Kirjoittaja Aihe: Huhuja pelaaja-siirroista osa 4  (Luettu 429670 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Juanito

• JUANITO!
Re: Huhuja pelaaja-siirroista osa 4
« Vastaus #1320 : 10.03.2007, 15.36.24 »
Ihme suhtautuminen porukalla tähän Metzelder siirtoon.

Ensinnäkin hänet saadaan ilmaiseksi joka on aina plussaa, toiseksi hänen palkkansa olisi vain puolet siitä kun esimerkiksi Cannavaron, joka on ollut Realissa ihan jäässä.

Metzelder on toppariksi kohtullisen nuoressa iässä hyviä pelivuosia on edessä ainakin puolitusinaa.

Metzelderillä on paljon kokemusta maajoukkueesta ja arvokisoista, joka on aina hyvä asia.

Tottakai voimme sitten miettiä miten hän tulee pärjäämään täällä Samuelin ja Cannavaron jälkeen huipputopparin hankkiminen ei tarkoita sityä että hän on hyvä myös Realissa. Tosin Saksalaiset fudarit ovat aina pärjänneet Espanjassa hyvin. Schuster,Stielieke,Netzer,Breitner olivat Realissa huippu menestyksiä.

Voihan olla että Metzelder ei pärjää ja hänestä ei ole oikeastaan mitään hyötyä joukkueelle (En kyllä usko asian olevan niin), mutta siinäkin tapauksessa Real voi aina myydä hänet eteenpäin ja tehdä vaikka sitten rahallista voittoa.

Kuhan Real hankkii myös Alexisin, niin olen en kyllä pistä pahakseni Metzelderin tuloa.
Räpmies

Mágico Madrid

• La Saeta Rubia 1926–2014
    • Los Blancos
« Vastaus #1321 : 10.03.2007, 19.33.28 »
Virkkunen: "Calderonin ja muiden Real Madrid pomojen tulisi harkita vielä kerran Metzelder-siirtoa"

tämä siis päivän Bochum-Dortmund pelissä. Dortmundin puolustus loisti ja käkeen tuli 2-0.. Tosin linjassa oli itse Wörns  ;D
« Viimeksi muokattu: 10.03.2007, 19.47.18 kirjoittanut Mágico Madrid »
" La Saeta Rubia es el Real Madrid"¡HalaMadrid!

Puskas

• Oma teksti
« Vastaus #1322 : 10.03.2007, 22.16.45 »
Kuhan Real hankkii myös Alexisin, niin olen en kyllä pistä pahakseni Metzelderin tuloa.

Alexisin kanssa kannattaisi nyt jo vähän kiirehtiä, kun Getafe on ilmeisesti ollut varsin halukas tuohon Valencian ehdotukseen nähdän. kyseisillä seuroillahan on hyvät välit nimenomaan näistä vuokrasopimuksista johtuen. Alexishan kieltäyi siirrosta Fiorentinaan, joka nyt ei juuri ketään yllättänyt, mutta Valencia voikin olla jo aivan toinen juttu.

Metzelderistä sen verran, että kaverilla ei ilmeisesti ole MM-kisojen jälkeen oikein hyvin kulkenut. Itse en toistaiseksi ota kantaa tähän siirtoon sen enempää, mutta kyllähän Real Madridin yksi keskuspuolustaja olisi hyvä hankkia jotta Ramos saataisiin parhaalle paikalleen eli oikeaksi puolustajaksi.

Alexio

• nueva madridista
« Vastaus #1323 : 10.03.2007, 22.31.22 »
Itse en haluaisi ehkä Metzelderiä joukkueeseen. Onhan mies taitava, mutten usko, että Espanjassa pärjäisi yhtä hyvin kun Bundesliigassa. Nytkin kun katoin Bochum - Dortmund matsia, niin sen perusteella edes Nastic ei haluaisi miestä. Alexis kehiin.

Sitten olisi hyviä toppareita: Alexis, Canna, Ramos ja Ivan. Sitten viellä toppari apujoukot Pavon ja Mejia. Nyt ei tarvita mitään maailman huippuja. Kunnon kontrolloitu ja kurinalainen puolustus vain, keskikentälle ja hyökkäykseen lisää peli-iloa.

Muutenkin pakkitilanne on hyvä, mutta kyllä Alexis tekisi qutaa. Laidoille mahdottoman paljon miehiä ensikaudeksi. Torres, Bravo, Salgado, Ramos, Helguera, Marcelo, Cicinho ....

