä tiennyt missä mennään vähäisemmän seuraamisen seurauksena.

Nyt kun katsastellaan tätä thsätin tilannetta uudestaan, niin minun on hyvin helppo yhtyä joihinkin noissa lainauksissa esitettyihin argumentteihin. En kuitenkaan käytä thsättiä yksin tekosyynä oman aktiivisuuden vähenemiseen, aikaa minulla olisi, mutta motivaatio Real Madridia ja siihen liittyviä asioita kohtaan on laskenut lukuisista syistä. Sen kuitenkin sanon, että minun on nykyään vaikeampi löytää motivaatiota foorumilla kirjoitteluun, koska koen thsätin vievän huomiota pois foorumin puolelta. Ehkä minulla on värittynyt maailmankatsomus ja vääristynyt todellisuudentaju, mutta ennen foorumin puolelle ilmaantui enemmän kaikenlaista vähemmänkin tärkeää jutun juurta Real Madridista (esimerkkinä vaikka joku siirtohuhu).

Haluaisin esittää vasta-argumentin.

Thsät liitettiin foorumiin osaksi saumatonta keskustelua varten, lähinnä offtopic mielessä. Korjatkaa jos olen väärässä. Onko offtopic ollut missään vaiheessa ongelma? Ei ainakaan sillä tasolla, että siihen tarvittaisiin reaaliaikainen thsätti. Entä kuinka tarpeellista offtopic jutustelu on Real Madrid aiheisella foorumilla? :traktori:

Figuuri

« Vastaus #29 : 27.12.2016, 22.58.27 »
Itse luulen, että yksi todella iso syy kirjoittelun vähentymiseen oli DF:n hyökkäävä kirjoitustyyli, joilloin vähänkin arempi kirjoittaja jätti kirjoittamatta, jotta ei joudu tähtäimeen. Ja tämän jälkeen on foorumille jäänyt jonkinasteinen teilaamisen kulttuuri.

Ihanan Df:n aikaan thsätin lisäksi rupattelua riitti topikeissa ihan riittävästi. Muistaakseni silloin vietiin miekkailu ulos tai sisälle, ihan sen mukaan missä miekkailu sai alkunsa. :D

Hänen läsnäolonsa puuttuminen on toki syönyt viestimäärää. Oli Df sitten kuinka rakastettu tai vihattu figuuri tämän foorumin historiassa, niin ainakin silloin oltiin valmiita tuomaan esille omia näkökulmia ja mielipiteitä, sekä niistä sitten miekkailtiin niin hyvässä kuin pahassa.

Mitä tulee hyökkäävään kirjoitustyyliin, niin itse olen ainakin ottanut ne suurimmaksi osaksi huumorilla. Trendi on toki jatkunut niistä ajoista asti, mutta eiköhän täällä ainakin jotkut foorumistit tiedosta sen, että semmoinen pieni piikittely ja joskin ulkopuolisen silmään vihamielinen sävy on osa foorumilla toisensa tuntevien nimimerkkien sisäpiirivitsejä. Esim. jos Cristiano7 päättää haukkua minua trikoohomoksi (niin kuin on tainnutkin), niin saatan päästää pienen myhäilynaurun ja hymyilen.

Jose

« Vastaus #30 : 28.12.2016, 00.08.02 »
Äänestän tyhjää. Totta on että tykkään kyllä tuosta "paskalaatikosta" mutta varmasti pyörin täällä foorumilla edelleen vaikka se bittiavaruuteen häviäisikin. Muutamat hyvät naurut tuolta boksista on kuitenkin saanut  ;D ;D ;D

A.Di Maria

• You dont know man, if you weren't here!
« Vastaus #31 : 28.12.2016, 01.58.08 »
Tämä foorumi on valitettavasti kuolemassa paskalaatikon myötä ja ihme jos moderaattori Alpo ei sitä huomaa. Itseäni, kuten monia muita ei kiinnosta enään koko foorumi kun puolet real madridiin liittyvästä puhutaan paskalaatikossa.

