Kirjoittaja Aihe: Champions League 06/07  (Luettu 106070 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Puskas

• Oma teksti
Re: Champions League 06/07
« Vastaus #560 : 24.05.2007, 00.56.39 »
Jossain määrin sama, sillä onhan tuo Kaka aivan fantastinen pelaaja. Pitää vaan toivoa, että voittojuhlissa ei jeesustelu-Kakkaa paljoa kuvata. Onneksi Luciota ei silloin muinoin hankittu, sillä jeesustelijakaksikko Lucio-Kaka olisi aika karsea.

( Ja nyt haluan muuten korostaa, että minulla ei ole mitään uskontoja vastaan eikä uskonnollisia ihmisiä vastaan eikä edes sitä vastaan, että pelikentillä kiitellään yläkertaa. Mutta tuo Kakan touhu vaan menee yli, ei sitä ole kiva katsella. Upea pelaaja, mutta jos yläkertaa pitää kiittää, niin tekisi sen edes tyylillä. )

Ja jos mietitään miten tämä ilta Kakaan siirtoon voi vaikuttaa, niin ainoastaan hänen hintansa saattoi kasvaa. En usko että tämä voitto yhtään enempää kiinnittää Kakaata Milaniin. Ehkä jopa päinvastoin, sillä nyt Kaka on voittanut Milanissa jo kaiken ja ehkä hän haluaa uusia haasteita. Lisäksi taas Milan pelasi todella puolustavasti, mitä Kaka on ennenkin kritisoinut, kommentoinut että hän ei noin puolustavasta pelityylistä tykkää.

Nyt on Milan katsottu, voitettiin kaikkea kivaa ja puolustettiin todella paljon, ehkä seuraavaksi Madridiin?

Eipä ole Kaka ennenkään siirtoa pois AC Milanista vaatinut, eikä varmastikkaan tule sitä nytkään vaatimaan. Ensi kaudella saa pelata koko kauden Ronaldon kanssa ja taktiikkakin saattaa sen seurauksena muuttua hyökkääväämmäksi. Kaka haluaa varmasti ensi kaudella voittaa Scudetton ja seurajoukkueiden MM-kilpailut.

Milanin tämän(eilis) iltainen taktiikka perustui paljon siihen, että näin saivat Liverpoolin parhaan puolen eli prässin edut minimiin näitä paria pallonmenetystä lukuunottamatta. Kuitenkin ottelu oli melkeinpä kokoajan AC Milanilla hallussa.

Vaikka et pitäisikään Kakan tavasta tuoda uskontonsa esille, niin toisen uskontoa ja tapoja on kuitenkin kunnioitettava, muuten ollaan menossa kohti Aatun touhuja.

peikko

• Valitut
« Vastaus #561 : 24.05.2007, 01.31.42 »
No toivottavasti ei noin sentään. Tuulettaminen ja tunteet on parasta jalkapallossa ja Kaka on aivan ihana ja fantastinen pelaaja, mutta tuo brassien jeesuskerho pistää vituttamaan. Pyhäkoulut on muualla.
Tiesitkö, että tälläiset jutut ovat rasistisia?

Ai täh? Millä ihmeen perusteella? :D

peikko

• Valitut
« Vastaus #562 : 24.05.2007, 01.38.14 »
Eipä ole Kaka ennenkään siirtoa pois AC Milanista vaatinut, eikä varmastikkaan tule sitä nytkään vaatimaan. Ensi kaudella saa pelata koko kauden Ronaldon kanssa ja taktiikkakin saattaa sen seurauksena muuttua hyökkääväämmäksi. Kaka haluaa varmasti ensi kaudella voittaa Scudetton ja seurajoukkueiden MM-kilpailut.

Milanin tämän(eilis) iltainen taktiikka perustui paljon siihen, että näin saivat Liverpoolin parhaan puolen eli prässin edut minimiin näitä paria pallonmenetystä lukuunottamatta. Kuitenkin ottelu oli melkeinpä kokoajan AC Milanilla hallussa.

Vaikka et pitäisikään Kakan tavasta tuoda uskontonsa esille, niin toisen uskontoa ja tapoja on kuitenkin kunnioitettava, muuten ollaan menossa kohti Aatun touhuja.