Jos Diarra sekä Emerson lähtevät molemmat, ja kun Becks lähtee varmasti, pitäisi uusia keskikenttää aika paljon. Itse haluaisin Diarran jäävän.. Sitten kun vielä Reyes lähtisi pois lainalta, niin on meillä keskikenttä! Eka kannattaisi panostaa täysillä Alexisiin, sitten keskikenttämiehiin. Soldado hyökkäykseen niin homma hoituu.

Metzelderille:   ???
Alexisille:  :peukku_ylos:
« Viimeksi muokattu: 10.03.2007, 22.33.21 kirjoittanut Alexio »

Juanito

• JUANITO!
« Vastaus #1324 : 11.03.2007, 01.47.03 »

Alexisin kanssa kannattaisi nyt jo vähän kiirehtiä, kun Getafe on ilmeisesti ollut varsin halukas tuohon Valencian ehdotukseen nähdän. kyseisillä seuroillahan on hyvät välit nimenomaan näistä vuokrasopimuksista johtuen. Alexishan kieltäyi siirrosta Fiorentinaan, joka nyt ei juuri ketään yllättänyt, mutta Valencia voikin olla jo aivan toinen juttu.

Metzelderistä sen verran, että kaverilla ei ilmeisesti ole MM-kisojen jälkeen oikein hyvin kulkenut. Itse en toistaiseksi ota kantaa tähän siirtoon sen enempää, mutta kyllähän Real Madridin yksi keskuspuolustaja olisi hyvä hankkia jotta Ramos saataisiin parhaalle paikalleen eli oikeaksi puolustajaksi.

Onniksi tilanne on lähinnä niin että Getafe ei itse pysty vaikuttamaan siirtoon oikeastaan mitenkään. Jos Real maksaa sen 8miljoonaa jolla Alexisin sopimuksen voi ostaa ulos, niin Getafe ei voi mitään. Kaikki on Alexisin omissa käsissä siis oikeastaan tässä siirrossa.

Tosta Ramosin siietämisestä laitaan viellä. Itse en näe siinä mitään järkeä. Ramos on toki huippumies laidassakin, liigan parhaita, niin hän on myös keskellä ja mielummin pidän joukkueessa maailman luokan topparin kuin maailmanluokan laitapakin. Ramos on kuitenkin vielläö kehittyvä pelaaja ja jos kehitys jatkuu samanlaisena hän on pian maailman paras pakki. Yhdessä Alexisin kanssa he olisivat loistava toppari kaksikko.

Marcelo----S.Ramos----Alexis------M.Torres

puolustus linja ei tuntuisi yhtään huonolta. Kokemus tosin voisi olla ongelma, mutta jos Metzelder hankitaan ja Helquera jää niin ei hirvesäti ongelmia pitäisi olla. Kun Alexis ja Ramos viellä pystyvät pelaamaan laidoilla, niin puolustus olisi erittäin joustava ja vaihtoehtoja olisi paljon.
Räpmies

Mágico Madrid

• La Saeta Rubia 1926–2014
    • Los Blancos
« Vastaus #1325 : 11.03.2007, 01.49.16 »

Tuota linjaa minäkin lähtisin kokeilemaan..

edit. en kyllä ole nähnyt yhtään Alexisen peliä.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2007, 01.50.50 kirjoittanut Mágico Madrid »
" La Saeta Rubia es el Real Madrid"¡HalaMadrid!

Juanito

• JUANITO!
« Vastaus #1326 : 11.03.2007, 02.29.23 »
Miten nyt Alexisia luonnehtisi. No hän on tavallaan aika paljon samallainen kuin Sergio Ramos (Hyvä kaikessa) paitsi ei niin taitava jalalla pelatessa, mutta on hiukan pidempi ja kunten Ramoskin kohtuullisen nopea.

Alexis ja Abondanzieri ovat 2 suurinta syytä miksi Getafe on päästänyt tämän kauden liigassa vähiten maaleja.
Räpmies

Puskas

• Oma teksti
« Vastaus #1327 : 11.03.2007, 13.31.09 »
Onniksi tilanne on lähinnä niin että Getafe ei itse pysty vaikuttamaan siirtoon oikeastaan mitenkään. Jos Real maksaa sen 8miljoonaa jolla Alexisin sopimuksen voi ostaa ulos, niin Getafe ei voi mitään. Kaikki on Alexisin omissa käsissä siis oikeastaan tässä siirrossa.

