Huuhkajan pitch invasionille toki

Ja pitää vielä sanoa sen verran nuoremman Eremenkon suvereenista esityksestä, että jos tämä oli (kuten varmasti suurimmalle osalle suomalaisista olikin) ensimmäinen kerta kun näitte Romanin tositoimissa, niin kyseessä ei ollut todellakaan mikään onceinalifetime-tyylinen täysosumaottelu, vaan pikemminkin mies pelasi sillä tasolla jolla hän pystyy nykykunnossaan jatkuvasti pelaamaan. Roman on pelaaja, jollaisia suomi tarvitsee arvokisoihin päästäkseen. Muistan vieläkin kun näin Romanin ensikertaa pelaamassa. Poika oli silloin ehkä jossain Klubin B- tai C-junnujen matsissa Laajasalon hiekalla(olin hädintuskin kuullut hänestä tuolloin, mutta kun isäpappa Alexei oli kentän laidalla niin ei ollut vaikea arvata junnun olevan juuri Roman), ja tuon matsin jälkeen hän oli mielestäni lahjakkain ikäisensä pelaaja jonka olen livenä nähnyt pelaavan. Tuo käsitys vain vahvistui parin seuraavan vuoden aikana, eikä tuolle kehitykselle näy loppua. Italian siirron jälkeen en ole nähnyt montaakaan minuuttia Romanin peleistä, mutta jo maajoukkueen treenit osoittivat ulkomaansiirron tehneen hyvää. Treenien loppupeleissä molempina päivinä kun olin katselemassa, niin kaksi pelaaja erottui selkeästi muista. Toinen oli Roman ja toinen Jari Litmanen. Tai no, tavallaan myös Nure sekä Ilola erottuivat joukosta, mutta lähinnä sen takia, että olivat molempina päivinä aivan järkyttävän paskoja.
Roman on tällä hetkellä ainoa, kenestä voi tulla Litmasen jälkeen Suomen seuraava supertähti. Henkisesti vahva, päättäväinen ja tämän lisäksi vielä mielettömän lahjakas.