Guardiolahan ilmoitti että loppuunpalaminen oli suurin syy ratkaisulle ja toinen oli juurikin se että ei ole annettavaa joukkueelle, tällä erää.
Mun mielestä ihan hyvin perusteltu, Guardiolahan on jo muutaman vuoden kertonut tuosta joukkueen sitoutumisesta ja joukkueelle antamisesta, näistä syistä Pep on tehnyt jo 3 vuotta putkeen ainoastaan yhden vuoden kontrahteja.
Perustelut noille syille löytyy myöskin helposti, 18kilpailua, 13 pokaalia. Tällä kaudella ei mestaruutta eikä tsämppäriä, Copa Del Rey mahdollinen, pienin pysti mutta muistelkaahan viime toukokuuta kuinka kova juttu se kuitenkin oli..
Lisäksi nykyfutiksessa 3-4 vuotta on se aika jolloin sama päävalmentaja pystyy kehittämään joukkuetta, parantamaan sitä ja muokkaamaan mieleisekseen, uskoisin että yleinenkin mielipide on että tuossa ajassa pystyt antamaan joukkueelle kaiken mitä annettavissa on, toki on poikkeuksiakin, Sir Alex etunenässä mutta hän onkin kaikin tavoin luonnon oikku:)
Toivoin että Guardiola olisi ottanut asenteen one more year mutta ymmärrän miksi ei. Yllättävää oli se että Tito jatkaa, vai oliko se Pito?

Paikka oli pedattu Bielsalle enkä yllättyisi jos ensi talvena tapahtuisi jotain tosi hassua, itse en ole vielä yhtään sisäistänyt että Titolla mennään, tosin niin kävi aikanaan pepin kanssakin.
Toivoakin on, eräs ystäväni lähetti tänään mulle tekstarin joka kuuluu näin;
"Yllätyin kyl pepin päätöksestä, jotenkin salaa toivoi et jaksais mut kuitenkin ties et lähtee. Aika hyvät perustelut kertoi, loppuunpalaminen ja silleen. Yksi, historiallinen sivu Barcan hstoriankirjassa kääntyy ja alkaa uusi aika, eläköön Josep Guardiola"!
Tuohon on Barca miehen helppo yhtyä, Guardiola tuli ja pisti Barcan koneen Rijkaardin jälkeen sellaiseen lentoon ettei meidän 90 luvun Dream team pystyntyt vastaavaan, mun mielestä nyt oli oikea aika pepin ottaa pakkia ja nauttia elämästä, Barcelonan kautta aikain menestyneimpänä valmentajana, ainoastaan jatkaja oli yllätys, jopa Kataloniassa asti, tästä ei takuulla moni tiennyt ennen julkistamista.
Ja ei, tämä ei missään nimessä tarkoittanut sitä että Pep olisi luovuttanut, uskon että syyt joita kertoi olivat oikeasti totta.