Tungempa minäkin lusikkani vielä/ taas soppaan.
Henk kohtasesti olen ollut aina salaa tyytyväinen klassikoissa jossa Realin avauksessa on Xabi Alonso, siksi että niin loistavia passeja ja sijoittumista harrastava pelaaja on mun mielestä vähänkin kovemmassa temmossa hukassa kentällä, myöhässä tilanteista ja taitava vastustaja saa pelattua Xabin ulos helposti. Olen vuosien varrella seurannut Realin pelejä ja olen sellaiseen lopputulokseen päätynyt että niissä kovissa matseissa hyviä joukkueita vastaan Xabi ei pysty pelaamaan sellaisella tasolla ja nimeenomaan sellaista roolia kuin ei niin tasokkaita joukkueita vastaan jolloin Xabi on ensimmäisten joukossa katkaisemassa hyökkäyksiä ja jakamassa loistavia syöttöjä eteenpäin.
Tarkoitus ei missään nimessä ole aiheuttaa sotaa tai mitään nettibattleja mutta mulla sellainen fiilis että Xabiin henkilöityy pitkälti Realin pelaaminen ja Xabi ei vaan ehkä ole se "vapahtaja" jollainen voittavan joukkueen keskikentällä pitäisi olla.
Toki vaihtoehtojakin on, esim valioliigan kärjessä joukkue jolla ei mun mielestä ole keskikentällä yhtään Xabin tasoistakaan äijää..
Xabin tasonlasku on ehkä huolestuttavin asia koko Realin menestyksen kannalta tänä keväänä. Taso kyllä ehdottomasti riittää, parhaimmillaan ehdottomasti maailman paras tuossa roolissaan. Ja kaikenlisäksi Xabi on vielä täydellinen pelaajatyyppi tuohon Realin keskikentälle. Baski on varmasti La Ligan hitampia kavereita jalalla, mutta eipä sitä tarvitse nopea ollakkaan, jos asiat pystyy hoitamaan myös peliälyllä.
Se Xabi Alonso, joka vielä syksyllä dominoi on kadonnut kyllä tyystin. Tällä hetkellä Xabi vaan näyttää niin avuttomalta pallon kanssa. Ei tietoakaan niistä avauksista mitä syksyllä nähtiin. Silloin Xabi pystyi vielä jakamaan palloa nopeasti eteenpäin sellaisiin väleihin mitä Cristiano, Di Maria, Özil, Higuain, Benzema ja Kaka rakastavat. Tällä hetkellä mies aikailee pallon kanssa, joka johtaa menetyksiin. Lisäksi syötöt ovat nykyään aikamoisia alibisyöttöjä, jotka eivät hirveästi edistä peliä. Eilenk
Xabin tasonlasku, yhdessä Özilin vastaavan kanssa, on johtanut taas siihen, että esimerkiksi Khedira on joutunut liiaksi pallon kanssa tekemisiin. Sehän ei taas sakemannille sovi alkuunkaan ja osittain siitä syystä, ainakin meikäläisen mielestä, Sami onkin saanut vähän turhaa kritiikkiä.
En tiedä johtuuko tuo Xabin tasonlasku väsymyksestä, itseluottamuksen puutteesta vai onko osasyynä myös Özilin tasonlasku ja Di Marian poissaolo, jolloin Xabi ei ole oikein pelinrakennuksessa saanut apuja. Pakkohan sitä vain on toivoa, että Xabi löytää vielä syksyn vireensä...