Kirjoittaja Aihe: Champions League 06/07  (Luettu 106141 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

peikko

• Valitut
Re: Champions League 06/07
« Vastaus #500 : 25.04.2007, 19.40.45 »
Löytyi nopeasti monta yli kolme sekunttista ::) :keskari: . Tässä yksi

http://www.youtube.com/watch?v=s9BuiO9x69Y

Ja tämänkö pitäisi vakuuttaa? Seuraavaksi kai sanot, että Parlourin pitäisi tulla Real Madridiin.

En tietenkään, mutta eikö pelkästään tuon videon katsomalla saa hienoa kuvaa Parlourista? Ai niin, sinun mielesät saarilta ei voi hyviä pelaajia tulla ja pelaajan taso määrätään hänen tekniikkansa perusteella.

Ja en halua Parlouria Real Madridiin, vaikka hän hyvähkö pelaaja joskus olikin.

Juanito

• JUANITO!
« Vastaus #501 : 25.04.2007, 19.43.14 »
Ronaldo oli siinäkin pelissä hyvä. Vaikka ei tehnyt maalia tai edes syöttänyt. Milan myös otti Ronaldon kokoajan 2della. Kukaan ei ole kone ja tee joka pelissä häkkiä tai syötä maalia.

Fakta vaan on se että Messi ei yllä tarpeeksi usein edes tuollaiseen suoritukseen.

Ottamatta sen enempää kantaa siihen kuka on maailman paras, niin kuinka C.Ronaldon hiljaisempi peli on sallittavaa, mutta Messin kohdalla ei?

Ilmeisesti et lukenut viimeistä lausettani?
Kukaan ei ole kone ja tee joka pelissä häkkiä tai syötä maalia.
Pätee siis  C. Ronaldoon muttei Messiin? Ei, Ronaldo ei ollut millään muotoa hyvä tuossa pelissä, harhautukset ja vaparit pitkin vittuja, syötöt kohtalaisesti omille. Hiukan normaali-Robinhoa parempi esitys kylläkin.

Sultakin taisi siis jäädä lukematta.

No pistetään nyt sitten molemmille. Milan pelissä Ronaldo oli omalla tasollaan huono, silti esitys olisi ollut hyvä lähes kelle tahansa muulle laitarille.

Messi ei pääse tullekkaan tasolle tarpeeksi usein. Yleensä Messi on joko kentän paras tai sitten hän on ihan yössä. Tasainen suorittaminen puuttuu täysin, joka on tuolla iällä viellä toki sallittavaa.

Räpmies

peikko

• Valitut
« Vastaus #502 : 25.04.2007, 19.43.35 »
Minä kyllä sallin ailahtelevaisuuden maailman parhaalta, sellaisen kohtalaisen, sillä eihän kukaan voi olla paras joka pelissä. Mutta, jotta kukaan voisi olla maailman paras, hänen kuuluu olla maailman parhaiden joukossa useiden kausien ajan - ei paria kuukautta tai puoltatoista kautta, kuten Messi.

E-spel

• Pää Lontoossa, lompakko Manchesterissa
« Vastaus #503 : 25.04.2007, 19.50.02 »
jotta kukaan voisi olla maailman paras, hänen kuuluu olla maailman parhaiden joukossa useiden kausien ajan - ei paria kuukautta tai puoltatoista kautta, kuten Messi.
Hmm, kuinka monta kautta on "useampi kausi"? Johtaa kysymykseen:  oisko Messin siis pitänyt kepittää kunnareita miesten tasolla jo 15-vuotiaana ollakseen tällä hetkellä maailman paras?
\\\"Atacan dos y defienden nueve.\\\" - Don Fabio

Puskas

• Oma teksti
« Vastaus #504 : 25.04.2007, 19.55.54 »
Sultakin taisi siis jäädä lukematta.

No pistetään nyt sitten molemmille. Milan pelissä Ronaldo oli omalla tasollaan huono, silti esitys olisi ollut hyvä lähes kelle tahansa muulle laitarille.

Messi ei pääse tullekkaan tasolle tarpeeksi usein. Yleensä Messi on joko kentän paras tai sitten hän on ihan yössä. Tasainen suorittaminen puuttuu täysin, joka on tuolla iällä viellä toki sallittavaa.

