La 13.5. Ottelupari avoin
Su 14.5. Ottelupari avoin klo 21.55"
Tällä hetkellä Urheilukanavan nettisivuilla lukee noin.
Espanjan liigan kalenterisekoilu jatkuu
03.05.2006 19:25
Espanjan jalkapalloliiga LFP päätti keskiviikkona siirtää maan ylimmän sarjatason Primeran päätöskierroksen pelattavaksi viikkoa myöhemmin eli lauantaina 20. toukokuuta. Tuolloin ohjelmassa ollut Sevillan ja Barcelonan välinen rästiottelu puolestaan on määrä pelata 14. toukokuuta. Päätös on vastoin Kansainvälisen jalkapalloliiton Fifan säännöksiä, joiden mukaan eurooppalaisten liigojen tulisi MM-kisavuonna päättyä viimeistään 15. toukokuuta.
- Päätös oli ainoa mahdollinen, jotta kilpailu pysyisi puhtaana, LFP perusteli ratkaisua.
Kalenterisekoilut aiheutuvat siitä, kun Sevillan ja Barcelonan välinen ottelu 23. huhtikuuta jouduttiin siirtämään kaatosateen takia. Koska molemmat joukkueet pelaavat eurocupien loppuotteluissa, oli rästiottelulle mahdotonta löytää uutta pelipäivää ennen liigan päättymistä.
Fifa ehti jo viime viikolla kumota LFP:n aikaisemman päätöksen, jonka mukaan rästiottelu olisi pelattu keskiviikkona 3.5. ja liigan muita sarjakierroksia olisi siirretty eteenpäin. Kattojärjestö myöntyi siihen, että Sevillan ja Barcelonan välinen ottelu pelattaisiin viimeisen sarjakierroksen jälkeen 20. toukokuuta, mutta ilman maajoukkuepelaajia. LFP aikoo valittaa Fifan päätöksestä zürichiläiseen tuomioistuimeen.
(MTV3)
http://www.mtv3.fi/urheilu/futis/uutiset.shtml/arkistot/futis/2006/05/442036-----------------------------
Eli koko viikonloppuna vain yksi ottelu, mitäköhän tekee UK?