Kirjoittaja Aihe: UCL välierät; 1. osaottelu: Bayern Munchen - Real Madrid  (Luettu 25307 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pelinrakentaja

Vs: UCL välierät; 1. osaottelu: Bayern Munchen - Real Madrid
« Vastaus #100 : 17.04.2012, 23.46.45 »
Kyllähän se vähän virhe oli varmistella liikaa sitä tasuria, vielä ihan siedettävä tulos kun vierasmaalikin tuli. Mutta ei tuolla Marcelolla kyllä tee paljon mitään, jätkä oli taas aivan pihalla pelaamillaan minuuteilla (viimeksi hyvä peli oli Apoelia vastaan :peukku_alas:). Ja Xabi, voi voi, kun kaverilla vain riittäisi nopeus ja kunto, mutta kun ei...kyllä ensi kaudella voi kaverin jo penkittää. Samaa mieltä Riberyn filmaamisista, oksettavaa :keskari:

TAMI

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #101 : 17.04.2012, 23.52.47 »
Kyllähän se vähän virhe oli varmistella liikaa sitä tasuria, vielä ihan siedettävä tulos kun vierasmaalikin tuli. Mutta ei tuolla Marcelolla kyllä tee paljon mitään, jätkä oli taas aivan pihalla pelaamillaan minuuteilla (viimeksi hyvä peli oli Apoelia vastaan :peukku_alas:). Ja Xabi, voi voi, kun kaverilla vain riittäisi nopeus ja kunto, mutta kun ei...kyllä ensi kaudella voi kaverin jo penkittää. Samaa mieltä Riberyn filmaamisista, oksettavaa :keskari:

Marcelo ei tosiaankaan tuonut mitään uutta kentälle, kun jotakin piristystä hyökkäyspeliin kaivattiin. Odottelin koko ajan, milloin se nousee sieltä ja saa jotain aikaiseksi, mutta ainoaksi näkyväksi teoksi jäi Müllerin telominen. :(

Xabissa en haukkuisi niinkään fysiikkaa, vaan yleistä pallonkäsittelyä. Ei tunnu tällä hetkellä pysyvän koukussa millään ja pallonmenetyksiä tulee tämän tästä. Tätä menoa saatava ilman muuta Sahin omalle tasolleen tai sitten miettiä kesällä uutta jätkää tuohon paikalle.

Kokonaisuutena jälleen aika vaisu peli joukkueelta... Mikäköhän siinä nyt kiikastaa :-\

marttiina

« Vastaus #102 : 17.04.2012, 23.54.26 »
Alonso täys pettymys! Samoten Fabio.

Mutta onhan se vaan fakta, että ens vklla Bayernilla ei oo mitään jakoa Bernabeulla. 2-0 sitte kotona ni he on hiinä!

Alpo

• Ylläpitäjä
  • *
« Vastaus #103 : 18.04.2012, 00.15.33 »
Niin kuin ilmeisesti Studiossakin sanottiin, Coentrao oli paska. Nyt, kun olen nähnyt mieheltä useampia pelejä sitten alkukauden (jolloin kaikki pelasivat paremmin mikä saa huononkin pelaajan näyttämään hyvältä, (Lue: Arbeloa)) voin sanoa, että pahasti alkaa näyttää 30 miljoonan flopilta. Ei ole puolustuspäähän viime aikoina tuonut mitään mitä Marcelo ei osaisi.

Ja vittu, kun alkaa ärsyttää se pallon jatkuva räiskiminen vaikka olisi kaveri (Ramos) vieressä mille syöttää. Tähän ei Marcelo koskaan sorru vaan pitää pallon omalla joukkuella vaikka sivurajaheiton turvin.

Eniten joukkueen pelissä on pistänyt silmään puolustuksen "puheen" puutos. Puuttuu todellien johtaja. Varmaan muistatte miten hyvin Carvalhon johtama puolustus pelasi. Niin nykyinen 2.0 on niin paljon perässä. Marcelokin pelasi puolustuspäähän parhaat pelinss viime kaudella, kun oli Carvalho vieressä antamassa ohjeita jatkuvalla syötöllä. Voitte käydä katsomassa vaikka Yuotubesta kuinka paljon Carvalho ohjasi koko ajan koko Realin puolustusta. Nykyinen topparikaksikko+maalinvahti eivät pysty tuohon.