Messi on vielä 2 vuotta C. Ronaldoa nuorempi ja jo nyt vähintään samaa tasoa. Kannattaa vielä ottaa huomioon, että Messillä oli tällä kaudella pitkä loukkaantuminen, joka aiheutti pitkän tauon, joka johtaa pelituntuman katoamiseen ja se taas johtaa epätasaisiin pelisuorituksiin.

juhmuli

« Vastaus #505 : 25.04.2007, 20.10.39 »
C.Ronaldo oli kyllä aika ärsyttävän itsekäs ensimmäisell puoliajalla eilen  :( :( :(

Finale

« Vastaus #506 : 25.04.2007, 22.07.03 »
En tiedä kuinka paljon Puskas ja E-spel seuraavat valioliigaa mutta itse Canal+ omistajana tulee koko ajan katsottua ja näin ollen olen nähnyt ManU pelejä muulloinkin kuin CL lähetyksistä Yleltä. Se, että takerrutaan Ronaldon eiliseen Milan peliin tai Messin Villarreal peliin niin ei kyllä kerro kavereiden tasosta mitään joten siitä on turha vääntää.

Se, että itse rankkaan Ronaldon Messin edelle tämän hetken parhaaksi pelaajaksi perustuu siihen että olen molempien kavereiden pelejä nähnyt vähintään toistakymmentä. Kuten sanoin en tiedä kuinka moneen nähtyyn peliin väitteet perustuvat mutta on mielestäni vähintäänkin erikoista jos näkee Messin suoritukset yhtä tasaisina kuin C.Ronaldon.

Cicinho

« Vastaus #507 : 25.04.2007, 22.13.14 »
Chelsealla hyviä paikkojam, mutta pallo ei mene sisään,
"Minun joukkueeni ei ole ikinä ollut tuollaisessa narussa." KPV:n valmentaja Jarmo Korhonen ottelusta VPS:ää vastaan.

Cicinho

« Vastaus #508 : 25.04.2007, 22.16.07 »
Joe Cole teki maalin
"Minun joukkueeni ei ole ikinä ollut tuollaisessa narussa." KPV:n valmentaja Jarmo Korhonen ottelusta VPS:ää vastaan.

Pelle

« Vastaus #509 : 25.04.2007, 22.30.02 »
eikös se riitä, että ykskään maailman laitapuolustaja ei saa Messiä kuriin?

No eihän tuosta ole kauan kuin Liverpoolin miehet piti miehen kurissa. Tais olla jopa Arbeloa..

C. Ronaldo pelasi eilen tähän kauteen nähden aika keskinkertaisen peli, mutta ei ollut huono. Näyttämisen halua taisi olla vasta voitettujen palkintojen vuoksi eikä tahtonut pallosta luopua ajoissa.

E-spel

« Vastaus #510 : 25.04.2007, 22.32.40 »
En tiedä kuinka paljon Puskas ja E-spel seuraavat valioliigaa mutta itse Canal+ omistajana tulee koko ajan katsottua ja näin ollen olen nähnyt ManU pelejä muulloinkin kuin CL lähetyksistä Yleltä. Se, että takerrutaan Ronaldon eiliseen Milan peliin tai Messin Villarreal peliin niin ei kyllä kerro kavereiden tasosta mitään joten siitä on turha vääntää.
Tätäpä juuri ajoin takaa, kun Juanito näytti tuomitsevan Messin yhden pelin perusteella, mutta sitten yllättäen sama ei pätenytkään C. Ronaldoon.

E-spel

« Vastaus #511 : 25.04.2007, 22.38.30 »
Tuota yrittikö Liverpool muka tehdä maalia jossain vaiheessa?  ;D

HannuTouru

« Vastaus #512 : 25.04.2007, 22.50.16 »
Vaikka tuo uutisen otsikko vähän siihen suuntaan viittaakin, niin itse en kyllä nopealla vilkaisulla nähnyt, että Cruyff itse olisi missään kohtaa kiistänyt Messin olevan kypsä joukkuepelaaja. Tuskin mies noin typerää kommenttia menisi heittämäänkään.

Kuka tässä nyt on tuollaista mennyt väittämään? Nimenomaan sanoi, että pitäisi kypsyä paremmaksi joukkue pelaajaksi, tullakseen paremmaksi pelaajaksi.