Tosta Ramosin siietämisestä laitaan viellä. Itse en näe siinä mitään järkeä. Ramos on toki huippumies laidassakin, liigan parhaita, niin hän on myös keskellä ja mielummin pidän joukkueessa maailman luokan topparin kuin maailmanluokan laitapakin. Ramos on kuitenkin vielläö kehittyvä pelaaja ja jos kehitys jatkuu samanlaisena hän on pian maailman paras pakki. Yhdessä Alexisin kanssa he olisivat loistava toppari kaksikko.

puolustus linja ei tuntuisi yhtään huonolta. Kokemus tosin voisi olla ongelma, mutta jos Metzelder hankitaan ja Helquera jää niin ei hirvesäti ongelmia pitäisi olla. Kun Alexis ja Ramos viellä pystyvät pelaamaan laidoilla, niin puolustus olisi erittäin joustava ja vaihtoehtoja olisi paljon.

Getafe ei pysti vaikuttamaan, mutta kannattaa muistaa, että Valencia on varmasti houkutteleva vaihtoehto. Siellä on ruvettu antamaan arvoa kotimaisille pelaajille ja niin täytyisi myös Real Madridissa tehdä. Itse kyllä peluuttaisin Ramosia oikealla, koska on sillä paikalla kiistatta yksi maailman parhaista. Topparina otteet ovat ailahtelevia ja siksi ainakin yhden keskuspuolustajan hankkiminen olisikin paikallaan. Kun katsotaan asiaa Espanjan maajoukkueen valosta, niin Ramosia parempia keskuspuolustajia on Espanjalla ainakin Puyol, Albiol, Alexis ja Javi Navarro. On sitten taas valmentaja Aragonesin "nerokkuutta", että Albiol ja Alexis eivät saa edes mahdollisuutta miesten maajoukkueessa.

florentinoperze

« Vastaus #1328 : 11.03.2007, 13.42.55 »
 No eikö se nyt ole jonkin sortin espanialaista panostusta, että eilen 11 pelaajasta avauskokoonpanossa 7 oli espanialaisia.
Iker "San Iker, El Fantasma de Zamora, El Gato, Ikerman" Casillas

Puskas

• Oma teksti
« Vastaus #1329 : 11.03.2007, 14.07.19 »
No eikö se nyt ole jonkin sortin espanialaista panostusta, että eilen 11 pelaajasta avauskokoonpanossa 7 oli espanialaisia.

Oli selkeää parannusta ja samoin parani myös joukkueen esitys kentällä.

florentinoperze

« Vastaus #1330 : 11.03.2007, 14.22.03 »

Oli selkeää parannusta ja samoin parani myös joukkueen esitys kentällä.

Parannus? Samalla tavallahan koko kauden ajan on ollut. Salgado oli ainoa, joka tuli ns. uutena mukaan. Joukkueen peliesityksen parannus johtui kyllä täysin muusta kuin siitä, että Michel oli kentällä.

Puskas

• Oma teksti
« Vastaus #1331 : 11.03.2007, 14.55.04 »
Parannus? Samalla tavallahan koko kauden ajan on ollut. Salgado oli ainoa, joka tuli ns. uutena mukaan. Joukkueen peliesityksen parannus johtui kyllä täysin muusta kuin siitä, että Michel oli kentällä.

Bayernia vastaan oli kentällä 5 espanjalaista avauskokoonpanossa. Ja joskus tainnut olla vielä vähemmän. Valencialla on tällä kaudella tainnut olla pienin määrä 7 espanjalaista avauskokoonpanossa.

peikko

• Valitut
« Vastaus #1332 : 11.03.2007, 15.54.13 »
Mitä helvetin väliä espanjalaisten pelaajien määrällä on ylipäätään ja etenkään jollekin syntysuomalaiselle etäkannattajalle jolla ei ole mitään siteitä espanajaan? Ja vaikka oliskin, niin mitä ihmeen väliä sillä espanjalaisten määrällä on? En oikeasti tajua. Selittäkää joku. Pelillistä merkitystä tuolla ei ainakaan ole.

Mitä kokoonpanospekulaatioihin tulee, niin vähän jäitä hattuun Torresin kanssa. Hyvin kaveri on toki pelannut, mutta malttia. Kyllä mä odotan, että laitapakki pystyy tukemaan hyökkäyksiä, ja tähän ei Torres ole pystynyt. Vaikuttaa hyökkäyssuuntaan todelliselta puujalalta, joka pelaa kovalla itseluottamuksella, hyvällä miesmerkkauksella ja varmalla puolustamisella - hienoja ominaisuuksia varamiehelle, mutta ei Real Madridin avauskokoonpanossa pelaavalle laitapakille. Pitää pystyä paremmin tukemaan hyökkäyksiä, sanon minä, ja tätä ei olla Torresilta vielä nähty. Toivon toki parasta Torresille, mutta en jaksa uskoa että hänestä pidempää apua on. Ja täytyy toki muistaa, että hän on koulutukseltaa toppari.