Lyhyesti sanottuna tuosta "puheen"/johtamisen puutteesta johtuu nykyiset jatkuvat ongelmat puolustuksessa.

e. Tiedän tulevan kommenttini aiheuttavan tunteita, mutta totuus sattuu välillä. En pidä Casillasia enää Realin tasoisena maalinvahtina. Tuo Baernin toinen maali oli taas yksi esimerkki tästä. Pallo tulle alle 2 metrin päähän maalinvahdista niin silloin maalinvahdin pitää ottaa/saada se pallo haltuun. Jokainen varmaan meistä muistaa useamman tilanteen milloin on miettinyt, että se "vanha" Casillas olis torjunut tuon. Mikäli Casillas ei olisi oma kasvatti ja joukkueen kapteeni, luulen että hänet olisi kaupattu viime kesänä muualle.

e. typo
« Viimeksi muokattu: 18.04.2012, 00.34.41 kirjoittanut Alpo »
I left years ago but I never left. I'm also leaving today, but I'm actually staying.    -Joselu-

pälle

« Vastaus #104 : 18.04.2012, 00.17.25 »
Ennen 2-1 maalia olin nostamassa Arbeloaa ottelun parhaaksi pelaajaksi. Noh, ei kyllä kauas jäänyt siitä siltikään. Ja Khedira olisi tarvinnut vaihdon, sillä mies oli joka tilanteessa tuplaamassa vasemmalla ja oikealla. Oli ottelun hahmo Arbeloan ohella.

Luotto on kova toiseen osaotteluun. 1-1 olisi ollut mahtava, mutta ei 2-1 huonokaan ole.

"Kun synnyin, taivaalta osoitettiin minua ja sanottiin: Tuo on se kaveri." - Romario

Alpo

• Ylläpitäjä
  • *
« Vastaus #105 : 18.04.2012, 00.28.52 »
Ennen 2-1 maalia olin nostamassa Arbeloaa ottelun parhaaksi pelaajaksi. Noh, ei kyllä kauas jäänyt siitä siltikään.
Maalia en laittaisi miehen viaksi. Ei tuoosa oiken ole mitään tehtävissä, kun isokokoisempi hyökkääjä on lähempänä maalia. Tuossakin tilanteessa olisi kunnon "puhe" varoittanut topparikaksikkoa Gomezista.

Niin ja itse pidän vitosen viivaa toppareiden ja maalinvahdin tonttina.
I left years ago but I never left. I'm also leaving today, but I'm actually staying.    -Joselu-

pälle

« Vastaus #106 : 18.04.2012, 00.39.04 »
Maalia en laittaisi miehen viaksi. Ei tuoosa oiken ole mitään tehtävissä, kun isokokoisempi hyökkääjä on lähempänä maalia. Tuossakin tilanteessa olisi kunnon "puhe" varoittanut topparikaksikkoa Gomezista.

Niin ja itse pidän vitosen viivaa toppareiden ja maalinvahdin tonttina.
No tuossa vaiheessa ei kyllä enää mikään puhe kerkeä auttamaan. Toppareiden olisi tosiaan pitänyt tuo väli sulkea, ja hehkuttamani Khedirakin oli pahasti myöhässä tuplaamisensa kanssa. Johtuen juuri siitä, ettei mies enää pystynyt juoksemaan kovempaa. Kaiken kaikkiaan löysää puolustamista Realilta tuossa(kin) tilanteessa.
Silti Arbeloa oli se mies joka oli myöhässä tilanteessa.
"Kun synnyin, taivaalta osoitettiin minua ja sanottiin: Tuo on se kaveri." - Romario

Raul_7

« Vastaus #107 : 18.04.2012, 00.42.08 »
En pidä Casillasia enää Realin tasoisena maalinvahtina. .
e. typo
Mitä vanhat silmäni näkevätkää? Kuka sitten olisi parempi vaihtoehto maalinsuulle ellei pyhä iker?
"Raul, tuo Castilian Jeesus, kävelee vaikka vetten päällä"

Alpo

• Ylläpitäjä
  • *
« Vastaus #108 : 18.04.2012, 00.48.29 »
Vähän surkuhupaisaa oli nähdä tietyissä piireissä Euroopan kolmanneksi kovimpana hyökkäyksen surkeat yritykset. Molempien maalien lisäksi ei Bayern saanut aikaan oikeastaan mitään ilman Realin puolustuksen virheitä.