Ei ole vaatinut siirtoa, kun kohtelias ja hyväkäytöksinen ihminen on. Mutta ilmoitti, että toisena kärkenä pelaaminen kyrsii ja pahasti, mikä on erittäin paljon Kakan suusta. Tosin on totta tuo, mitä sanoit, että Ronaldon myötä peli muuttuu hyökkäävämmäksi ja se miellyttänee Kakaa. Muuten saattaisi lähtö olla lähellä, mikäli Milan jatkaisi yhtä puolustavalla tyylillä kun iso osa tästä kaudesta on pelattu.

Ja ei sillä, itse arvostan Milanin loistavaa puolustuspeliä todella paljon. Upealla tavalla päättävät, millä temmolla peli pelataan ja iskevät hyökkäyksissä tehokkaasti. Poistavat vastustajan vahvuudet ja iskevät heikkouksiin. Minä kyllä ihailen Milania, oli siellä sitten yksi hyökkkääjä + Kaka tai kuten ensikaudella, eli Kaka, Ronaldo ja joku kolmas. Mutta kuten Kaka on itse ilmoittanut, hän ei tykkää pelata toisena hyökkääjänä.

Niin ja siis kunnioitan kyllä uskontoja. Kunnioitan myös Kakan oikeutta jeesustella kentällä. Totesin vain, että en tosiaan tykkää tuosta Kakan tyylistä enkä tahtoisi kenenkään Real Madridin pelaajan noin tekevän. Tässähän ei ole mitään pahaa, että kerron mistä pidän ja mistä en pidä, inter netissä tuhansien kilometrien päässä, jos en kuitenkaan vaadi häntä lopettamaan?
« Viimeksi muokattu: 24.05.2007, 01.39.53 kirjoittanut peikko »

Alpo

• Ylläpitäjä
  • *
« Vastaus #563 : 24.05.2007, 06.06.30 »
No toivottavasti ei noin sentään. Tuulettaminen ja tunteet on parasta jalkapallossa ja Kaka on aivan ihana ja fantastinen pelaaja, mutta tuo brassien jeesuskerho pistää vituttamaan. Pyhäkoulut on muualla.
Tiesitkö, että tälläiset jutut ovat rasistisia?

Rasististahan tuossa ei ole kuin ehkä tuo 'jeesuskerho'-sana.
I left years ago but I never left. I'm also leaving today, but I'm actually staying.    -Joselu-

E-spel

• Pää Lontoossa, lompakko Manchesterissa
« Vastaus #564 : 24.05.2007, 10.56.51 »
\\\"Atacan dos y defienden nueve.\\\" - Don Fabio

Raul # 7

• El Capitan
« Vastaus #565 : 24.05.2007, 12.08.07 »
Onnittelut Milanille ja erityisesti Kakálle  :peukku_ylos:  :sydän:

Mágico Madrid

• La Saeta Rubia 1926–2014
    • Los Blancos
« Vastaus #566 : 24.05.2007, 15.01.41 »
Lainaus
- Voitimme Italialle. Pippo oli luvannut minulle maaleja. Olemme vahvin joukkue kaikista 20 viime vuoden ajalta. Ja nyt olen valmis esittelemään kannattajillemme suuren hankinnan, Berlusconi riemuitsi Gazzettalla ja viittasi oletettavasti Ronaldinhon hankintaan Barcelonasta.
En tiedä onko totta.. ::)
" La Saeta Rubia es el Real Madrid"¡HalaMadrid!

SSolari

« Vastaus #567 : 24.05.2007, 16.05.05 »
Haha ja kuten Pippo oli heti finaalin jälkeen todennut, ensimmäinen maali oli harjoiteltu kuvio treeneistä  ::)

Pippolle  :sydän:

pälle

« Vastaus #568 : 24.05.2007, 16.27.48 »
kyllä oli ihan perseestä että Liverpool teki 2-1 kavennuksen. vaikka Liverpoolin puolella loppujen lopuksi olinkin niin 2-0 maalin jälkeen olin toivossa että Pool ei enää kavenna, koska ois tullu 80€ kun lapussa oli Milanille 2 maalin voitto.
"Kun synnyin, taivaalta osoitettiin minua ja sanottiin: Tuo on se kaveri." - Romario

peikko

• Valitut
« Vastaus #569 : 24.05.2007, 17.09.01 »
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rasismi

Niin ja mikä noista kohdista tuolta väittää minun olleen rasistinen?

