Kirjoittaja Aihe: UCL välierät; 1. osaottelu: Bayern Munchen - Real Madrid  (Luettu 25314 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Direct football

Vs: UCL välierät; 1. osaottelu: Bayern Munchen - Real Madrid
« Vastaus #120 : 18.04.2012, 18.07.24 »
Ensinnäkin kyse ei ollut torjunnasta vaan siitä että tilannetta ei olis pitäny ees päästää laukaukseen asti. Eli Casillaksen olisi pitänyt katkaista keskitys joka menee 2 metrin päästä. Ainakin käsitin niin että Alpo tarkoitti juurikin keskityksen katkasua eikä niinkään gomezin vedon torjuntaa

Luulen, että Casillas ajatteli tuossa tilanteessa, että jos hän yrittäisi mennä keskityksen väliin pallo voisi kimmota hänestä Bayernin kaverille, joka laittaisi pallon tyhjään maaliin. Lisäksi uskon, että Casillas ajatteli, että Xabi Alonso tai jompikumpi toppareista katkaisisi sen keskityksen näin ainakin itse olisin ajatellut maalivahtina tuossa tilanteessa. Mielestäni keskityksen saapuminen Gomezille asti olikin lähinnä heikon puolustuspelaamisen seurausta eikä niinkään maalivahdin syy.

Heltsu

« Vastaus #121 : 18.04.2012, 20.38.51 »
Tungempa minäkin lusikkani vielä/ taas soppaan.

Henk kohtasesti olen ollut aina salaa tyytyväinen klassikoissa jossa Realin avauksessa on Xabi Alonso, siksi että niin loistavia passeja ja sijoittumista harrastava pelaaja on mun mielestä vähänkin kovemmassa temmossa hukassa kentällä, myöhässä tilanteista ja taitava vastustaja saa pelattua Xabin ulos helposti. Olen vuosien varrella seurannut Realin pelejä ja olen sellaiseen lopputulokseen päätynyt että niissä kovissa matseissa hyviä joukkueita vastaan Xabi ei pysty pelaamaan sellaisella tasolla ja nimeenomaan sellaista roolia kuin ei niin tasokkaita joukkueita vastaan jolloin Xabi on ensimmäisten joukossa katkaisemassa hyökkäyksiä ja jakamassa loistavia syöttöjä eteenpäin.
Tarkoitus ei missään nimessä ole aiheuttaa sotaa tai mitään nettibattleja mutta mulla sellainen fiilis että Xabiin henkilöityy pitkälti Realin pelaaminen ja Xabi ei vaan ehkä ole se "vapahtaja" jollainen voittavan joukkueen keskikentällä pitäisi olla.
Toki vaihtoehtojakin on, esim valioliigan kärjessä joukkue jolla ei mun mielestä ole keskikentällä yhtään Xabin tasoistakaan äijää..

Tästä olen kyllä aivan samaa mieltä. Xabille sattuu liikaa pallonmenetyksiä tämän tason otteluissa kun vastustaja tuli kovaa päälle ja prässäsi miestä välillä kahdellakin miehellä. Sahinia pitäisi ajaa sisään mielestäni loppukauden La Liga peleissä, ainakin kotiotteluissa koska Xabilla alkaa ikää jo kertymään ja olisinkin tyytyväinen jos mies matkaisi kauden jälkeen takaisin Real Sociedadiin.

TAMI

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #122 : 18.04.2012, 21.09.23 »
Pikkasen eri tunnelma tässä Virkkusen selostamassa koosteessa, kuin eilisessä Ennekarin hautajaispuheessa.

Tuliko tämä edes mistään, vai onko mies vain puhunut seinille? ;D

Edu

« Vastaus #123 : 18.04.2012, 21.21.14 »
Kokonaisarvioita on jo käyty niin hyvin läpi, että niihin en enää puutu. Esitän vain kysymyksen, olisiko Pepe voinut estää voittomaalin? Illalla hidastuksista katsoin, että hän olisi ehtinyt katkaisemaan pallon, mikäli olisi halunnut. Toki olisi joutunut silloin jättämään vartiomansa miehen, mutta jos hän olisi saanut pelattua pallon yli päätyrajasta, ei sillä olisi ollut merkitystä.