Ok. Itse en vain hahmottanut oikein tätä uutista, kun siellä on joka toinen lause Cruyffin omia kommentteja ja joka toinen goal.comin omia lisäyksiä. Liian sekavaa, jotta meikäläinen sieltä mitään kunnon pointtia löytäisi.  ::)

Mitä ihmeen rajaa? Pitäisikö tässä nyt kaikkien yhteen ääneen hehkutella Messiä maailman parhaaksi pelaajaksi vai tehdäänkö "suurimmasta lahjakkuudesta sitten Maradonan" samantien kritiikistä vapaa messias? Ei kaikki voi olla samaa mieltä maailman tämän hetken parhaasta pelaajasta.

Rajaa näihin odotuksiin, jos Messi ei muka nyt ole tarpeeksi paljon joukkuepelaaja.

Katsokaa vaikka jostain nauhalta uusintana Messin viime kauden(joka siis oli ensimmäinen kausi pääsarjassa) pelejä, ja miettikää miehen liikkumista, harhautuksia ja syöttöjä.

Niinpä niin, Ray Parlouristakin sais varmaan hienon kuvan kun katsois hänen parhaat palat pelaajana..

Varmasti näin. Liittyikö tämä jotenkin viestiini kun olit sen tuohon lainannut?

Minä kyllä sallin ailahtelevaisuuden maailman parhaalta, sellaisen kohtalaisen, sillä eihän kukaan voi olla paras joka pelissä. Mutta, jotta kukaan voisi olla maailman paras, hänen kuuluu olla maailman parhaiden joukossa useiden kausien ajan - ei paria kuukautta tai puoltatoista kautta, kuten Messi.

Eli jos jostain bambumajasta repäistään ensi kaudeksi kaveri joka tekee espanjan liigassa 5 maalia joka matsissa yhden kauden ajan, niin hän ei kuitenkaan ole maailman paras pelaaja koska ei ole pelannut huippusarjoissa tarpeeksi montaa kautta? Hienoa logiikkaa, mjataaaahhh?!?!?  :peukku_ylos:

Täysin sama.

Se, että itse rankkaan Ronaldon Messin edelle tämän hetken parhaaksi pelaajaksi perustuu siihen että olen molempien kavereiden pelejä nähnyt vähintään toistakymmentä. Kuten sanoin en tiedä kuinka moneen nähtyyn peliin väitteet perustuvat mutta on mielestäni vähintäänkin erikoista jos näkee Messin suoritukset yhtä tasaisina kuin C.Ronaldon.

No itselläni ainakin tuo luku nähtyjen otteluiden kohdalla lienee melko suuri. Viime kauden peleistä näin varmaan ihan muutamaa matsia lukuunottamatta kaikki Messin ottelut, kun taas tällä kaudella on jäänyt useampia otteluita välistä(tosin Messikin oli pitkään sivussa loukkaantumisen takia). C.Ronaldolta on tällä kaudella tullut nähtyä varmaan jotakuinkin 20 ottelua, ja voin kyllä yhtyä väitteeseen, että mistään epätasaisuudesta ei ole ollut tietoakaan. Dominoinut viikosta ja pelistä toiseen, ainoana miinuksena miehellä tällä hetkellä hieman vaisummat esitykset näissä isoissa otteluissa. Toki tällöin on vastassa parempia puolustuksiakin, mutta pientä yliyrittämistä on välillä(esim. eilen) havaittavissa. Messi taas pystyy tekemään huippusuorituksia joukkuetta kuin joukkuetta vastaan. Toki välillä on hiukan pimennossa, mutta kukapa laitapelaaja ei olisi? No joo, C.Ronaldo harvemmin on paljoa pimennossa, mutta toisaalta miehen rooli onkin todella vapaa. Yleisesti kuitenkin laitapelaajille tulee otteluita, joissa tarjoilu ei pelaa heille oikein missään vaiheessa, ja silloin on todella vaikea tehdä mitään kovin erikoista suoritusta.

No eihän tuosta ole kauan kuin Liverpoolin miehet piti miehen kurissa. Tais olla jopa Arbeloa..

Tiedät varmaan itsekin ilman kertausta millaisista lähtökohdista Messi lähti otteluun, joten on vähän epäreilua puhua kuin kyseessä olisi ollut normaali ottelu.

