Kirjoittaja Aihe: Copa del Rey 05/06  (Luettu 72811 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Barcelona

  • Viestejä: 141
  • Oma teksti
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #260 : 09.02.2006, 18.57.41 »
2. Espanjassa ei helpolla selviä. Puolivaloilla lopputulos on tämä. Jos jossain Englannissa pystyvät pari seuraa ottelun alkuun paikan päälle ilmaantumalla voittamaan, niin näin ei ole Espanjassa, eikä varsinkaan Copa del Reyn välierässä Zaragozaa vastaan, joka on todella kova ryhmä ja on saamassa nyt virettä päälle.

Hohhoijaa..Vai semmosta on Englannissa. Minä en ole ikinä kuullut että Liiga-Cupin tai FA-Cupin välierää olis voitettu pelkällä ilmottautumisella, korjaa toki jos olen väärässä.

Mágico Madrid

  • Viestejä: 7165
  • La Saeta Rubia 1926–2014
    • Los Blancos
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #261 : 09.02.2006, 19.22.21 »
2. Espanjassa ei helpolla selviä. Puolivaloilla lopputulos on tämä. Jos jossain Englannissa pystyvät pari seuraa ottelun alkuun paikan päälle ilmaantumalla voittamaan, niin näin ei ole Espanjassa, eikä varsinkaan Copa del Reyn välierässä Zaragozaa vastaan, joka on todella kova ryhmä ja on saamassa nyt virettä päälle.

Hohhoijaa..Vai semmosta on Englannissa. Minä en ole ikinä kuullut että Liiga-Cupin tai FA-Cupin välierää olis voitettu pelkällä ilmottautumisella, korjaa toki jos olen väärässä.

No luulen et Puskas tarkoitti, että Englannissa on sen verran helpompaa.. Kun ottaa huomioon, esim Manu coi kohdata jonkun 4 divarin joukkueen.. Harvoin Espanjassa 3. kierroksella tulee edes Segunda B:n joukue..
Hieman epäselvästi kerroin, toivottavasti olin edes vähän oikeassa..  :)
" La Saeta Rubia es el Real Madrid"¡HalaMadrid!

E-spel

  • Viestejä: 2699
  • Pää Lontoossa, lompakko Manchesterissa
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #262 : 09.02.2006, 21.29.36 »
Englannin liiga-cupista kertoo paljon se, että pari vuotta sitten Cupin nimi oli Worthington Cup ja fanit nimesivät sitä leikkisästi "Worthless-Cupiksi"...  :pallo:
\\\"Atacan dos y defienden nueve.\\\" - Don Fabio

Puskas

  • Viestejä: 1835
  • Oma teksti
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #263 : 09.02.2006, 21.31.51 »
Lainaus
Hohhoijaa..Vai semmosta on Englannissa. Minä en ole ikinä kuullut että Liiga-Cupin tai FA-Cupin välierää olis voitettu pelkällä ilmottautumisella, korjaa toki jos olen väärässä.

Englannissa kilpailu on niin minimaalista, että suurempien seurojen ei tarvitse kuin laittaa pelaajat kentälle ja poistuo 3-0 voiton kanssa jatkoon. Espanjassa taas kilpailua löytyy ja sen sai Real Madrid huomata taas eilen.

Mágico Madrid

  • Viestejä: 7165
  • La Saeta Rubia 1926–2014
    • Los Blancos
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #264 : 09.02.2006, 22.19.34 »
Lainaus
Hohhoijaa..Vai semmosta on Englannissa. Minä en ole ikinä kuullut että Liiga-Cupin tai FA-Cupin välierää olis voitettu pelkällä ilmottautumisella, korjaa toki jos olen väärässä.

Englannissa kilpailu on niin minimaalista, että suurempien seurojen ei tarvitse kuin laittaa pelaajat kentälle ja poistuo 3-0 voiton kanssa jatkoon. Espanjassa taas kilpailua löytyy ja sen sai Real Madrid huomata taas eilen.

Esimerkiksi Manu tais pelata juuri viimeksi FA Cupin pelin lähes reserveillä.. Louis Saha tais olla ainut ns. ykköskokoonpanon mies..
" La Saeta Rubia es el Real Madrid"¡HalaMadrid!