No, ei Pepeä voi tappiosta syyttää. Eikä tappio muutenkaan katastrofi ole. Toki tasapeli olisi ollut huomattavasti helpompi lähtökohta kotiotteluun, mutta vierasmaali auttaa hetken. Sitten lauantaita kohti...

Losblancos

• Hala Madrid!
« Vastaus #124 : 18.04.2012, 21.56.52 »
Elikkäs tätä foorumia useamman vuoden aktiivisesti seuranneena päätin nyt sitten vihdosta viimein ittekin lähtee osallistuun keskusteluun.

Ihan ok tulos vaikka jäikin kyllä harmittaan se Bayernin voittomaali. Eikä se ny pelinäkään Madridilta niin huono ollu, vastassa oli kuitenkin yks Euroopan kovimmista joukkueista vieraskentällä ja etukäteen oli tiedossa että tuskin pystytään hallitteen pelillisesti.

Ronaldo oli taas kerran harvinaisen vaisu kovassa pelissä. Ei saanu oikeestaan mitään muuta aikaiseks ku sen maalisyötön ja siinäkin oli just tuhrinu loistavan maalipaikan, toki hyvin taisteli pallon maaliviivalta viä peliin. Benzemalta ihan kohtuuhyvä peli, tuhlas pari ihan hyvää maalipaikkaa, mutta oli kyllä sitten Realin tasotuksen arkkitehtina. Kaks kertaa pelas pallon Ronaldolle/özilille, toisesta vasta kiinnosti tehdä. Khedira kyllä erottu työmäärällään ja on muutenkin sellanen pelaaja, joka meiltä täytyy tälläsiin koviin peleihin löytyä: ei ehkä taitavin pallollisena. mutta painaa sitä näkymätöntä duunia, puolustaa hyvin ja sijoittuu hyvin. Ei ehkä jotain Sporting Gijoneja vastaan parhaimmillaan, mutta näissä kovissa peleissä meillä täytyy se tasapainottava pelaaja siä olla.

Eri mieltä oon tosta Marcelo-Özil vaihdosta ku useimmat täällä. Jos tilanne on 1-1 n. 70 min. kohdalla Bayern Muncheniä vastaan vieraissa CL:n välierissä niin kyllä siinä kohtaa on täysin oikee taktinen ratkaisu lähteen puolustaan sitä tasapeliä ja ''tappaan'' se peli. Tiedossa oli kuitenkin että Bayern tulee ihan varmasti lopussa kovalla höyryllä ja 1-1 olis ollu kuitenkin loistava tulos niin kyllä tossa kohtaa pitää olla nöyryyttä keskittyä puolustamiseen. Okei ei onnistunu mut pikemminkin henk. kohtasten virheiden takia kun taktiikan valinnan. Uskon et Bayern olis pelin loppua hallinnu melko suvereenisti joka tapauksessa, Özilillä tai ilman Öziliä.

Tapaus Casillaksesta sen verran et, okei ehkä on vähän heikompi kausi menossa Ikerillä. Mutta siitä huolimatta on edelleenkin maailman top-5 veskari ja kun ottaa huomioon et kaveri on joku 15 vuotta palvellu seuraa uskollisesti, on oma kasvatti, joukkueen kapteeni ja oikeestaan jo seuralegenda niin olis aikamoinen selkäänpuukotus lähtee tässä kohtaa ulostaan miestä. Ja ihan maailmanluokan veska se on edelleen, ei se meidän menestys siitä jää kiinni.

Ja uskon kyllä että Madrid tän parin hoitaa kotiin kun päästään Bernabeulle. 2-0 tai 3-1 on veikkaus.

Higuain#20

« Vastaus #125 : 18.04.2012, 22.22.01 »
En tiedä mitä muut ajattelevat, mutta Coentroa on ollu suuri floppi 30milj hintaa ja ostettiin sen takia että on muka "parempi" puolustus päässä kuin Marcelo. Ihan turhaan ryntäsi tilanteessa. En tiedä oliko sitten miehellä suuret paineet, kun pitää todistaa että on parempi kuin Marcelo?