Tälläisestä itse haaveilen:

-----------------Ikerman
Ramos----Cannavaro--mr.X----Marcelo

-------------------Gago
----------------Kaka--Diarra

Cicinho----------------------------Robinho
----------------Soldado/Higuain

Pari pointtia:
 - Ramos laitapakiksi, koska on siellä parempi kuin topparina ja Cicinho-Marcelo kuulostaa liian hyökkäävältä ellei kahta puolustavaa keskikenttää haluta kentälle laittaa.
 - En pistäisi molempia toppareita uusiksi, ellei Cannavaro itse tahdo lähteä. Joka vuosi ei kannata uudistua kokonaan ja kyllä Cannavaro osaa, kunhan löytää itsensä ja vierelle löydetään sopiva pelaaja. Lisäksi kokemusta kaivataan.
 - Cicinho on sopivasti erilainen laituri, jos vasemmalla pelaa kikkaaja-Robinho. Varamiehinä voi sitten käyttää Raulia, Higsua ja vaikka jotain uutta hankintaa.
 - Keskikentälle Kakaa Gutin tilalle, niin meillä on keskikentällä maailman paras ja monipuolisin kolmikko.
 - Reyes vittuun, Baptista takas. Baptista ja De la Red olisivat loistavat varamiehet keskikentälle. Ehkä myös Guti, jos suostuu vaihtopenkille jäämään.

florentinoperze

« Vastaus #1333 : 11.03.2007, 16.04.30 »
 Totta. Espanialaisia on oltava, jotta seuran imago säilyy ja ne fanit, jotka espaniassa asuvat pysyvät tyytyväisinä.

Se onko niitä 5 tai 7 on aika sama, mutta turha tästä nyt on mitään numeroa tehdä.

Puskas

• Oma teksti
« Vastaus #1334 : 11.03.2007, 16.30.32 »
Mitä helvetin väliä espanjalaisten pelaajien määrällä on ylipäätään ja etenkään jollekin syntysuomalaiselle etäkannattajalle jolla ei ole mitään siteitä espanajaan? Ja vaikka oliskin, niin mitä ihmeen väliä sillä espanjalaisten määrällä on? En oikeasti tajua. Selittäkää joku. Pelillistä merkitystä tuolla ei ainakaan ole.

Mitä kokoonpanospekulaatioihin tulee, niin vähän jäitä hattuun Torresin kanssa. Hyvin kaveri on toki pelannut, mutta malttia. Kyllä mä odotan, että laitapakki pystyy tukemaan hyökkäyksiä, ja tähän ei Torres ole pystynyt. Vaikuttaa hyökkäyssuuntaan todelliselta puujalalta, joka pelaa kovalla itseluottamuksella, hyvällä miesmerkkauksella ja varmalla puolustamisella - hienoja ominaisuuksia varamiehelle, mutta ei Real Madridin avauskokoonpanossa pelaavalle laitapakille. Pitää pystyä paremmin tukemaan hyökkäyksiä, sanon minä, ja tätä ei olla Torresilta vielä nähty. Toivon toki parasta Torresille, mutta en jaksa uskoa että hänestä pidempää apua on. Ja täytyy toki muistaa, että hän on koulutukseltaa toppari.

Tälläisestä itse haaveilen:

-----------------Ikerman
Ramos----Cannavaro--mr.X----Marcelo

-------------------Gago
----------------Kaka--Diarra

Cicinho----------------------------Robinho
----------------Soldado/Higuain

Pari pointtia:
 - Ramos laitapakiksi, koska on siellä parempi kuin topparina ja Cicinho-Marcelo kuulostaa liian hyökkäävältä ellei kahta puolustavaa keskikenttää haluta kentälle laittaa.
 - En pistäisi molempia toppareita uusiksi, ellei Cannavaro itse tahdo lähteä. Joka vuosi ei kannata uudistua kokonaan ja kyllä Cannavaro osaa, kunhan löytää itsensä ja vierelle löydetään sopiva pelaaja. Lisäksi kokemusta kaivataan.
 - Cicinho on sopivasti erilainen laituri, jos vasemmalla pelaa kikkaaja-Robinho. Varamiehinä voi sitten käyttää Raulia, Higsua ja vaikka jotain uutta hankintaa.
 - Keskikentälle Kakaa Gutin tilalle, niin meillä on keskikentällä maailman paras ja monipuolisin kolmikko.
 - Reyes vittuun, Baptista takas. Baptista ja De la Red olisivat loistavat varamiehet keskikentälle. Ehkä myös Guti, jos suostuu vaihtopenkille jäämään.