Petri P

  • Yli-Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1113
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #265 : 10.02.2006, 01.20.48 »
Lainaus
Hohhoijaa..Vai semmosta on Englannissa. Minä en ole ikinä kuullut että Liiga-Cupin tai FA-Cupin välierää olis voitettu pelkällä ilmottautumisella, korjaa toki jos olen väärässä.

Englannissa kilpailu on niin minimaalista, että suurempien seurojen ei tarvitse kuin laittaa pelaajat kentälle ja poistuo 3-0 voiton kanssa jatkoon. Espanjassa taas kilpailua löytyy ja sen sai Real Madrid huomata taas eilen.

Minä väittäisin hieman vastaan tässä asiassa. Englannissa toki tasoerot ovat viime vuosina kasvaneet kun isoimmilla seuroilla on rahaa millä mällätä, mutta alempienkin sarjojen joukkueet ovat FA Cupissa edenneet pitkälle historian saatossa ja ihan viime kausillakin. Olihan esim. ykkösdivarin (Championship) Millwall kaudella 2003/04 finaalissa, toki sen ManU:lle häviten...

En jaksa enää tänä yönä alkaa tarkistelemaan historiatilastoista, että montako kertaa Espanjassa on ollut joukkue Primeran ulkopuolelta vaikkapa Copa del Reyn puolivälierissä. Voin siis olla väärässä, mutta väitän näin perstuntumalla, että huomattavasti harvemmin kuin FA Cupissa on vastaavassa vaiheessa ollut Valioliigan ulkopuoleisia joukkueita mukana. Jos joku jaksaa, niin voi tarkistaa ja siten korjata/vahvistaa epäilykseni.

Esimerkiksi Manu tais pelata juuri viimeksi FA Cupin pelin lähes reserveillä.. Louis Saha tais olla ainut ns. ykköskokoonpanon mies..

Ja tämähän ei pidä paikkaansa. ManU:n kokoonpano edellisestä FA Cupin matsista, joka oli vierasottelu Wolverhamptonia vastaan 29.1:

United: Van der Sar, Neville (c), Vidic, Brown (Smith 57), Silvestre , Ferdinand, Rooney, Richardson (Evra 64), Park, Saha (Fletcher 64), Van Nistelrooy.
Subs not used: Howard, Bardsley.

Nysv nysv... ;)

Barcelona

  • Viestejä: 141
  • Oma teksti
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #266 : 10.02.2006, 05.44.30 »
2. Espanjassa ei helpolla selviä. Puolivaloilla lopputulos on tämä. Jos jossain Englannissa pystyvät pari seuraa ottelun alkuun paikan päälle ilmaantumalla voittamaan, niin näin ei ole Espanjassa, eikä varsinkaan Copa del Reyn välierässä Zaragozaa vastaan, joka on todella kova ryhmä ja on saamassa nyt virettä päälle.

Hohhoijaa..Vai semmosta on Englannissa. Minä en ole ikinä kuullut että Liiga-Cupin tai FA-Cupin välierää olis voitettu pelkällä ilmottautumisella, korjaa toki jos olen väärässä.

No luulen et Puskas tarkoitti, että Englannissa on sen verran helpompaa.. Kun ottaa huomioon, esim Manu coi kohdata jonkun 4 divarin joukkueen.. Harvoin Espanjassa 3. kierroksella tulee edes Segunda B:n joukue..
Hieman epäselvästi kerroin, toivottavasti olin edes vähän oikeassa..  :)

noh lainataan nyt vaikka tästä.

FA Cupissa kun Valioliiga joukkueet tulevat peliin mukaan niin silloin kyllä usein on vastassa joukkueita, jotka voivat olla mukana kisassa jopa liigan ulkopuolelta. Mutta olihan Real Madridinkin ensimmäinen vastustaja Cupissa Zamora? Mikä siis tekee poikkeuksen?