Mitä tulee Ikermaniin niin toki on ollut huonompi kausi muuten on pelannut ihan hyvin mutta puuttu juuri ne  tyypilliset Game saver torjunnat ja vapareissa on omiin silmiin osunut huono sijoittuminen tai sitten en vaan tiedä.

Xabi Alonso tilanteesta olen täysin samaa mieltä Totuuden torven kanssa, jos vastustajalla on pallo halussa on Xabi siellä ihan turhaan kentällä ei pysy perässä kaikki sen tietää. Vaikka tämä nyt kuulosta tyhmältä niin Alonso sopii paremmin Barcelonan pelityylin kuin Real Madridin. Ja vielä niistä turhan pallonmenetyksistä suurin osa riisto on tullut takaa päin kyllä siellä kentällä pitää puhuakin..

Toivottavasti tämä ottelupari silti voitetaan Bernbaeulla!
" I want to be remembered, Not as good goalkeeper only as good person"
-Iker Casillas

Redondo

• Vieras
« Vastaus #126 : 18.04.2012, 22.27.21 »
Tungempa minäkin lusikkani vielä/ taas soppaan.

Henk kohtasesti olen ollut aina salaa tyytyväinen klassikoissa jossa Realin avauksessa on Xabi Alonso, siksi että niin loistavia passeja ja sijoittumista harrastava pelaaja on mun mielestä vähänkin kovemmassa temmossa hukassa kentällä, myöhässä tilanteista ja taitava vastustaja saa pelattua Xabin ulos helposti. Olen vuosien varrella seurannut Realin pelejä ja olen sellaiseen lopputulokseen päätynyt että niissä kovissa matseissa hyviä joukkueita vastaan Xabi ei pysty pelaamaan sellaisella tasolla ja nimeenomaan sellaista roolia kuin ei niin tasokkaita joukkueita vastaan jolloin Xabi on ensimmäisten joukossa katkaisemassa hyökkäyksiä ja jakamassa loistavia syöttöjä eteenpäin.
Tarkoitus ei missään nimessä ole aiheuttaa sotaa tai mitään nettibattleja mutta mulla sellainen fiilis että Xabiin henkilöityy pitkälti Realin pelaaminen ja Xabi ei vaan ehkä ole se "vapahtaja" jollainen voittavan joukkueen keskikentällä pitäisi olla.
Toki vaihtoehtojakin on, esim valioliigan kärjessä joukkue jolla ei mun mielestä ole keskikentällä yhtään Xabin tasoistakaan äijää..
Xabin tasonlasku on ehkä huolestuttavin asia koko Realin menestyksen kannalta tänä keväänä. Taso kyllä ehdottomasti riittää, parhaimmillaan ehdottomasti maailman paras tuossa roolissaan. Ja kaikenlisäksi Xabi on vielä täydellinen pelaajatyyppi tuohon Realin keskikentälle. Baski on varmasti La Ligan hitampia kavereita jalalla, mutta eipä sitä tarvitse nopea ollakkaan, jos asiat pystyy hoitamaan myös peliälyllä.

Se Xabi Alonso, joka vielä syksyllä dominoi on kadonnut kyllä tyystin. Tällä hetkellä Xabi vaan näyttää niin avuttomalta pallon kanssa. Ei tietoakaan niistä avauksista mitä syksyllä nähtiin. Silloin Xabi pystyi vielä jakamaan palloa nopeasti eteenpäin sellaisiin väleihin mitä Cristiano, Di Maria, Özil, Higuain, Benzema ja Kaka rakastavat. Tällä hetkellä mies aikailee pallon kanssa, joka johtaa menetyksiin. Lisäksi syötöt ovat nykyään aikamoisia alibisyöttöjä, jotka eivät hirveästi edistä peliä. Eilenk

Xabin tasonlasku, yhdessä Özilin vastaavan kanssa, on johtanut taas siihen, että esimerkiksi Khedira on joutunut liiaksi pallon kanssa tekemisiin. Sehän ei taas sakemannille sovi alkuunkaan ja osittain siitä syystä, ainakin meikäläisen mielestä, Sami onkin saanut vähän turhaa kritiikkiä.