Totuuden torvi

« Vastaus #32 : 28.12.2016, 10.03.50 »
Tungen lusikkani myös soppaan, minua ei niin haittaa.vaikka kuraa tulisi ja haukuttaisiin eri nimikkeillä.
Olen käynyt sivuilla lähes päivittäin varmaankin 5-10vuotta, koskakohan se kuuluisa alves-pepe taistelu oli, tuolloin taisin kirjautua, ennen sitäkin sivuja seurailin ja tuo 10vuotta taitaa olla lähellä. Muistan aikoja kun sivusto oli lähestulkoon paras paikka espanjan futiksesta kiinnostuneille.
Noista vuosista on aikaa ja netti muuttunut paljon ja täällä ilmapiiri tullut kuukutiskipuiluksi.
Tuntuu että täällä on edelleen direct football paikalla. Se olin minä joka aikanaan kritisoisin Redondolle tuota huutolaatikkoa että vie täältä asiantuntemusta pois kun topikkeihin ei kirjoiteta.
Mutta jopa minun mielestäni tuo huutolaatikko on kasvanut osaksi sivustoa, sellaista on vaan nykyaika, eikä kaikki entinen voi olla ikuista. Ajat muuttuu ja uskon että 10vuotta sitten aktiivisia olleet ovat nykyään 30-50 vuotiaita perheellisiä joita ei enää vaan kiinnosta kirjoitella ja kommentoida koska tietoa saa nykyään muualtakin. Lisäksi tuntuu vahvasti että täällä 13-15 vuotiaat kehuu kuinka läträtään viinalla aamuun asti ja kiukutellaan keskenään, itsekin kyllä läträän välillä aamuun asti mut ei minun tarvitse sitä täällä kehua. On muutama nimimerkki joka käy täällä kerran-kaksi kuukaudessa ja siitä alkaa aina tappelu täällä. Nostan nimet esille vaikka varmaan tuleekin tappelua, minä kestän sen. Tsisou, jostain kumman syystä sinulla on täällä oma kuulijakuntasi joka sydän emojilla sinua kuuntelee, tosiasia kuitenkin on että kun ilmestyt palstalle niin täällä on sota valmis, chevycama on aina valmis komppaamaan, tosin puolustukseksi on sanottava että chevycama ei ihan niin paljon kuin aiemmin. Mutta pääsääntöisesti nämä nimimerkit kun ilmestyvät paikalle, soppa on valmis, vain omat mielipiteet on oikein, muiden väärät, perusteluilla tai ilman. Nimimerkkejä olisi useampiakin mutta mainitsen nyt nämä 2. Sulkekaa viinatopiikki, jos ei osata ryypätä ilman että sitä täällä mainostetaan niin mainostakaa ennemmin vaikka facebookissa mutta olkaa varovaisia, isi tai äiti saattaa lukea sitä sivua. Jos jääkiekosta puhuminen on niin paha asia täällä, pitää sulkea  vapaa keskustelu ja muutkin topiikit joissa ei puhuta realista. En oikein ymmärrä tätä tämän sivuston pelastamista suosta, ainoa asia mikä täällä on huonosti on näiden pelastajien ja muutaman muun kirjoittajan töökerö käyttäytyminen sivuilla. Jos olisin moderaattori, tarkastaisin kaikkien kirjoittajien yhteydet, löytyykö vielä df:n "kavereita". Lopettakaa turha paskanjauhanta ja keskittykää peliin. Varmistuksena vielä, nimimerkki cristiano7 ei liity tähän kirjoitukseeni millään lailla, muut jotka lukiessaan tuntevat pistoksen jossain, ovat sen ansainneet. Olin itsekin aikoinaan vastaan huutomaatikkoa muttta mielestäni se on paikkansa täällä ansainnut. äänestän barcanmiehenä silti tyhjää, saate ratkoa itse laatikon kohtalon.