Ei varmasti ole merkitystä espanjalaisten määrällä, jos ei kunnioita perinteitä, vaan haluaa tehdä joukkueesta juuri tällaisen mainostaulun, joka ei otteluihin vaaditulla tasolla keskity. Kumma yhteys sillä näkyi olevan kun tuli pari espanjalaista kehiin niin peli oli aivan toisen näköistä kuin Bayernia vastaan. Kyllä minä ainakin toivoisin seuran kunnioittavan perinteitä hankkivan espanjalaisia pelaajia. Miksi Guti on niin välttämätön korvata? Eilen oli Real Madridin paras kuten myös Bayernia vastaan. Mieluummin vaikka Diarra pois. Ja Kakan hankkiminen on todellista haaveilua sillä AC Milan ei hänestä luovu. Raul kuuluu avaukseen ilman muuta. Cicinholla ei ole käyttöä juuri muuna kuin varamiehenä jos Ramos saisi pelata parhaalla paikallaan oikeana pakkina. Real Madridin olisi ehdottomasti hankittava yksi uusi laituri ja näkisin Quaresman tai Simaon parhaana vaihtoehtona, koska Jesus Navas ei varmastikkaan ole saatavilla.  

peikko

• Valitut
« Vastaus #1335 : 11.03.2007, 16.57.04 »
Ei varmasti ole merkitystä espanjalaisten määrällä, jos ei kunnioita perinteitä, vaan haluaa tehdä joukkueesta juuri tällaisen mainostaulun, joka ei otteluihin vaaditulla tasolla keskity. Kumma yhteys sillä näkyi olevan kun tuli pari espanjalaista kehiin niin peli oli aivan toisen näköistä kuin Bayernia vastaan. Kyllä minä ainakin toivoisin seuran kunnioittavan perinteitä hankkivan espanjalaisia pelaajia. Miksi Guti on niin välttämätön korvata? Eilen oli Real Madridin paras kuten myös Bayernia vastaan. Mieluummin vaikka Diarra pois. Ja Kakan hankkiminen on todellista haaveilua sillä AC Milan ei hänestä luovu. Raul kuuluu avaukseen ilman muuta. Cicinholla ei ole käyttöä juuri muuna kuin varamiehenä jos Ramos saisi pelata parhaalla paikallaan oikeana pakkina. Real Madridin olisi ehdottomasti hankittava yksi uusi laituri ja näkisin Quaresman tai Simaon parhaana vaihtoehtona, koska Jesus Navas ei varmastikkaan ole saatavilla.   

Eihän tuolla taistelulla ja kansalaisuudella ole mitään tekemistä keskenään. Kyllä se taistelu tulee jostain ihan muualta. Mainostaulua en minäkään kaipaa, siksi pitää olla tarkkana minkälaisia pepsimannekiineja hankitaan, mutta ei espanjalaistaminen ole mikään suora tie taistelutahtoon. Yhtä lailla espanjalaisia hankkimalla voi löytää taistelemattoman paskajoukkueen.

Ja toki espanjalaisia pitää olla vähintään ja omiakin kasvatteja on kiva olla, mutta tärkeämpää on se taso, taistelu ja sydämellä pelaaminen - nämä ovat ominaisuuksia eikä niillä ole mitään tekemistä kansalaisuuden kanssa. Taistelevia, sydämellään pelaavia pelaajia kaivataan - kuten Gago, Diarra, Higsu ja Kakaa. Pelaajia jotka haluavat pelata jalkapalloa Real Madridille. Kansalaisuudella ei ole väliä, vaikka toki muutamia täytyy säilyttää. Katsoisin enemmän sitä yksilöä kuin hänen kansalaisuuttaan jos taistelutahtoa halutaan.

