Valikoivaa kyllä. Ei ole epäilystäkään etteikö Hazard vieläkin sopisi ominaisuuksiensa puolesta Real Madridin kokoonpanoon, mutta valitettavasti penkin päässä olevan valmentajan hyökkäyskuviot ovat mitä ovat ja belgialaisen potentiaalia ei saada hyödynnettyä kokonaan. Kuten olen aikaisemminkin maininnut, pelaajassa ei ole varsinaista vikaa ja on profiililtaan ok, mutta siirrossa ei silti ollut järki mukana ja perustelut on esitetty moneen kertaan.
Olin melko varma loukkaantumiskortin pelaamisesta. Ihan kuin mm. Bale ei olisi ollut loukkaantuneena, jopa katsomossa pelejä seuraillut golfpelaaja teki kuluneella kaudella enemmän tehoja vähemmillä minuuteilla (kuten enemmistö joukkueesta muutenkin).
Se miksi siirto oli farssi on nimenomaan se syy, että Hazardin sopimusta oli vuosi jäljellä ja hänen hommaaminen vapaana agenttina olisi ollut kivuttomampi riski kuin hänen hommaaminen satasella kaikki epäilyt mukaan lukien. Tulos on tässä. Tästä voi parantaa, mutta se ei silti muuta hätäistä päätöstä ja kulunutta paskakautta.
Ps. Jos joku ihmettelee miksi Hazardia puidaan huhutopikissa. En koe tämän keskustelun yksin kuuluvan hänelle omistettuun ketjuun, sillä kysymys ei ole täysin itsestään pelaajasta vaan häneen kohdistuvasta siirrosta ja seuran päätöksistä, kuin myös Zidanen kuvioista. Viime vuosina on ollut esillä argumentteja Real Madridin järkevästä siirtopolitiikasta, joka koskee nuorien lupausten kiinnittämistä ja kehittämistä, sekä tuoda heitä täsmähankintoina joukkueeseen sisään. Tässä on onnistuttu osittain, mutta tämä politiikka on myös pitkälti kärsinyt Zidanen alaisuudessa ja jossain määrin jopa kääntynyt itseään vastaan. Ainakin itse toivoisin seuralta ja valmennukselta selkeämpää linjaa, sekä erityisesti rohkeutta lähteä luomaan uutta huomioiden nykyrungon tilanne.