E-spel

« Vastaus #570 : 24.05.2007, 17.23.22 »
Niin ja mikä noista kohdista tuolta väittää minun olleen rasistinen?
"kultuurin erilaisuuden aiheuttama syrjintä". Näin rautalangasta vääntäen kun et näköjään lukea osaa. Juttusi ovat täysin verrattavissa siihen, kun joku sanoisi "neekerit pysyköön Afrikassa".

E-spel

« Vastaus #571 : 24.05.2007, 17.25.36 »
kyllä oli ihan perseestä että Liverpool teki 2-1 kavennuksen. vaikka Liverpoolin puolella loppujen lopuksi olinkin niin 2-0 maalin jälkeen olin toivossa että Pool ei enää kavenna, koska ois tullu 80€ kun lapussa oli Milanille 2 maalin voitto.
Tuntojasi ei varmaan yhtään lievennä sekään, että Poolin kavennus oli päivänselvä paitsio.

E-spel

« Vastaus #572 : 24.05.2007, 17.27.26 »
Lainaus
- Voitimme Italialle. Pippo oli luvannut minulle maaleja. Olemme vahvin joukkue kaikista 20 viime vuoden ajalta. Ja nyt olen valmis esittelemään kannattajillemme suuren hankinnan, Berlusconi riemuitsi Gazzettalla ja viittasi oletettavasti Ronaldinhon hankintaan Barcelonasta.
En tiedä onko totta.. ::)
Melkoisen työn ja rahapinon takana se ainakin on. Vai tarkoitetaanko tuossa Kakán seuranvaihtoa?  ;D

peikko

• Valitut
« Vastaus #573 : 24.05.2007, 18.00.09 »
"kultuurin erilaisuuden aiheuttama syrjintä". Näin rautalangasta vääntäen kun et näköjään lukea osaa. Juttusi ovat täysin verrattavissa siihen, kun joku sanoisi "neekerit pysyköön Afrikassa".

No ei todellakaan ole verrannollinen :D

Siis kyllähän sitä saa sanoa mistä tykkää ja mistä ei, ja mitään muutahan minä en ole sanonut. Jos minä teoillani syrjisin joitakin ihmisiä kulttuurien eroista johtuen, niin silloin se olisi syrjintää. Mutta eihän mun heidän kulttuurista tai siitä miten he kulttuuriaan tuovat esille, eihän mun siitä tarvitse tykätä vai häh? Totta hitossa mä saan ilmottaa, että on rasittava katsoa Kakan jeesuspiirejä kun pitäis UCL-finaalin voittoa juhlia. Ei siinä ole mitään rasittavaa että en tykkää katsella tuollaista jalkapallopeleissä. Eikä edes siinä olisi mitään rasistista, jos vaatisin tuollaisten kieltämistä.

Rasittavinta on just tämä rasistien itku, mitä tällä foorumilla esiintyy paljon, kun he koittavat kaiken leimata rasismiksi ja sitä kautta saada monikulttuuriselle maailmalle huonon leiman.

Raul # 7

• El Capitan
« Vastaus #574 : 24.05.2007, 18.13.46 »
Eikä edes siinä olisi mitään rasistista, jos vaatisin tuollaisten kieltämistä.

Ööö... mitä jos nyt kuitenkin olisi  ::) ja jos ei rasitsita niin ainakin se rikkoisi ihmisen oikeuksia sillä jokaisella ihmisellä on vapaus harjoittaa valitsemaansa uskontoa ja katolilaisille tähän syvästi kuuluu Jeesuksen kiittäminen elämässä tapahtuvassa hyvässä. Jos tämä heiltä kiellettäisiin, rikkoisi se heidän oikeuksiaan ja olisi mielestäni myös rasistista tätä uskontoa kohtaan.

Ja ei sillä että olisin itse mitenkään uskonnollinen ihminen sillä sitä en todellakaan ole ja pidän tuota touhua aikalailla hölynpölynä, mutta muiden tekemänä jos he itse siihen uskovat, hyväksyn sen sillä sitä asiaa en voi muuttaa. Ja vaikken hyväksyisi, niin en sitä ainakaan kovaan ääneen huutelisi missään julkisesti, sillä se leimattaisiin hyvinkin rasistiseksi. Joten pidä nämä asiat sisälläsi ja koita suvaita ja kestää se mihin muut uskovat ja anna heille siihen vapaus.

peikko

• Valitut
« Vastaus #575 : 24.05.2007, 18.17.00 »
Eikä edes siinä olisi mitään rasistista, jos vaatisin tuollaisten kieltämistä jalkapallopeleissä.