Ja gutista haluan eroon koska hän on pelannut aivan paskasti tällä kaudella? Hyvin yksinkertaista. Muutamien hyvien pelien joukossa on kymmeniä aivan luokattomia pelejä. Diarrasta en halua eroon, koska hän tuo uskomattoman määrän voimaa, taistelutahtoa ja puolustustaitoa kentälle? Yksinkertaista. Näitäkin asioita tarvitaan? Ainakin minun mielestäni tarvitaan. Hyvä varmistava pelaaja, joka hoitaa puolustamisen.

Kakaa on haaveilua, mutta ei mahdottomuus. Hän pelaa sydämellään ja tykkää hyökätä. Hän on arvostellut Milania liian puolustavasta taktiikasta. Hän on siitä harvinaislaatuinen brassi, ettei häntä raha niin kiinnosta - näin olen käsittänyt. Ei mikään mahdottomuus, vaikka toki todennäköisesti jää Milaniin, sillä hyvältä organisaatiolta se vaikuttaa. Eikä Kakan tulemattomuus välttämättä huono asia olisi, sillä ei hänen tyylinen pystyjuoksijatempopelaaja paras mahdollinen tuohon paikalle olisi. Mielummin vähän maltillisempi rakentelija, noin niin kun jos pelaajatyyppiä hakee. Sen tyylisiä maailmanluokan pelaajia ei vaan tällä hetkellä ole olemassa, ja Kakaa on sen verran ylivoimainen tällä hetkellä maailmassa, että mieluiten hän.

Cicinholla ei tosiaan ole puolustuksessa käyttöä, jos Ramos siirretään laitaan. Hän on kuitenkin tasonsa osoittanut, joten hyvin voisi oikeana linkkinä toimia. Tuo hyvää tasapainoa kentälle, jos toisella puolella pelaa Robinhon kaltainen laitahyökkääjä. Toki tuolle pelipaikalle voi uuden pelaajan hankkia, mutta ei kiitos C.Ronaldon kaltaisille kikkaihmeille, koska meillä on jo vasemmalla semmoinen - enkä vielä Robinhosta hankkiutuisi eroon, koska hänellä on kyllä laatua varastossa, kunhan se vain kaivetaan oikeanlaisella joukkuepelillä ja pelaajavalmennuksella esiin.

Juanito

• JUANITO!
« Vastaus #1336 : 11.03.2007, 16.57.18 »
Espanjalaisille pelaajilla joukkueessa on itseasissa aika paljon merkitystä. Se että heillä ei olisi pelillisesti mitään merkitystä on täyttä paskaa. On täysin eriasia olla Espanjalainen Real Madridissa kuin olla ulkomaalainen Real Madridissa.

Espanjalaisille (paitsi Barceloonan kanattajille) Real Madrid merkitsee enemmän kuin mikään muu jalkapalloseura, paitsi ehkä se oman alueen joukkue. Jokainen Espanjalainen tuntee suureksi kunniaksi edustaa Real Madridia ja tämä näkyy kentälle saakka. Harvat ulkomaalaiset pelaajat ikinä ovat pelaanneet samallaisella intensiteetillä ja antaumuksella kuin Espanjalaiset jotka Realia ovat eudstaneet, muutamia poikeuksia lukuun ottamatta.

Espanjalaiseten merkityksestä on hyvänä esimerkkinä tässä joukkueessa Michel Salgado ja Sergio Ramos. Kumpikaan ei ole alunperin Realin pelaajia, kumpikin antaa aina kentällä kaikkensa. Tähän voidaan lisätä myös Reyes, Reyesin peli on täysin erillaista kuin Arsenaalissa, hän tekee enemmän työtä kuin Arsenaalissa ikinä. Ovatko nämä asiat sitten pelkkää sattumaa? se on mahdollista, mutta epätodennäköistä. Koska asia on aina ollut niin.

Itse pidän Espanjalaisten pelaajien hankkimista juuri tämän takia tärkeänä, eikä pelkästään vaan sen identiteetin takia, vaan myös pelilliseten asioiden ja seuran arvojen ja perinteiden takia.
Räpmies

peikko

• Valitut
« Vastaus #1337 : 11.03.2007, 17.19.08 »
Espanjalaisille pelaajilla joukkueessa on itseasissa aika paljon merkitystä. Se että heillä ei olisi pelillisesti mitään merkitystä on täyttä paskaa. On täysin eriasia olla Espanjalainen Real Madridissa kuin olla ulkomaalainen Real Madridissa.