Olisi sääli, jos Real onnistusi puppeloimaan itsensä ulos finaalista, missä todennäköisesti kohtaavat jalkapallon kaikkien aikojen kaksi parasta joukkuetta. Se toinen tulee tietysti Kataloniasta.
« Viimeksi muokattu: 18.04.2012, 00.51.44 kirjoittanut Alpo »

Alpo

• Ylläpitäjä
  • *
« Vastaus #109 : 18.04.2012, 00.50.30 »
Mitä vanhat silmäni näkevätkää? Kuka sitten olisi parempi vaihtoehto maalinsuulle ellei pyhä iker?
Itse en liiemmin ole muiden joukkueiden maalivahtien pelejä seuraillut tarkasti, mutta yksi tulee heti mieleen. Se löytyy Bayernin maalinsuulta.

Realin maalinsuulla on ainakin 90-luvulta asti ollut "maailman paras" (saksalaisista/saksalaisesta lähtien) ennen nykyistä tilannetta.

Niin siis Casillasin ongelma on maalivahdiksi pieni koko/ulottuvuus, jota miehen uskomaton ketteryys aiemmin paikkasi. Nykyisin on uskomaton ketteryys poissa ja "pieni" koko jäi.
« Viimeksi muokattu: 18.04.2012, 00.58.45 kirjoittanut Alpo »

Guti_vision

« Vastaus #110 : 18.04.2012, 01.23.31 »
En pidä Casillasia enää Realin tasoisena maalinvahtina. Tuo Baernin toinen maali oli taas yksi esimerkki tästä. Pallo tulle alle 2 metrin päähän maalinvahdista niin silloin maalinvahdin pitää ottaa/saada se pallo haltuun.

Itsellänikin kävi mielessä maalin jälkeen, että pyhän olisi pitänyt melkeinpä hamuta se pallo hyppysiinsä. En olisi silti allekirjoittamassa Casillasin tason huomattavaa laskua vaikkei mies olekaan aikaisempaan nähden yhtä ilmiömäisiä game savereita esittänyt tällä kaudella. Siinä vaiheessa kun tämä voidaan objektiivisesti todeta niin ollaan Madridissa todella kovan paikan edessä, eikä vähiten henkisesti  :-\
Madridista since -98

Paroni

« Vastaus #111 : 18.04.2012, 08.44.40 »
Peli oli tasaisesti surkeaa. Tällaisella pelillä ei ole mitään asiaa finaalissa. Nyt on todella tapahduttava muutos. Lauantai pitää hoitaa kotiin tai vähintään tasuriin, muuten voi olla todella musta tiistai edessä Bayernia vastaan. Peli oli tasaisesti vaisua, tuntui kuin miljonääri pojilta olisi puuttunut nälkää.

Kova on tilanne ja todella jännittävä.

1. Skenario
Real peleaa tasan tai voittaa keskinäisen. La liga mestaruus ottaa suuren askeleen kohti meidän suuntaan ja päästään pelaamaan ilman peikkoa niskassa Bayernia vastaan Bernabeulla.

2. Skenario
Katalonian pitkätukat teurastaa valkoiset, niin että tukka lähtee. Pelataan Bayernia vastaan iso peikko niskassa ja tulee  vaikeaa. Puhumattakaan finaalista, joka on todennäköisesti Barcaa vastaan.

Nyt on tilanne, jossa tarvitaan niitä todellisia johtajia, joiden tulisi nousta esiin ja tehdä ratkaisuja. Voi kun Raul olisi vielä kehissä!
« Viimeksi muokattu: 18.04.2012, 08.56.22 kirjoittanut Paroni »

Alpo

• Ylläpitäjä
  • *
« Vastaus #112 : 18.04.2012, 10.27.37 »
Itse uskon Realin voittavan viikon päästä 3-0 tai 4-0. Uskoni perustuu eiliseen peliin, jossa Ronaldo piti vapaaillan ja Di Maria alkaa vasta päästä "pelirytmiin". Olen jossain vaiheessa aiemminkin seuraavan sanonut; Ronaldo on aina haluteessaan yksi maailman parhaista.

Niin siis pelaajien naamoilta ei ollut eilen nähtävissä minkäänlaista paniikkia. Olivat selkeaästi tyytyväisiä 1-1 tilanteessa. Eikä 2-1 muuta oikeastaan mitään. Viikon päästä voitto niin jatkopaikka käytännössä varma. Eilen pelattiin melkein koko ottelu yhden vajaalla Ronaldo kävellessä laidallaan ja silti saatiin OK tulos.

