Kirjoittaja Aihe: Kylian Mbappe - Tuhlaajapojan paluu  (Luettu 1149 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

maheinon

Kylian Mbappe - Tuhlaajapojan paluu
« : 21.06.2024, 16.00.26 »

Publikaanit ja muut syntiset tulivat Jeesuksen luo kuullakseen häntä. Fariseukset ja lainopettajat sanoivat paheksuen: »Tuo mies hyväksyy syntiset seuraansa ja syö heidän kanssaan.» Silloin Jeesus esitti heille vertauksen: »Eräällä miehellä oli kaksi poikaa. Nuorempi heistä sanoi isälleen: ’Isä, anna minulle osuuteni omaisuudestasi.’ Isä jakoi omaisuutensa poikien kesken.  Jo muutaman päivän päästä nuorempi kokosi kaikki varansa ja lähti kauas vieraille maille. Siellä hän tuhlasi koko omaisuutensa viettäen holtitonta elämää.  Kun hän oli pannut kaiken menemään, siihen maahan tuli ankara nälänhätä, ja hän joutui kärsimään puutetta. Silloin hän meni erään sikäläisen miehen palvelukseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen sikopaimeneksi. Nälkäänsä hän olisi halunnut syödä palkoja, sikojen ruokaa, mutta niitäkään ei hänelle annettu.  »Silloin poika meni itseensä ja ajatteli: ’Minun isäni palkkalaisilla on kaikilla yllin kyllin ruokaa, mutta minä näännyn täällä nälkään.  Ei, nyt minä lähden isäni luo ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi. Ota minut palkkalaistesi joukkoon.’  Niin hän lähti isänsä luo. »Kun poika vielä oli kaukana, isä näki hänet ja heltyi. Hän juoksi poikaa vastaan, sulki hänet syliinsä ja suuteli häntä. Poika sanoi hänelle: ’Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi.’  Mutta isä sanoi palvelijoilleen: ’Hakekaa joutuin parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, pankaa hänelle sormus sormeen ja kengät jalkaan. Tuokaa syöttövasikka ja teurastakaa se. Nyt syödään ja vietetään ilojuhlaa! Minun poikani oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa, mutta nyt hän on löytynyt.’ Niin alkoi iloinen juhla. »Vanhempi poika oli pellolla. Kun hän sieltä palatessaan lähestyi kotia, hän kuuli laulun, soiton ja tanssin. Hän huusi luokseen yhden palvelijoista ja kysyi, mitä oli tekeillä. Palvelija vastasi: ’Veljesi tuli kotiin, ja isäsi käski teurastaa syöttövasikan, kun sai hänet terveenä takaisin.’ Silloin vanhempi veli suuttui eikä halunnut mennä sisään. Isä tuli ulos ja suostutteli häntä, mutta hän vastasi: ’Kaikki nämä vuodet minä olen raatanut sinun hyväksesi enkä ole kertaakaan jättänyt käskyäsi täyttämättä. Silti et ole koskaan antanut minulle edes vuohipahaista juhliakseni ystävieni kanssa. Mutta kun tämä sinun poikasi tulee, tämä, joka on hävittänyt omaisuutesi porttojen parissa, sinä teurastat hänelle syöttövasikan!’ Isä vastasi hänelle: ’Poikani, sinä olet aina minun luonani, ja kaikki, mikä on minun, on sinun. Mutta olihan nyt täysi syy iloita ja riemuita. Sinun veljesi oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa mutta on nyt löytynyt.’ Kylian on tullut kotiin.

Kylian on käynyt pitkän tien Madridin porteilta Madridin joukkueeseen. Hänelle tarjottiin 14 vuotiaana paikkaa akatemiassa. Valdebebasissa hänet vastaanotti kukapa muukaan kuin hänen idolinsa Cristiano Ronaldo. Zinedine Zidane ajelutti poikaa autollaan Madridissa, mutta unelmat eivät vielä silloin saaneet voittaa vaan Kylianin vanhemmat valitsivat Monacon akatemian. Kesällä 2013 14 vuotiaana kotimaan seura oli kehittymisen kannalta hyvä vaihtoehto.