Espanjalaisille (paitsi Barceloonan kanattajille) Real Madrid merkitsee enemmän kuin mikään muu jalkapalloseura, paitsi ehkä se oman alueen joukkue. Jokainen Espanjalainen tuntee suureksi kunniaksi edustaa Real Madridia ja tämä näkyy kentälle saakka. Harvat ulkomaalaiset pelaajat ikinä ovat pelaanneet samallaisella intensiteetillä ja antaumuksella kuin Espanjalaiset jotka Realia ovat eudstaneet, muutamia poikeuksia lukuun ottamatta.

Espanjalaiseten merkityksestä on hyvänä esimerkkinä tässä joukkueessa Michel Salgado ja Sergio Ramos. Kumpikaan ei ole alunperin Realin pelaajia, kumpikin antaa aina kentällä kaikkensa. Tähän voidaan lisätä myös Reyes, Reyesin peli on täysin erillaista kuin Arsenaalissa, hän tekee enemmän työtä kuin Arsenaalissa ikinä. Ovatko nämä asiat sitten pelkkää sattumaa? se on mahdollista, mutta epätodennäköistä. Koska asia on aina ollut niin.

Itse pidän Espanjalaisten pelaajien hankkimista juuri tämän takia tärkeänä, eikä pelkästään vaan sen identiteetin takia, vaan myös pelilliseten asioiden ja seuran arvojen ja perinteiden takia.

On tuossa pointtia, ei sitä voi kieltää, mutta tuo on edelleen vain osakseen totta. Espanjassa, monella alueella, maakunnat ovat tärkeämpiä kuin kansalaisuus. On totta, että Real Madrid on aina Real Madrid, sitä paitaa melkein kaikki kantavat ylpeydellä ja siitä haaveilevat. Mutta näinhän se on kaikkialla maailmassa. Kyllä ulkoimaillakin tuosta paidasta haaveillaan, suomessa ja muualla, se on pikkupoikien haave.

Ja kuten todettua, tärkeämpää on se pelaajayksilö. Kentällä, kun astelet sinne hurraavien fanien keskelle, sillä ei ole paskaakaan väliä mikä sinun kansalaisuus on. Sä taistelet tai sä et taistele, se on pitkälle luonnekysymys eikä liity kansalaisuuteen mitenkään. Gago on tästä hyvä esimerkki. Hän on ekasta pelistä lähtien taistellut uskomattomalla halulla, pelannut suurella sydämellä ja takaiskumaalit ovat todella kirpaisseet nuoren argentiinalaisen sydäntä. Pelannut ehkä suurimmalla sydämellä koko joukkueesta, näin väittäisin. Hänestä huojuu halu pelata, halu pelata Madridille. Sydämellään pelaa Madridille, vaikka onkin argentiinalainen. Miten tämä selitettävissä? Sopiva, taisteleva ja sydämellään pelaava luonne yhdistettynä siihen että on aina haaveillut Madridin paidasta.

Ja Reyes on myös hyvä esimerkki. Täytyy huomata, että tapahtui myös liigan vaihto, englanti ja lontoo ei vaan sopinut Reyesille ja tämä on varmasti tuonut peli-iloa lisää. Mutta kyllä hänestäkin näkee halun pelata Madridille, se on totta. Mutta kun ei vaan taso riitä, Reyes ei vain ole tarpeeksi hyvä. Vaihtoepelaajaksi kelpaa kyllä, mutta tahtoisin myös Baptistan takaisin. Hän pelasi suurella sydämellä myöskin, ja pelasi muuten loistavan kevätkauden viime vuonna.

Eli jospa katsottaisiin niitä pelaajia yksilöinä. Jos on halu pelata Real Madridin paidassa ja taso riittää, minulle kelpaa. Mutta ei ole järkeä antaa tasossa tasoitusta jotta saataisiin paljon espanjalaisia avaukseen, etenkään kun ei ne kaikki mitään taistelijoita ole, kuten nynny-Guti on hienosti meille näyttänyt. Eilinen toki loistava poikkeus, mutta laiha lohtu, kun parin viime kauden taso on ollut mitä on ollut.

Otetaan parhaat, kansalaisuudesta riippumatta. Sinne mahtuu kyllä espanjalaisia mukaan, jos vain taso riittää. Taso ja halu pelata Madridille, tästä ollaan samaa mieltä. Itse en vaan rinnastaisi halua pelata Madridin paidassa mitenkään kansalaisuuteen. Esimerkkejä riittää molempiin suuntiin aivan riittävästi.