FA Cupissa ei olla vielä välierä vaiheessa kuten Copa del Reyssä, mutta jos otetaan esimerkki taannoisesta Liiga Cupin välierästä niin siellä oli vastassa ManU - Blackburn, joka minusta on ihan verrattavissa Real Madrid - Zaragoza pariin. ManU sai muistaakseni tehdä ihan täyden päivätyön ja selvisi finaaliin, jossa kohtaa niin ikään pääsarjajoukkueen Wiganin. Elikkä en nyt näe mitään mikä olisi helpompaa Englannissa. Tottakai jos vertaatte Copa del Reyn välierä vaihetta ja FA Cupin 4 kierrosta niin varmasti välieristä löytyisi tiukempi vastustaja.

Englannin liiga-cupista kertoo paljon se, että pari vuotta sitten Cupin nimi oli Worthington Cup ja fanit nimesivät sitä leikkisästi "Worthless-Cupiksi"

Totta on se että tämän Cupin arvostus on hiukan kateissa kun huippujoukkueet peluuttavat lähinnä reservejä,eivätkä ole tosimielellä liikenteessä. Muistan joitakin vuosia sitten katsoneeni Liiga Cupin tuloksia teksti-tvltä ja siellä Arsenal oli murskannut ManUn jotain 5-0 ja tuloksen alla oli keltaisella kirjoitettu "ManU pelasin pelin reservi joukkueella". Että kyllähän tuommoset seikat vaikuttaa kilpailun uskottavuuteen.

Cup kilpailuthan on siitä mielenkiintoisia että sillä systeemillä kääpiö voi voittaa jättiläisen, koska kyse on vain siitä yhdestä ottelusta (tai mahdollisesti kahdesta), kaikki on mahdollista. Esimerkkinä Kreikan EM voitto tai Porton mestareidenliiga voitto. Pienemmille seuroille Cupit ovat omapieni porkkana saada lisää rahaa menestymällä pitkälle suurempien seurojen keskittyessä Euro peleihin.

Mágico Madrid

  • Viestejä: 7165
  • La Saeta Rubia 1926–2014
    • Los Blancos
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #267 : 10.02.2006, 15.26.45 »


Mutta olihan Real Madridinkin ensimmäinen vastustaja Cupissa Zamora? Mikä siis tekee poikkeuksen?


Zamora pelasi Barcaa vastaan.. ::)
" La Saeta Rubia es el Real Madrid"¡HalaMadrid!

Mágico Madrid

  • Viestejä: 7165
  • La Saeta Rubia 1926–2014
    • Los Blancos
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #268 : 10.02.2006, 15.27.57 »
Esimerkiksi Manu tais pelata juuri viimeksi FA Cupin pelin lähes reserveillä.. Louis Saha tais olla ainut ns. ykköskokoonpanon mies..

Ja tämähän ei pidä paikkaansa. ManU:n kokoonpano edellisestä FA Cupin matsista, joka oli vierasottelu Wolverhamptonia vastaan 29.1:

United: Van der Sar, Neville (c), Vidic, Brown (Smith 57), Silvestre , Ferdinand, Rooney, Richardson (Evra 64), Park, Saha (Fletcher 64), Van Nistelrooy.
Subs not used: Howard, Bardsley.

Nysv nysv... ;)

ei muuten ollut Wolvesia vastaan.. Vastustaja oli confrenssisarjasta.. siis en tarkoittanut viime peliä.. sorry..
" La Saeta Rubia es el Real Madrid"¡HalaMadrid!

Barcelona

  • Viestejä: 141
  • Oma teksti
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #269 : 10.02.2006, 17.35.25 »


Mutta olihan Real Madridinkin ensimmäinen vastustaja Cupissa Zamora? Mikä siis tekee poikkeuksen?


Zamora pelasi Barcaa vastaan.. ::)

Näin olikin, katsoin aamuyöstä väärin. Mutta eikö Barcankin tapauksessa voida puhua siitä että pelkästään ilmoittautumalla voitetaan peli? Mikä siis tekee poikkeuksen Englantiin ;)

Kaudella 04-05 Real Madrid kohtasi ensimmäisellä kierroksella Leganésin, toisella Tenerifen ja kolmennella putosi sitten Valladolidille.

Harvoin Espanjassa 3. kierroksella tulee edes Segunda B:n joukue..