Vuonna 2017 läpimurto aikuisten tasolla oli tehty ja koko eurooppa kohisi nuoresta laitakärjestä. Madrid Perezin johdolla tarjosi pelaajasta kesällä 2017 summaa jota ei vielä tänäkään päivänä ole ylitetty. Huhujen mukaan Madrid oli valmis maksamaan PSG:n maksaman 180 miljoonan siirtokorvauksen, mutta Kylian valitsi Pariisin tarjoaman suuren palkan ja peliajan. Madridissa Kylian olisi kärkkynyt peliaikaa BBC:n takana, kun Pariisissa hänelle oli luvattu rooli avauskokoonpanossa. Huhujen mukaan Kylian odotti, jos Madrid olisi saanut Gareth Balen myytyä jotta hänelle olisi varmistunut paikka avauksessa, mutta näin ei koskaan käynyt. Bale ei halunnut siirtyä Unitediin.

Keväällä 2022 Mbappe oli jälleen jalkapallomaailman keskiössä, kun sopimus oli umpeutumassa ja Madrid vihdoin nappaamassa hänet riveinhinsä ja vieläpä ilmaisella siirrolla. Episodia oli edeltänyt kesällä 2021 tehty noin 200 miljoonan tarjous PSG:lle joka sai seuran johdon suunniltaan. Tässä kohtaa Kylian tuskin vielä aavisti mitä oli tapahtumassa ja luultavasti kuvitteli vain joutuvansa pelaamaan sopimuksensa loppuun Pariisissa päästäkseen Madridiin - unelmiensa seuraan pelaamaan. Keväällä 2022 huhut Madridiin siirtymisestä olivat vahvoja ja siirtoa pidettiin yleisesti varmana. PSG oli kuitenkin ottanut taktiikakseen miellyttää pelaajaa eikä sulkea häntä joukkueen ulkopuolelle. Jos PSG oli 2017 voittanut Madridin rahalla, niin taktiikkana oli tehdä sama uudelleen. Kylianille tarjottiin tähtitieteellisiä summia. Hän luultavasti sai määritellä itse summan, jolla hän suostui jäämään Pariisiin. Kylian allekirjoitti toukokuussa 2022 kaikkien yllätykseksi 3 vuoden jatkosopimuksen Pariisilaisten kanssa. Madridin pettymys jäi kuitenkin sensaatiomaisen 14. Chanmpionsliigan voiton varjoon. Karim Benzema oli siinä hetkessä maailman paras pelaaja. Kylianin valintaa analysoidessa voi todeta siinä täyttyneen monta tärkeää seikkaa. Urheilullinen projekti oli Pariisissa mitä parhain. Koko Ranska Presidentin johdolla toivoi hänen jatkavan. Palkka oli tietenkin kohdillaan - hänestä tuli selvästi maailman parhaiten palkattu urheilija.

Kesällä 2023 kaikki oli kuitenkin muuttunut. PSG:n projekti oli kuihtunut kasaan. Kylian oli rahoissaan eikä rahan perässä enää tarvinnut juosta. Ranskan kansaakin oli jo miellytetty kisoissa ja Ligue 1:ssa. Kylian ilmoitti Pariisilaisille L'Équipe:n etusivulla lopettavansa Pariisissa 2024 - vuotta aiemmin kuin sopimus olisi päättynyt. Hän luopui optiovuodestaan, mikä sai jälleen Pariisilaisseuran johdon suunniltaan. Tällä kertaa seura valitsi erilaisen taktiikan eivätkä he lähteneet enää mielistelemään pelaajaa tai tarjoamaan isoja summia rahaa. Kylian uhattiin jättää koko tulevaksi kaudeksi penkille istumaan, mutta Kylian jälkikäteen kertoi, että urheilutoimen johtaja ja valmentaja olivat pelastaneet hänet ja saaneet seuran perääntymään penkkikomennuksesta. Tilanne oli muuttunut monella tapaa ja tammi-helmikuussa 2024 Kylian oli valmis allekirjoittamaan sopimuksen. Tämä tehtiin kuitenkin salassa - mikä nykyjalkapallossa on harvinaista, että salaisuudet säilyvät. Edes Madridilaislehdistö ei uskaltanut uutisoida asiasta varmana tietona ennen kuin Real Madrid kaksi päivää mestarien liigan finaalin jälkeen ilmoitti asiasta kotisivuillaan. Hetki oli merkittävä. Lopulta oli varmistunut pelaajakauppa jota oli yritetty 11 vuotta saattaa valmiiksi - vihdoinkin se oli totta.