En tiedä johtuuko tuo Xabin tasonlasku väsymyksestä, itseluottamuksen puutteesta vai onko osasyynä myös Özilin tasonlasku ja Di Marian poissaolo, jolloin Xabi ei ole oikein pelinrakennuksessa saanut apuja. Pakkohan sitä vain on toivoa, että Xabi löytää vielä syksyn vireensä...
« Viimeksi muokattu: 18.04.2012, 22.47.43 kirjoittanut Redondo »

Alpo

• Ylläpitäjä
  • *
« Vastaus #127 : 18.04.2012, 23.20.56 »
Xabin tasonlasku, yhdessä Özilin vastaavan kanssa, on johtanut taas siihen, että esimerkiksi Khedira on joutunut liiaksi pallon kanssa tekemisiin. Sehän ei taas sakemannille sovi alkuunkaan ja osittain siitä syystä, ainakin meikäläisen mielestä, Sami onkin saanut vähän turhaa kritiikkiä.

En tiedä johtuuko tuo Xabin tasonlasku väsymyksestä, itseluottamuksen puutteesta vai onko osasyynä myös Özilin tasonlasku ja Di Marian poissaolo, jolloin Xabi ei ole oikein pelinrakennuksessa saanut apuja. Pakkohan sitä vain on toivoa, että Xabi löytää vielä syksyn vireensä...
Itse olen kanssa samaa mieltä Khediran tilanteesta. Tuntuu, että Özil olisi pelannut huomattavasti paremmin, mutta kunnon tarjoilu on oikealle laidalle/puoliskolle puuttunut kokonaan, jonka vuoksi Özil on joutunut tulemaan palloa vastaan puoliviivalle asti ja saa pallon vain ollessaan selkä maalin päin, vielä usein polven korkuisena, kiitos Arbeloan. Tähän on onneksi tulossa muutos, kun Di Maria alkaa taasen dominoimaan oikeaa laitaa ja Özil pääsee pelaamaan painottomasti keskikentälle.

Loppukaudesta nähdään vielä upeita hyökkäyksiä hyökkäyksiä, sanokaa minun sanoneen. Klassikko taitaa tulla vaan hieman liian aikaisin. Silti uskon Realin voittoon, Crisu hoitaa sen vaikka yksin.

Ronaldo oli taas kerran harvinaisen vaisu kovassa pelissä.
Taisi ottaa eilen vaan lepiä, että jaksaa ratkoa tulevan Klassikon  ;)
« Viimeksi muokattu: 18.04.2012, 23.25.19 kirjoittanut Alpo »
I left years ago but I never left. I'm also leaving today, but I'm actually staying.    -Joselu-

TAMI

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #128 : 18.04.2012, 23.50.30 »
Taisi ottaa eilen vaan lepiä, että jaksaa ratkoa tulevan Klassikon  ;)

Jäämme odottamaan tulevia suorituksia, mutta tuossa voi oikeasti jopa olla jotain perää. Vaisu esitys eilen, mutta ei se omaan silmääni näyttänytkään siltä, että olisi pistänyt kaiken likoon. Jose saattaa olla jopa pyytänyt Cristianoa vetämään eilen vähän löysemmin, jotta jaksaa painaa seuraavissa otteluissa, jotka ovat loppujen lopuksi ne, missä ratkaistaan asiat. Jos onnistuu viikonloppuna ja Bayernia vastaan seuraavassa ottelussa, niin ei ketään kiinnosta, mitä eilen tapahtui.

Kuten koko Realin esitys - kannattaa Ronaldonkin suoritukset tuomita vasta seuraavan kahden pelin jälkeen.

pälle

« Vastaus #129 : 19.04.2012, 00.21.00 »
Tuota Cristianon hölläilyä puoltaisi myös se, että pelasi lopussa piikkinä eikä laidalla.
"Kun synnyin, taivaalta osoitettiin minua ja sanottiin: Tuo on se kaveri." - Romario