Ööö... mitä jos nyt kuitenkin olisi  ::) ja jos ei rasitsita niin ainakin se rikkoisi ihmisen oikeuksia sillä jokaisella ihmisellä on vapaus harjoittaa valitsemaansa uskontoa ja katolilaisille tähän syvästi kuuluu Jeesuksen kiittäminen elämässä tapahtuvassa hyvässä. Jos tämä heiltä kiellettäisiin, rikkoisi se heidän oikeuksiaan ja olisi mielestäni myös rasistista tätä uskontoa kohtaan.

Aa, sori, unohtui tuo pieni tarkennus. Korjasin viestini. Eli siinä ei olisi mitään rasistista, jos vaatisin, että nuo jalkapallotapahtuman aikana tapahtuvat kiittelyt kiellettäisiin. Näin.

Se olisi toki rasismia, jos Jumalalle juttelu kiellettäisiin kokonaan ja kaikkialta.

E-spel

« Vastaus #576 : 24.05.2007, 18.17.48 »
Siis kyllähän sitä saa sanoa mistä tykkää ja mistä ei, ja mitään muutahan minä en ole sanonut. Jos minä teoillani syrjisin joitakin ihmisiä kulttuurien eroista johtuen, niin silloin se olisi syrjintää.
Hyi että tulee inhotunteita taas pintaan kun katsoo tota Kakan I belong to Jesus touhua. Onhan se loistava pelaaja, maailman paras, mutta ei hitto toi on kamala katsella tota jeesustelua.

tuo brassien jeesuskerho pistää vituttamaan. Pyhäkoulut on muualla.
Etenkin tämä jälkimmäinen kertoo kuinka pieni ihminen sinä itseasiassa olet. Fakta on se, että huippufutaajista huomattava osa on roomalaiskatolisia, vieläpä aika hartaita sellaisia. Ja mikäli sinun vatisi ei kestä katsoa heidän uskonnollisia tuuletuksiaan uransa suurimpien voittojensa hetkillä, niin ehkä sinun on syytä pysytellä poissa tv:n ääreltä futislähetysten aikaan. Meinaan että nää kutsumasi "jeesuskerhot" siellä futismaailmassa kyllä tulee pysymään, ja pitkään.

Rasittavinta on just tämä rasistien itku, mitä tällä foorumilla esiintyy paljon, kun he koittavat kaiken leimata rasismiksi ja sitä kautta saada monikulttuuriselle maailmalle huonon leiman.
Tästä toki sama. Toki seuraavana päivänä tuosta finaalista sain itsekin pienoisen vitutuksen päälle kun sain kuulla että, yllättäen, brittifanit olivat aloittaneet tappelun italialaisten kanssa ottelun päätyttyä Ateenan kaduilla. Jos jalkapallo jotain kaikista vähiten kaipaa, niin olkoon se sitten tämä brittien harrastama käsittämätön huliganismi  :keskari:

E-spel

« Vastaus #577 : 24.05.2007, 18.20.52 »
Aa, sori, unohtui tuo pieni tarkennus. Korjasin viestini. Eli siinä ei olisi mitään rasistista, jos vaatisin, että nuo jalkapallotapahtuman aikana tapahtuvat kiittelyt kiellettäisiin. Näin.
Niin, otteluhan oli tuon Kakán tuuletuksen aikaan jo päättynyt, vai? Ja käsittääkseni tuo "tapahtuman"- aikana kieltäminen olisi mahdollista vain jos tuo yläkerran kiitteleminen toisi mukanaan jonkin turvallisuusuhan.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2007, 18.23.04 kirjoittanut E-spel »

peikko

• Valitut
« Vastaus #578 : 24.05.2007, 22.31.41 »
Pieni ihminen olen, sen voin kyllä myöntää heti näin alkuun.