Nyt on Kylianin ajan vuoro, kuten Cristiano sanoi. Tuleva vuosi tulee näyttämään mihin se johtaa. Pysyyko koppi yhtenäisenä vai särkyykö se kuten raamatun viittauksella alussa vihjattiin. Kylian tulee suurena tähtenä joukkueeseen, joka on täynnä erilaisen tien valinneita tähtiä - pelaajia jotka ovat tulleet Madridiin kasvamaan ja nousseet siellä lapsitähdistä tähdiksi. Toivottavasti nöyryyttää löytyy kaikilta ja joukkue säilyy joukkueena joka pelaa joukkueen eteen.
« Viimeksi muokattu: 21.06.2024, 20.50.22 kirjoittanut maheinon »
What do you think the next happen now.

TAMI

• Yli-Valvoja
  • *
Vs: Kylian Mbappe - Tuhlaajapojan paluu
« Vastaus #1 : 21.06.2024, 16.37.10 »
Jeesus, Jumalan poika on täällä. Kiitokset avauksesta. :D

Paljon on siirron hohdokkuutta heikentäviä tapahtumia sattunut matkan varrella. Kuitenkin kai kiistatonta on, että joukkueen kiinnostavuus nousee väkisinkin Mbappen tulon myötä.

Jopa minä olen valmis ainakin osittain uskomaan Kylianin meriselitykset siitä, miten vaikea oli Pariisia siinä painekattilassa jättää. Puheiden perusteella mies vaikutti aidosti helpottuneelta, kun homma viimein saatiin maaliin.

Siirron merkittävyydestä kertoo Cristianon viesti. Tuollaisia ei lusitaani kevyin perustein lähettele. Tulipa siitä myös kaikkien aikojen tykätyin kommentti.

Lopputulema sitten on joko taivas tai helvetti.

maheinon

« Vastaus #2 : 24.06.2024, 14.17.14 »
Piti kirjoittaa Kyllin nenästä, mutta menikin topikin aloittamiseksi.

Kyllin nenä murtui, ja ranskan federaatio on ilmoittanut, että leikkaukselle on tarve kisojen jälkeen, mutta kisat voi pelata maskin kanssa.

Luultavaa on, että ura Madridissa alkaa maski kasvoilla mikä on sinäänsä sääli, että Kylliä tullaan kuvaamaan ensimmäiset kuukaudet kuin viimeistä päivää. Toisaalta lehdet tulevat saamaan tämän episodin kertomisesta hyvää palstatilan täytettä.

Me fanit ehkä lähinnä jännitetään milloin kesän hankinnat esitellään yleisölle ja vaikuttaako tämä leikkaus siihen.

TAMI

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #3 : 10.07.2024, 16.26.43 »
Ensi tiistaina 16.7. Kylianin esittely Bernabeulla klo 13 Suomen aikaa.

Chris

« Vastaus #4 : 11.07.2024, 13.18.48 »
Mbappe ottanut numeron 9 ensi kaudeksi ja kymppipaitaa sitten pääle, kun Modric lopettaa.

Paidat tuli eilen ilmeisesti myyntiin viralliselle sivustolle ja nyt toimitusajat poikkeukselliset 4-6 viikkoa ja ennätykset murskaantuu.