Özilkin turhautui alun jälkeen, en tiedä oliko Ronaldon puolivauhdilla pelaamisella tekemistä tuon kanssa. Ainoastaan Benzema ja Di Maria pelasivat "täysillä".

Klassikosta 2-1 voitto ja sitten viedään Bayernia kuin pässiä narussa.  :pallo: :tuoppi:

TAMI

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #113 : 18.04.2012, 16.13.00 »
Tätä on nyt toitotettu kaikkialla, mutta se keskikenttä on vain saatava paremmin haltuun. Välillä se olikin, mm. ottelun alkupuolella, kun ottelu oli täysin Realin hallussa, mutta loppua kohden meni vähän välinpitämättömäksi.

Klassikkoon ja toiseen osaotteluun on löydettävä joku uusi keino tuohon pelin kontrollointiin. Negatiivisia tuloksia odotettavissa, jos sama jatkuu :(.

Eipä Mourinholle ole aiemminkaan ollut kovinkaan tyypillistä lähteä ratkomaan otteluparia ensimmäisessä osaottelussa - vieraissa varsinkaan. Lopulliset tuomiot heitettäköön siis vasta keskiviikkoillan jälkeen.

Toivottavasti ainakaan Bayern saa tehtyä nopeaa maalia, koska en vieläkään luota Realin kykyyn nousta vaikeasta tilanteesta. Saattaisi mennä taas väkisin yrittämiseksi...
« Viimeksi muokattu: 18.04.2012, 16.17.40 kirjoittanut TAMI »

Direct football

« Vastaus #114 : 18.04.2012, 16.46.05 »
En pidä Casillasia enää Realin tasoisena maalinvahtina. Tuo Baernin toinen maali oli taas yksi esimerkki tästä. Pallo tulle alle 2 metrin päähän maalinvahdista niin silloin maalinvahdin pitää ottaa/saada se pallo haltuun. Jokainen varmaan meistä muistaa useamman tilanteen milloin on miettinyt, että se "vanha" Casillas olis torjunut tuon. Mikäli Casillas ei olisi oma kasvatti ja joukkueen kapteeni, luulen että hänet olisi kaupattu viime kesänä muualle.

Jaahas, Alpo suurena maalivahti asiantuntijana on näköjään päätynyt lopputulokseen, että koska Casillas ei jollain ihmeen kaupalla saa torjuttua puolenmetrin päästä tulevaa laukausta ei hänellä ole enää mitään käyttöä Realissa. Olisi mielenkiintoista nähdä Alpo maalipuiden välissä yrittämässä ottaa tuota palloa kiinni. Kuitenkin kyse on niin nopeasti tapahtuvasta tilanteesta, että maalivahti ei pysty reagoimaan lainkaan tulevaan palloon. Itse en ole huomannut merkittävää tason laskua Casillasin otteissa ja Bayernia vastaankin teki muutaman huipputorjunnan mm. torjui Gomezin yrityksen yläkulmaan.

Redondo

• Vieras
« Vastaus #115 : 18.04.2012, 16.57.33 »
Jaahas, Alpo suurena maalivahti asiantuntijana on näköjään päätynyt lopputulokseen, että koska Casillas ei jollain ihmeen kaupalla saa torjuttua puolenmetrin päästä tulevaa laukausta ei hänellä ole enää mitään käyttöä Realissa. Olisi mielenkiintoista nähdä Alpo maalipuiden välissä yrittämässä ottaa tuota palloa kiinni. Kuitenkin kyse on niin nopeasti tapahtuvasta tilanteesta, että maalivahti ei pysty reagoimaan lainkaan tulevaan palloon. Itse en ole huomannut merkittävää tason laskua Casillasin otteissa ja Bayernia vastaankin teki muutaman huipputorjunnan mm. torjui Gomezin yrityksen yläkulmaan.
Lapsellinen kommentti. Jos täällä jollain on mielipide, niin sitä on kunnioitettava oli samaa mieltä tai ei. "Mene itse maaliin" -tyylinen vastaus aiheuttaa ainakin itselläni sen, että ei edes kiinnosta lukea viestiäsi loppuun.

Casillasin tasonlasku on sitä paitsi täysin perusteltavissa. Malagan tasoitus ja tämä maali menivät osittain Ikerin piikkiin ja Villarrealin tasoitus täysin.