Totuuden torvi

« Vastaus #33 : 28.12.2016, 13.10.03 »
Pitää vielä sen verran jatkaa että ne uudet, 18-30 vuotiaat jotka mahdollisesti haluaisivat tänne tulla uusina kirjoittamaan saattavat kyllä muuttaa mielensä kun lukevat tuota huutolaatikon pikkupoikien kinaa, olin itse ja siinä uskossa että se ei näy kun vasta sisäänkirjautuneena ja itseasiassa minulla se toimii niin, työkoneella kun tulen sivulle niin laatikkoa ei näy, kun painan kirjaudu niin laatikko tulee näkyviin. Lopettakaa tappelu laatikossa ja kakaramainen kirjoittelu niin uusia tulijoita voi kiinnostaa enemmin alkaa tuottamaan sisältöä. Tällainen äänestys voisi olla hyvä pitää vaikka klassikko viikolla, silloin äänestäjiä kulkisi täällä enemmin kuin jouluviikolla ja tulos voisi olla kattavampi kuin 10 äänestänyttä.

Figuuri

« Vastaus #34 : 28.12.2016, 16.35.54 »

Kiitos tästä kattavan värittömästä ja yksityiskohtaisesta rakentavasta palautteesta (tämä kommentti on itsessään hanurinsoitto). En edes jaksa tarttua tähän, koska tiedän paremmin. :D

Figuuri

« Vastaus #35 : 28.12.2016, 16.47.47 »
Lopettakaa tappelu laatikossa ja kakaramainen kirjoittelu niin uusia tulijoita voi kiinnostaa enemmin alkaa tuottamaan sisältöä.

Maalaillaan ilmaan vaihtoehtoinen teoria. Entäs jos siellä thsätissä puhutaan enimmäkseen kendosta ja seuraavan nhl-kierroksen tärpeistä, kuinka paljon jotain uutta kirjoittaa kiinnostaa heittäytyä siihen väliin, sekä alkaa ryhtyä luomaan asiapohjaista rupattelua jalkapallosta? Aivan.

Thsättiin toki kuuluu se kaikki offtopic paska, mutta nykyään kun rupattelut käydään pääsääntöisesti thsätissä ja samat rupattelijat eivät jaksa osallistua muuhun keskusteluun lähes ollenkaan. Matsipäivinä ehkä muutamat yksinkertaisuudet seurantaan ja sitten jotain ihan puuta heinää, kuten Real Madrid hävisi, koska paskaa tuuria tänään ja ehkä ensi kerralla menee paremmin. Suoraan sanottuna kiinnostaa ihan vitusti ja motivaatio nousee tuhanteen yksikköön. Tämäkin on toistettu varmaan viisi kertaa, silmä käteen jne.

Ps. Tappelusta ja kakaramaisesta käytöksestä sen verran. Jos eräs nimeltä mainitsematon Siete valittaa thsätissä negatiiviseen sävyyn siitä, että ei löytänyt parkkipaikkaa sonskilta loppuunmyydyn ottelun aikaan, niin pitäähän siitä jumalauta repiä huumoria. Kyllä elämä on vaikeaa, etenkin jos joku kolmas osapuoli ei osaa erottaa kontekstia. Kravatin löysääminen sallittua. :traktori:

Figuuri

« Vastaus #36 : 28.12.2016, 17.01.44 »
Ps. Ainoa asia josta voin olla pahoillani on muinoin thsätissä käyty päivittäinen Iker vs Diego miekkailu. Se oli ajankohtainen otsikko, mutta se lähti lapasesta. Toistaalta sekin miekkailu meni sen verran huumorin puolelle, että tuskin sitä moni otti enää tosissaan. :D

TAMI

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #37 : 28.12.2016, 19.32.19 »
Se mitä itse tältä foorumilta haen, on lähes yksinomaan Real Madridiin liittyvää keskustelua. Ainoa tämän sivuston tarkoitus on saada ihmisten kanssa vaihdettua näkemyksiä yhteiseen suosikkijoukkueeseemme liittyen.

Minulle on aivan sama, mitä joku täällä olevista tykkäsi päivän kiekkopeleistä tai oikeastaan mistään muustakaan tämän sivuston näkökulmasta "off-topic" asiasta. Sitä varten on "vapaa keskustelu" -alue, jota harvemmin tulee edes avattua.

