Itse olen ollut kaiken aikaa Pogban tuloa vastaan. Liian laiska. Keskikentän kolmikossa pitää olla periksiantamaton luonne. Kroos on samaa sarjaa ja välillä hirvittää kun ohi mennään.
Pogba on kyllä mielenkiintoinen tapaus. Kaveri on osoittanut kykenevänsä pelaamaan maailman huipputasolla, mihin harva yltää edes parhaana päivänään, jolloin 60 miljoonaa kuulostaa kohtuulliselta hinnalta (+ joku jäätävän suuri palkka). Toisessa vaakakupissa ovat loukkaantumiset, asenne + hyvän ja huonon päivän valtava tasoero.
Vertailua Kroosiin en oikein hahmota. Kroosin syöttötekniikka (ja luultavasti pelinluku) on Realin parhaita. Pelinrakentelu toteutuu lähes poikkeuksetta Kroosin kautta ja hän on harvoja joka pystyy toistuvasti teknisesti täydellisiin diagonaalisyöttöihin/puolenvaihtoihin. Nämä jää tosin osin hyödyntämättä, koska Carvajal on oikeastaan ainoa, kenelle niitä voi antaa. Kroosista olisi siis hyökkäyspeliin enemmän hyötyä, jos Realilla olisi oikein sijoittuvia ja pystyyn juoksevia hyökkääjiä. Välillä Kroosin tarjoamat puolenvaihdot hidastavat hyökkäystä, mutta luulisin että sekin johtuu pääosin em. syystä.
Kroos ei ole varsinainen juoksukone (vrt. Valverde) eikä haasta puolustuslinjaa kuten Modric. Pääpelissä Pogba on luonnollisesti parempi kuin Kroos. Puolustussuuntaan Kroos ei ole kovin kaksinen, mutta sama koskee Pogbaa.
Itse hankkisin ehkä mieluummin Camavingan ja laittasin sen jälkeen kaikki panokset hyökkääjiin. Se on oikeastaan sama ketä tuonne keskikentälle ostaa, jos ylimmät pelaajat ovat mitä ovat.
60 miljoonan euron patonki olisi loogisen kuuloinen hankinta PSG:hen tai Juveen. Niissähän ongelma on täysin käänteinen Realiin verrattuna eli keskikenttä ei tue riittävästi maailmanluokan hyökkääjiä (kun se Verrattikin on koko ajan poissa)..