Direct football

« Vastaus #116 : 18.04.2012, 17.03.56 »
Lapsellinen kommentti. Jos täällä jollain on mielipide, niin sitä on kunnioitettava oli samaa mieltä tai ei. "Mene itse maaliin" -tyylinen vastaus aiheuttaa ainakin itselläni sen, että ei edes kiinnosta lukea viestiäsi loppuun.

Casillasin tasonlasku on sitä paitsi täysin perusteltavissa. Malagan tasoitus ja tämä maali menivät osittain Ikerin piikkiin ja Villarrealin tasoitus täysin.

Hmm... Ensin haukut viestiäni lapselliseksi ja sitten toteat, että kaikilla on oikeus mielipiteisiinsä ( Eikös tämä koske silloin myös minuakin ). Ja kyllä, Casillasille on tullut muutama huono suoritus tällä kaudella, mutta niin on kaikilla muillakin maalivahdeilla niitä ollut mm. kaikkien ihailemalla Neuerilla. Ei kukaan voi joka ottelussa olla täydellinen ja Casillas on pelannut taas tälläkin kaudella kyllä huomattavasti enemmän loistavia kuin huonoja pelejä.

Redondo

• Vieras
« Vastaus #117 : 18.04.2012, 17.18.56 »
Hmm... Ensin haukut viestiäni lapselliseksi ja sitten toteat, että kaikilla on oikeus mielipiteisiinsä ( Eikös tämä koske silloin myös minuakin ). Ja kyllä, Casillasille on tullut muutama huono suoritus tällä kaudella, mutta niin on kaikilla muillakin maalivahdeilla niitä ollut mm. kaikkien ihailemalla Neuerilla. Ei kukaan voi joka ottelussa olla täydellinen ja Casillas on pelannut taas tälläkin kaudella kyllä huomattavasti enemmän loistavia kuin huonoja pelejä.
Jos joku sanoo täällä, että hänen mielestään Casillaksen taso on laskenut, niin sisältääkö mielestäsi asiallinen vasta-argumentti jotain tälläistä: "Alpo suurena maalivahti asiantuntijana on näköjään päätynyt lopputulokseen.." tai "Olisi mielenkiintoista nähdä Alpo maalipuiden välissä yrittämässä ottaa tuota palloa kiinni"?

Minun mielestäni ei. Jälkimmäinen viestisi oli taas hyvä. Siinä kerroit mielipiteesi asiallisesti.

pähkinä

« Vastaus #118 : 18.04.2012, 17.55.31 »
Ensinnäkin kyse ei ollut torjunnasta vaan siitä että tilannetta ei olis pitäny ees päästää laukaukseen asti. Eli Casillaksen olisi pitänyt katkaista keskitys joka menee 2 metrin päästä. Ainakin käsitin niin että Alpo tarkoitti juurikin keskityksen katkasua eikä niinkään gomezin vedon torjuntaa
« Viimeksi muokattu: 18.04.2012, 17.57.36 kirjoittanut pähkinä »

Totuuden torvi

« Vastaus #119 : 18.04.2012, 18.06.58 »
Tungempa minäkin lusikkani vielä/ taas soppaan.

Henk kohtasesti olen ollut aina salaa tyytyväinen klassikoissa jossa Realin avauksessa on Xabi Alonso, siksi että niin loistavia passeja ja sijoittumista harrastava pelaaja on mun mielestä vähänkin kovemmassa temmossa hukassa kentällä, myöhässä tilanteista ja taitava vastustaja saa pelattua Xabin ulos helposti. Olen vuosien varrella seurannut Realin pelejä ja olen sellaiseen lopputulokseen päätynyt että niissä kovissa matseissa hyviä joukkueita vastaan Xabi ei pysty pelaamaan sellaisella tasolla ja nimeenomaan sellaista roolia kuin ei niin tasokkaita joukkueita vastaan jolloin Xabi on ensimmäisten joukossa katkaisemassa hyökkäyksiä ja jakamassa loistavia syöttöjä eteenpäin.
Tarkoitus ei missään nimessä ole aiheuttaa sotaa tai mitään nettibattleja mutta mulla sellainen fiilis että Xabiin henkilöityy pitkälti Realin pelaaminen ja Xabi ei vaan ehkä ole se "vapahtaja" jollainen voittavan joukkueen keskikentällä pitäisi olla.
Toki vaihtoehtojakin on, esim valioliigan kärjessä joukkue jolla ei mun mielestä ole keskikentällä yhtään Xabin tasoistakaan äijää..