Kaudella 04-05 3. kierroksella mukana oli vielä joukkueita kuten Lanzarote, Recreativo, Lorca, Elche, Lleida, Gramenet ja Numancia. Noista kaksi viimeisintä raivasi tiensä puolivälieriin siellä tosin pudoten.


Mágico Madrid

  • Viestejä: 7165
  • La Saeta Rubia 1926–2014
    • Los Blancos
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #270 : 10.02.2006, 19.45.47 »
Kaudella 04-05 3. kierroksella mukana oli vielä joukkueita kuten Lanzarote, Recreativo, Lorca, Elche, Lleida, Gramenet ja Numancia. Noista kaksi viimeisintä raivasi tiensä puolivälieriin siellä tosin pudoten.

Joo siis 3. kierroksel ei taida olla hirveestii Primera joukkuei..
" La Saeta Rubia es el Real Madrid"¡HalaMadrid!

mikko29

  • Viestejä: 1540
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #271 : 10.02.2006, 19.50.35 »
Perustetaan uus topic: FA Cup vs. Copa del Rey ::)
Jotkut sanovat sitä nautinnoksi, minä kutsun sitä intohimoksi

Barcelona

  • Viestejä: 141
  • Oma teksti
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #272 : 10.02.2006, 20.10.07 »
Harvoin Espanjassa 3. kierroksella tulee edes Segunda B:n joukue..

Joo siis 3. kierroksel ei taida olla hirveestii Primera joukkuei..

Eikös näissä ole pieni ristiriita? Jos kaikki Primera joukkueet tulevat mukaan jo ensimmäisellä kierroksella niin se että ne eivät olisi mukana kolmannella kierroksella johtuu ihan siitä että eivät ole selviytyneet jatkoon.

Mágico Madrid

  • Viestejä: 7165
  • La Saeta Rubia 1926–2014
    • Los Blancos
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #273 : 10.02.2006, 22.46.30 »
Harvoin Espanjassa 3. kierroksella tulee edes Segunda B:n joukue..

Joo siis 3. kierroksel ei taida olla hirveestii Primera joukkuei..

Eikös näissä ole pieni ristiriita? Jos kaikki Primera joukkueet tulevat mukaan jo ensimmäisellä kierroksella niin se että ne eivät olisi mukana kolmannella kierroksella johtuu ihan siitä että eivät ole selviytyneet jatkoon.

http://www.soccer-spain.com/ssdocs/archive2005/lacopa/lacopa.html
" La Saeta Rubia es el Real Madrid"¡HalaMadrid!

Barcelona

  • Viestejä: 141
  • Oma teksti
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #274 : 11.02.2006, 01.00.46 »
Kerroppas mitä tuolla linkissä sanotaan ja vertaa edellis kausien Copa del Reyhin? Myönnän olleeni väärässä tämän kauden osalta kun katsoin edelliskausien tilastoista.
« Viimeksi muokattu: 11.02.2006, 01.04.00 kirjoittanut Barcelona »

HannuTouru

  • Viestejä: 2160
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #275 : 11.02.2006, 10.39.24 »
Eri Cup-kilpailujen tasoa on vaikeaa - tai ehkä jopa mahdotonta - verrata keskenään. Joka kilpailulla on oma arvostus, luonne ja perinteet, mutta eri maiden Cup-kilpailujen tason keskenään vertaamiseen ei ole konsteja. Tuloksiakin voi tulkita eri tavoin. Otetaan esimerkiksi vaikka keskiviikon 6-1 tappio. Kertooko se siitä, että Espanjan jalkapallon taso on katastrofaalinen, kun yksi parhaista joukkueista voi romahtaa tällä tavoin? Vai kertooko se tason laajuudesta, siis siitä, että keskitason joukkuekin voi voittaa helposti kenet vaan? Mitään ainutta totuutta ei tähänkään asiaan ole, vaan ainoastaan näkemys- ja mielipide-eroja. Mutta poimitaan silti muutamia kohtia keskustelusta...

Englannin liiga-cupista kertoo paljon se, että pari vuotta sitten Cupin nimi oli Worthington Cup ja fanit nimesivät sitä leikkisästi "Worthless-Cupiksi"...  :pallo:

Kyllä, Englannin liiga-cup on varmasti lähes kaikkien mielestä melkeinpä kokonaan turha. Junnuille se tuo peliaikaa, mutta eipä sitä suurseurat taida ottaa ollenkaan tosissaan, jos verrataan vaikka FA-Cupiin.