Ja mitä perinteisiin tulee, niin perinteenähän on juuri ollut, että Real Madridissa on pelannut parhaat, kansalaisuudesta välittämättä. Näin oli jo 50-luvun superjoukueessa. Tätä linjaa edelleen kannatan. Ja espanjalaisia tulee aina löytymään maailman parhaista, on se sen verran iso jalkapallomaa.

HannuTouru

« Vastaus #1338 : 11.03.2007, 17.32.22 »
Edellä loistava teksti Juanitolta, eikä paljon lisättävää kyllä ole. Sen voisi kuitenkin vielä mainita, että espanjalaisilla ei ole samanlaista ongelmaa kulttuuriin sopeutumista kuin mitä joillakin ulkomaalaisilla mahdollisesti on. Eikä itseasiassa edes pelkästään kulttuuriin, vaan myös vaikkapa espanjalaiseen jalkapalloon sopeutumista ei tarvitse pitää kysymysmerkkinä, koska lähes kaikki Real Madridin hankkimat espanjalaiset ovat aina jo valmiiksi osoittaneet kykynsä oman maan liigassa. Ulkomailla pelataan erilaista jalkapalloa ja esimerkiksi Italiassa tiukkaan joukkuepuolustukseen tottuneet huipputopparit ovat olleet viimeisten vuosien aikana Real Madridissa varsinkin alussa täysin hukassa, vai mitä sanotte Samuelin ja Cannavaron Real Madrid-pestien ensimmäisestä puolesta vuodesta. Espanjalaisen pelaajan tarvitsee sopeutua ainoastaan uuteen joukkueeseen sekä sen pelitapaan, minkä ei pitäisi olla kovinkaan vaativa tehtävä mikäli valmentaja on yhtään tehtäviensä tasalla.

Mitä helvetin väliä espanjalaisten pelaajien määrällä on ylipäätään ja etenkään jollekin syntysuomalaiselle etäkannattajalle jolla ei ole mitään siteitä espanajaan? Ja vaikka oliskin, niin mitä ihmeen väliä sillä espanjalaisten määrällä on? En oikeasti tajua. Selittäkää joku.

Itse ainakin arvostan joukkueesta riippumatta sitä jos se tekee laadukasta juniorityötä ja täten antaa oman kylän pojille mahdollisuuden nousta edusjoukkueeseen. Se osoittaa mielestäni määrätietoisuutta ja pitkäjänteisyyttä mikä onneksi voi ainakin johonkin pisteeseen asti kompensoida rahallisten resurssien puutetta. Tälläinen älykäs toiminta on kaiken lisäksi lähes aina joukkueen kannattajien mieleen, sillä kyllähän he haluavat aina nähdä mahdollisimman paljon oman maan ja kaupungin pelaajia kentällä. Ja vaikka pelaaja olisikin vain oman maan kansalainen eikä sentään oma kasvatti, niin kyllähän sekin on kannattajan silmissä aina parempi kuin joku ulkomaalainen. Kannattajat taas ovat olennainen osa seuraa, ja kannattajien rakastamat pelaajat todennäköisesti myös pelaavat kotona keskimääräisesti huomattavasti paremmin kuin pelaajat jotka eivät aiheuta samanlaisia tunteita kotiyleisössä.

Ja tuo peikon Gutin dissaaminen nyt on täysin turhaa, osoittaa ainoastaan kirjoittajan totaalisen ymmärtämättömyyden Real Madridin pallollisen pelaamisen taktisiin ja teknisiin ongelmakohtiin.
"Ganar queremos todos, pero sólo los mediocres no aspiran a la belleza."

Puskas

• Oma teksti
« Vastaus #1339 : 11.03.2007, 18.07.31 »
Loistavat tekstit Juanitolta ja Tourulta. Juuri tätä itsekkin ajoin takaa. Ja edelleen olen sitä mieltä, että ensi kaudeksi ainakin yksi laituri olisi hankittava ja mieluiten juuri tällainen taitava kaveri. Tietenkin keskikentän keskustaan olisi tervetullutta toinenkin pelinrakentaja, että joukkue ei olisi niin riippuvainen Gutista, koska hän on tällä hetkellä joukkueen ainoa todellinen pelinrakentaja ja siksi Real Madrid menestyy tällä hetkellä Gutin mukaan. Kaka on varmasti yksi maailman parhaista pelaajista, mutta hänen mainostamisensa jotenkin muiden yläpuolella olevana on liioittelua, koska aika useasti hänkin loppujen lopuksi vaeltaa varjojen mailla. Lisäksi hänen hankkimisensa on äärimmäisen hankalaa.