Mitään hyötyä en itse koe saavani shoutboxista. Erityisesti Real Madridiin liittyviä asioita en haluaisi nähdä siellä ollenkaan, vaan niille kuuluvissa topiceissa.

Äänestin siis boxin poistamisen puolesta, sillä näen sen vaikuttavan ainoastaan negatiivisesti varsinaisen keskustelufoorumin antiin. Yhteishenkeä luulisi syntyvän jo yhteisen kiinnostuksen kohteen voimalla.

Omat näkemykset voi ilmaista lyhyesti myös topiceissa, sisältö ratkaisee. Ei siis mielestäni ole mitään syytä pelätä, että joku tulee teilaamaan, jos et kirjoita aina 400 rivin viestiä johonkin Jamesin tilanteeseen liittyen.

Alpo

• Ylläpitäjä
  • *
« Vastaus #38 : 28.12.2016, 20.43.43 »
Huutoboksiin on viimeisen 2kk aikana kirjoitettu alle 5 kertaa jotain Realiin liittyvää. En laskenut mukaan yksittäisiä purkauksia matsin aikana.

Ainut isompi keskustelu oli UCL-arvonnat, mutta tämän ymmärrän, kun foorumi on yksinkertaisesti liian hidas arvonnan liveseurantaan.

Tsisoun viestejä boksiin en laskenut mukaan, koska haluaa boksin pois ja keskustelee yksinään.

Yhä kysyn, onko toisten ilo omasta pois? Eli jos joku viihtyy boksissa paskaa puhumassa.

Losblancos

• Hala Madrid!
« Vastaus #39 : 30.12.2016, 18.54.33 »
Pohdiskeltuani tätä ei mielipiteeni ole oikeastaan tämän suhteen muuttunut mihinkään suuntaan: En näe ongelmaa chatin jäämisellä, kunhan kaikki Real Madridiin liittyvä menee foorumin puolelle. Ymmärrän hyvin että porukka tykkää siellä jutella niitä näitä, miksi se pitäisi heiltä ottaa pois? Kunhan kaikki vaan tsemppaavat sen kanssa, että Realiin liittyvät lyhyetkin uutiset tai mielepiteet menisivät foorumin puolelle. Siinä nyt voi sitten vaikka palstapoliisin virkaakin toimittaa itse kukin jos huomaa että menee Realiin liittyvää chattiin eli ystävällisesti huomauttaa asiasta.

Ketjun aloitusta hiukan ihmettelen, koska itselläni ainakin jäi sellainen kuva että ketjualoittajan taannoinen turhautuminen palstaan johtui lähinnä siitä ettei tullut vastakaikua tai kannanottoja pitkään pelillisiä asioita koskevaan viestiin foorumin puolelle. En siis ihan ymmärrä miten chatin poistaminen siihen liittyy tai auttaisi.

Asian sivusta täytyy todeta, että sinänsä kyllä jaan tämän turhautuneisuuden. Itselläni huomattavasti mitään chättiä suurempi palstamotivaatiota syövä tekijä aina silloin tällöin on juuri tuo vastakaiun ja vastausten puute silloin kun kirjoittaa oikein huolella pidempiä pohdittuja viestejä. Vähän tulee sellainen fiilis että sinne ne omat ajatukset nyt upposivat bittiavaruuteen, lukeekohan näitä kukaan edes. Ja jos lukee niin ovatko niin samaa mieltä vai eivätkö vaan viitsi väittää vastaan, kun ei kukaan kommentoi millään tavalla. Tämä ei siis ole mikään viime aikainen ongelma, vaan on ollut oikeastaan aina täällä aika ajoin. Kaipaisinkin palstalle jotain ominaisuuksia joilla saisi vähän vuorovaikutteisempaa, vaikka jonkun viestistä tykkäysnapin tai jotain sellaista. Tiedä sitten voiko sellaista toteuttaa tai onko järkeäkään. Mutta itseäni tosiaan vaivaa aina välillä se, että pidempiin vaivalloisiin pohdittuihin viesteihin tulee harvemmin mitään vastauksia, puhumattakaan pidemmästä keskustelusta.