Cup kilpailuthan on siitä mielenkiintoisia että sillä systeemillä kääpiö voi voittaa jättiläisen, koska kyse on vain siitä yhdestä ottelusta (tai mahdollisesti kahdesta), kaikki on mahdollista. Esimerkkinä Kreikan EM voitto tai Porton mestareidenliiga voitto. Pienemmille seuroille Cupit ovat omapieni porkkana saada lisää rahaa menestymällä pitkälle suurempien seurojen keskittyessä Euro peleihin.

Juuri näin, pienillä menestysmahdollisuudet Cupeissa ovat aina paremmat kuin pitkässä juoksussa(liigassa). Sattumalla on aina Cup-kilpailuissa korostunut merkitys, ja jos haluaa vertailla pienten joukkueiden menestystä isoja vastaan eri maissa, on liiga huomattavasti parempi vertailukohta. Eri maiden eri Cupien säännöt ovat saatettu luoda niin, että ne joko suosivat tai eivät suosi pienten seurojen menestystä, eli jonkin Cupin jonkin kierroksen mukana olevien pienten joukkueiden määrästä ei sinänsä voida päätellä mitään.

Cup-kilpailujen merkitystä voi tutkia helpommin kuin niiden tason laajuutta. Englannissa FA-Cup on todella merkittävä kilpailu, samoin kuin Copa del Rey Espanjassa. Kumpikaan ei kuitenkaan aja UCL:n tai liigan edelle ainakaan suurseurojen osalta, koska siihen ei olisi mitään syytä. Cup-kilpailun arvostus tai voitosta koituva hyöty pitäisi olla todella suuri, että se voisi mennä liigan ohi tärkeysjärjestyksessä. Parhaat joukkueet kun tietävät, että liigassa niiden menestymismahdollisuudet ovat selvästi paremmat.

Jos haluaa vertailla espanjalaista ja englantilaista jalkapalloa keskenään, kannattaa esimerkit ottaa jostain aivan muualta kuin kansallisista Cup-kilpailuista...

"Ganar queremos todos, pero sólo los mediocres no aspiran a la belleza."

Puskas

  • Viestejä: 1835
  • Oma teksti
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #276 : 11.02.2006, 11.30.20 »
Miten täällä verrataan Real Madridia johonkin hiilikaivosporukkaan?
« Viimeksi muokattu: 11.02.2006, 11.39.10 kirjoittanut Puskas »

Puskas

  • Viestejä: 1835
  • Oma teksti
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #277 : 11.02.2006, 11.42.54 »
Lainaus

Näin olikin, katsoin aamuyöstä väärin. Mutta eikö Barcankin tapauksessa voida puhua siitä että pelkästään ilmoittautumalla voitetaan peli? Mikä siis tekee poikkeuksen Englantiin ;)

Koskas FA Cupin on viimeeksi voittanut jokin muu kuin ManU, Arsenal, Liverpool tai Chelsea? Kertoo juuri siitä kuinka minimaalista kilpailu on Englannissa.

ronaldo_90

  • Viestejä: 2051
  • ! Merci Zizou i
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #278 : 11.02.2006, 12.24.32 »
Täysin samaa mieltä Puskasin ja Tourun kanssa.  :peukku_ylos:   :tuoppi:
i Hala Madrid !

mikko29

  • Viestejä: 1540
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #279 : 11.02.2006, 19.23.06 »
Tää menee nyt off-topiciksi verrattuna noihin aikaisempiin viesteihin ::),..jotta pystyttäisiin latomaan viisi-muna taululle niin se edellyttää aika helvetin hyökkäävää taktiikkaa, melkein lähtisin pelaamaan kahdella kärjellä vaikka sitten sen puolustavan keskikentän kustannuksella, sillä ei ole mielestäni niin paljon painoa peleissä joissa real pitää palloa/hallitsee peliä eli yleensä kotipeleissä. Cassano siis avaukseen ronnien pariksi... >:D
Jotkut sanovat sitä nautinnoksi, minä kutsun sitä intohimoksi