Hypeä riittää.
🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆

TAMI

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #5 : 30.08.2024, 13.36.28 »
Kylianilla 16 viimeiseen otteluun neljä tehtyä maalia, joista yksi on pilkku.

https://x.com/espnfc/status/1829269576674087074?s=46&t=cW6d-vaU8dcs0c7gIcEZAQ

Lisäksi:

Chances created this season:

13 — Vinícius Júnior
0 — Kylian Mbappé

Ysipaikan pelaajalla oletettavasti on vähemmän näitä kuin laiturilla. Ei tämä silti varsinaisesti hyvältä näytä tällä hetkellä.

TAMI

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #6 : 09.10.2024, 10.49.41 »
Kylian Mbappe feels like he “owes Real Madrid.”

He decided to have a mini pre-season during the international break to improve his fitness, as he doesn’t feel he is meeting the expectations. @marca

Toivottavasti tämä on totta, koska tällä hetkellä todistamme enemmän tai vähemmän Hazard 2.0:aa.

Sillä erolla, että Eden oli pelillisesti hyvä sen aikaa, kun ekana syksynä oli kunnossa.

Päivänselvää on, että nähty suoritustaso on ollut tähän mennessä selvästi alempana kuin pitää voida odottaa.

RMadrid

« Vastaus #7 : 09.10.2024, 14.37.16 »
Kylian Mbappe feels like he “owes Real Madrid.”

He decided to have a mini pre-season during the international break to improve his fitness, as he doesn’t feel he is meeting the expectations. @marca

Toivottavasti tämä on totta, koska tällä hetkellä todistamme enemmän tai vähemmän Hazard 2.0:aa.

Sillä erolla, että Eden oli pelillisesti hyvä sen aikaa, kun ekana syksynä oli kunnossa.

Päivänselvää on, että nähty suoritustaso on ollut tähän mennessä selvästi alempana kuin pitää voida odottaa.
Minä olen eri mieltä. On totta, että alle odotusten on menty mutta en haluaisi verrata Hazardiin koska häntä ei edes kiinnostanut pelata ja löntysteli omaan päähän.

Kyllä Kylian tuosta vielä vainun saa, hyvää yrittämistä ollu mutta hyökkäyspään roolitukset ovat nyt vain niin sekaisin ettei kukaan löydä paikkaa missä olla. 
I drink wine and I know things

maheinon

« Vastaus #8 : 10.10.2024, 13.40.35 »
Tämä näyttää surullisen paljon siltä mitä on pelätty - Kylian ei pelaajatyypiltään sovi joukkueeseen.

Siinä missä Bemzema oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan suhteessa palloa kuljettaviin pelaajiin oli mestarillista. Tämä sama ominaisuus on huippua Haalandilla ja siksi kaavailtiin, että Haaland olisi sopivampi haku Madridin joukkueeseen. Kylian on hyvä rakentamaan itse itselleen paikkoja tai petaamaan niitä muille, mutta hyvin harvoin on tehnyt maaleja muiden syötöstä suoraan tai edes haltuun oton jälkeen. Haaland taas tekee lähes yksinomaan maalinsa näin.

Ehkä Madridia nyt rakennettiin vähän sydän edellä eikä järjen kanssa kuten olemme tottuneet näkemään. Nyt voidaan vain toivoa, että Mbappe sopeutuu ja kehittää liikkumistaan.

Chris

« Vastaus #9 : 10.10.2024, 14.57.47 »
En ainakaan vielä lähtisi liikaa tuomitsemaan tai vertailemaan Hazardiin. Se "potentiaali" ja osaaminen mitä Mbappella on, niin on pelkkää maailmanluokkaa. Se miksi tässä näen aika paljon positiivista on:

- Tuli nöyrästi kaupunkiin, kenties liiankin? Ei mitään tarvetta kukkoilla tai diivailla, vaan ajatukset siinä, että sopeutuu joukkueeseen, kaupunkiin yms. Nyt selkeästi saattaisi olla pelikuntoinen, mutta kokee että ihan 100% tikkiin pääseminen ajaa maajoukkuepelien edelle. Kertoo aika paljon sekin kaverin tämän hetken mielialasta.

- On vähän nyt sen uhri, että joukkueen pelaaminen on paskaa tällä hetkellä. Ei löydä paikkaansa. On parhaimmillaan kuitenkin vasempana laiturina ja sitä miehittää tuleva Kultaisen pallon voittaja.

