Puskas: peli, etenkin keskikenttäpelaajien peli, on muutakin kun pelinrakentamista. Guti-Gago parivaljakko ei pysty hoitamaan muita hommia, mitkä on hoidettava, jotta pelinrakennushommia voisi edes miettiä. Guti on aivan väärää tyyppiä tuollaiseen rooliin, pelkän Gagon vierelle. Ja jos et vielä ole huomannut, Guti ei pelaa tuon pelipaikan ja vastuun vaatimalla tasolla. En tiedä eikö taso riitä vai miksi esitykset on liian huonoja, mutta kun ei vaan näytä toimivan. Sille en voi mitään, jos et sitä myönnä, mutta niin se vain on. Ja tärkeimpänä asiana tosiaan, kuten jo mainitsin, Guti on aivan vääränlainen pelaaja pelaamaan pelkästään Gagon kanssa keskikentällä.
Niin, ja joskus se taaksepäin syöttö on paras peliä edistävä vaihtoehto, parasta pelinrakentamista, ja tämä asia pitäisi Gutinkin tajuta. Ja Guti ei muuten missään tapauksessa todellakaan ole pelintekijä. Pelinrakentaja hän saattaa olla, sellainen puhdas ja perinteinen, mutta tuossa mielestäni käytetään väärin pelinrakentaja-termiä. Muutakin pitäisi pelinrakentaja-termin alle pääseviltä vaatia, kun sitä, että pelaa ylempää keskikenttää ja rakastaa palloa. Pitäisi tosiaan pystyä hallita sitä peliä, päättää miten sitä rakennetaan.
Hassua muuten, että ihminen, joka perustelee noilla perusteillaan Real Madridin pallollisen pelin kapeaksi ja heikoksi, sanoo minulle, etten tajua jalkapallosta mitään. Viesteistäsi päätellen asia on juuri päinvastoin, mutta tälläistä keskustelua en jaksaisi käydä.
Kyllä Gago-Guti kaksikko hommansa hoisi hienosti Bayernia vastaan ennen kuin Capello sai nerokkaan idean lopettaa hyökkäyspelaaminen. Tuo kaksikko vaatii sen hyökkäävän systeemin, jotta se toimisi ja silloin varmasti toimisikin hienosti.
Eivät taakseppäin syötöt pelkästään hounoa ole, mutta ne eivät omaa peliä juuri edistä. Guti oli typerää keltaista korttia lukuunottamatta taas hyvä kentällä ja tämän Capellokin myönsi. Jos olisivat Gagon kanssa saaneet pelata samaan aikaan, niin Real Madrid olisi saanut Valencian keskustan rikki paljon useammin. Guti on ainoa, joka näkee ja osaa toteuttaa näitä maalipaikkoihin johtavia syöttöjä tällä hetkellä Real Madridissa.
Totta, että Guti on ajoittain hyvä jollei loistava. Itse olen myös sitä mieltä, että Guti tällä Real Madridin luovin pelaaja keskikentällä.
Sitä en vaan ymmärrä, että kun kehut Gutia ja muistelet aina hänen toimintaa joko Barcaa tai Bayernia vastaan niin muistatko vai katsotko niitä pelejä mitä siinä välissä on. Guti on aina ollut niin kauan minä olen Real Madridia seurannut tuuliviiri ja hänen otteensa tälläkin kaudella ovat vaihdelleet aivan suunnattomasti.Olen aina pitänyt Gutista, mutta 30 vuotiaana tuskin kehitystä tapahtuu. Hän oli Del Bosquen aikanakin vaihtopenkillä suuremmaksi osaksi ja tämä osittain kertoo Real Madridin materiaalin hyvyydestä siihen aikaan.
Voi myös sanoa, että Guti on antanut paljon ratkasevia syöttöjä, mutta hänen vertailu muihin maailmanluokan pelaajiin kertoo kuitenkin totuuden. 4 maaliiin johtanutta syöttöä, kun esim.C. Ronaldolla niitä on 16.
Gutin peluuttaminen keskeisimmällä paikalla tulevaisuudessa on myös arveluttavaa. Laukauksia hänellä on varmaan sama määrä kuin Cannavarolla ja ainakin minusta maailmanluokan pelinrakentaja tekee myös maaleja.
Tekstissäni ei ole mitään uutta ja varmaan 95% tämänkin foorumin kirjoittajista ovat asian tiedostaneet.