Niin, otteluhan oli tuon Kakán tuuletuksen aikaan jo päättynyt, vai? Ja käsittääkseni tuo "tapahtuman"- aikana kieltäminen olisi mahdollista vain jos tuo yläkerran kiitteleminen toisi mukanaan jonkin turvallisuusuhan.

En puhunut ottelusta vaan tapahtumasta, kuten itsekin huomasit. Ja kyllä uskonnolliset merkit, tunnukset ja eleet voi muutenkin kieltää, jos niin vain halutaan tehdä. Ihan vastaavasti kun voidaan samat asiat kieltää vaikka kouluissa, julkisissa rakennuksissa tai missä tahansa, jos niin halutaan. Tai kuten suomessa on pallopelit kielletty kaupunkien keskustoissa ja brasiliassa ne kuuluu kulttuuriin. Ja tämä on ihan normaali käytäntö, demokratiaa, eikä mitään fasisimia.

Ei sillä että itse edellä mainittuja kieltoja tahtoisin.

Etenkin tämä jälkimmäinen kertoo kuinka pieni ihminen sinä itseasiassa olet. Fakta on se, että huippufutaajista huomattava osa on roomalaiskatolisia, vieläpä aika hartaita sellaisia. Ja mikäli sinun vatisi ei kestä katsoa heidän uskonnollisia tuuletuksiaan uransa suurimpien voittojensa hetkillä, niin ehkä sinun on syytä pysytellä poissa tv:n ääreltä futislähetysten aikaan. Meinaan että nää kutsumasi "jeesuskerhot" siellä futismaailmassa kyllä tulee pysymään, ja pitkään.

Ja siis ei mulla oikeasti mitään noita tavallisia rukouksia ja muita kiitoksia vastaan ole. Kesän 2005? höntsymaajoukkuekisojen finaalien jälkeen, kun osa brasseista, Lucion ja Kakan johdolla, pitivät rukouspiirin keskiympyrässä, siitä lähtien on vaan muutamien brassien touhu vituttanut rankasti. Kakan ja Lucion lähinnä. Se meni jotenkin oman mitan yli. Lähinnä siksi, kun näytti ettei se tulisi brasseilta tunteella - ehkä siksi, että minulle oli ihan yllätys että noin uskonnollisia ovat, että harrasta rukouspiiriä voiton jälkeen pystyttävät.

Tosiaan muuten saa kyllä kiitellä yläkertaa, ei Kaka eilenkään mitään ihmeellistä tehnyt, mutta toi vaan vuoden 2005? muistot pintaan. Se meni yli, jos minulta kysytään. Ja "jeesuskerhoilla" tarkoitan sitä porukkaa joka siellä rukouspiirissä oli.

Tästä toki sama. Toki seuraavana päivänä tuosta finaalista sain itsekin pienoisen vitutuksen päälle kun sain kuulla että, yllättäen, brittifanit olivat aloittaneet tappelun italialaisten kanssa ottelun päätyttyä Ateenan kaduilla. Jos jalkapallo jotain kaikista vähiten kaipaa, niin olkoon se sitten tämä brittien harrastama käsittämätön huliganismi  :keskari:

Huliganismille ja rasismille  :keskari:

E-spel

« Vastaus #579 : 24.05.2007, 23.35.04 »
En puhunut ottelusta vaan tapahtumasta, kuten itsekin huomasit. Ja kyllä uskonnolliset merkit, tunnukset ja eleet voi muutenkin kieltää, jos niin vain halutaan tehdä. Ihan vastaavasti kun voidaan samat asiat kieltää vaikka kouluissa, julkisissa rakennuksissa tai missä tahansa, jos niin halutaan. Tai kuten suomessa on pallopelit kielletty kaupunkien keskustoissa ja brasiliassa ne kuuluu kulttuuriin. Ja tämä on ihan normaali käytäntö, demokratiaa, eikä mitään fasisimia.
Demokraattisissa päätöksissä on sellainen jännä sivujuonne, että ne tarvitsevat enemmistön tuen toteutuakseen. Toisin sanoen demokratialla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä. Ranskassa tosiaan kiellettiin uskonnolliset symboolit kouluissa, mutta ihan muista syistä kuin inhosta uskonsa julkista osoittamista kohtaan, asiahan on suoraan verrannollinen ihmisinhoon.

Edit. typo
« Viimeksi muokattu: 24.05.2007, 23.39.59 kirjoittanut E-spel »