- Jos ja kun joukkue saa pelinsä kuntoon, niin tehoja tulee taatusti. Näen, että tässä on myös Mbappella tietty ketsuppipullo-ilmiö käsillä: kun poksahtaa, niin sitten korkkia on vaikeampi saada kiinni.

- La Ligassa paljon pelejä, missä Real joutunut pelaamaan todella matalan blokin nippua vastaan, ei ole silloin Kylli parhaimmillaan.

🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆

Chris

« Vastaus #10 : 12.10.2024, 17.49.23 »
 JUST IN: Kylian Mbappé has informed French NT that he ONLY wants to play the most important games with them.

His top priority is winning Ballon d'Or 2025, which is why he wants to avoid all injury risk.

Näin uutisoi espanjalaisreportteri Santi Aouana X:ssä.

Mielenkiintoista, jos totta. Nythän tämän majutauon skippaamisen pystyi laittamaan tuon pienen loukkaantumisen syyksi, mutta ensi tauolla nähdään jääkö edelleen pois? Mbappen kannaltahan tilanne on siinä mielessä hyvä, että vaikka skippaisi nämä roskapelit, niin ei Deschampsin kantti kestä uhkailla majusta hyllyttämisellä sitten esim arvokisojen osalta, niin kriittinen pelaaja KM Ranskalle on.

Kertoo kuitenkin siitä, että nyt kaikki fokus on seurajoukkueessa.  :peukku_ylos:
🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆

Mágico Madrid

• La Saeta Rubia 1926–2014
    • Los Blancos
« Vastaus #11 : 12.10.2024, 21.55.38 »
Nyt kun pelimääristä on paljon keskusteltu niin en yllättynyt jos moni muukin A-korin ukko jää Nations Liigan peleistä sivuun. Karsintoja varmaa vääntävät edelleen. Isoille maille toi Nations Liiga ei oikein oo mikään juttu.
" La Saeta Rubia es el Real Madrid"¡HalaMadrid!

Cristiano7

• 芬兰国家足球队
« Vastaus #12 : 15.10.2024, 15.51.12 »
Voi Kylian…

Loukkaantuneena lähdet vähän juhlimaan ja lopputulemana huhumylly raiskauksesta. Vaikka olisi perätön huhu, niin ei näin, ei näin.

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000010763040.html
21.07.2019, 18:30: jangsteri: ”Vitun paskan tärkee tulee tänne esittämään ja sanelemaan mitkä asiat tänne kuuluu ja mitkä ei. Pidä nyt vitun keravalainen paviaani se turpas kii äläkä esitä kaikkitietäväistä joka helvetin asiaan”

maheinon

maheinon

« Vastaus #14 : 27.10.2024, 16.15.20 »
El clasico taisi todistaa myös suurelle yleisölle, että myös Mbappe joutuu Madridiin tullessaan ottamaan sen seuraavan askeleen.

maheinon

« Vastaus #15 : 05.11.2024, 15.27.32 »
https://www.laliiga.com/2024/11/05/karim-benzema-avasi-real-madridin-kylian-mbappe-ongelmaa-han-ei-ole-hyva-siina/

Mielestäni Mbappen oikealla laidalla peruuttamista pitäisi kokeilla.
Parhaassa tapauksessa Bellingham voisi pelata piikissä ja palata maalien makuun. Endrick saattaisi myös saada paremmin vastuuta. Haalandin ostamista voitaisiin harkita. Jos TAA tulee, niin oikealla olisi todella kova tarjoilu.

Feden pelatessa oikeaa keskikenttää tuki oikean laiturin vapaalle roolille olisi turvattu.

Tällä foorumilla käytiin vuosia sitten isoa debattia siitä kenen tukisi pelata oikealla laidalla, kun Bale oli aina rikki. Moni oli silloin sitä mieltä, että Mbappe voisi pelata oikealla.
« Viimeksi muokattu: 05.11.2024, 16.29.19 kirjoittanut maheinon »

TAMI

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #16 : 28.11.2024, 00.09.14 »