Peter Crouch.

Nokitan Iiro Aallolla.  :peukku_ylos:
"Ganar queremos todos, pero sólo los mediocres no aspiran a la belleza."

peikko

• Valitut
« Vastaus #513 : 25.04.2007, 23.51.12 »

Eli jos jostain bambumajasta repäistään ensi kaudeksi kaveri joka tekee espanjan liigassa 5 maalia joka matsissa yhden kauden ajan, niin hän ei kuitenkaan ole maailman paras pelaaja koska ei ole pelannut huippusarjoissa tarpeeksi montaa kautta? Hienoa logiikkaa, mjataaaahhh?!?!?  :peukku_ylos:

Kyllä, juuri noin. Ei yksi kausi tee kenestäkään vielä maailman parasta, vaikka niitä maaleja syntyisi kymmenen per peli. Tai no ehkä silloin, mutta ei ehkä silti. Hiukan järjettömiä nää bamnumaja-kärjitykset.

Mutta kyllä mä vaan kaipaan pidempiä näyttöjä kun yksi kausi. Jos pelaa yhden noin hyvän kauden kuin sinä esimerkissäsi esität, voi olla vuoden paras pelaaja, mutta ei se tarkoita sitä että pelaaja olisi maailman paras.

Hmm, kuinka monta kautta on "useampi kausi"? Johtaa kysymykseen:  oisko Messin siis pitänyt kepittää kunnareita miesten tasolla jo 15-vuotiaana ollakseen tällä hetkellä maailman paras?

No ei nyt ehkä ihan viistoistavuotiaana, mutta melkein. Kuinka monta on useampi kausi, siihen on mahdoton vastata, mutta se on enemmän kuin kaksi kautta, jos pysytään realistisissa pelaajissa eikä mietitä mitään bambumajojen maalitykkejä. Messi pelaa toista kauttaan aikuisten sarjassa, joten en todellakaan ole valmis hänelle antamaan maailman parhaan arvonimeä. Ei sillä, hemmetin hyvinhän Messi pelaa, mutta saa pelata vielä ainakin ensi kauden hemmetin hyvin, ennen kun noin ison tunnustuksen saa.

Outoa tämä itku, kun kaikki eivät maailman parhaan titteliä ole valmis heittelemään minne sattuu. Minä en sitä titteliä vaan luovuttaisi joka kuukausi uudestaan. Ja pelikauden parhaatkaan ei sitä saa, jos aikaisemmat kaudet ei ole olleet riittävän hyviä. Kauden parhaillei meillä on vuoden pelaaja palkinnot.

-----

Niin, ja Iiro Aalto ei ole maailman paras, mutta hän on suomen toiseksi paras vasen puolustaja. Hihitelkää te vaan. Iiro näyttää taas kesällä  :peukku_ylos:

Puskas

• Oma teksti
« Vastaus #514 : 26.04.2007, 10.54.43 »

Niin Messiä Barca joutui peluuttamaan aika pian pahan loukkaantumisen jälkeen, eikä pelituntuma ollut kohdillaan. Messin tai Ronaldinhon panoksesta eivät Barcan huonot pelit tällä kaudella todellakaan ole kiinni, vaan ehkä syyttävän sormen olisi asiallisempaa osoittaa kohti Marquezia, Edmilsonia, Mottaa, Giulya ja Gudjohnsenia. Tällä kaudella Barca on kärsinyt eniten siitä, että heillä ei ole kukaan onnistunut pivotena, eikä Messin ja Eto'on varamiehet ole pystyneet paikkojaan täyttämään. 

Juanito

• JUANITO!
« Vastaus #515 : 26.04.2007, 17.59.52 »
Tätäpä juuri ajoin takaa, kun Juanito näytti tuomitsevan Messin yhden pelin perusteella, mutta sitten yllättäen sama ei pätenytkään C. Ronaldoon.

Mielestäni kyllä sanoin jotain tähän suuntaan. "Messin suoritukset eivät ole tarpeeksi tasaisia." Sitten kun heitit että kukaan ei saa häntä kuriin niin annoin vain yhden esimerkin, en tietenkään tuomitse pelaajaa yhden ottelun perustella. Vaan juuri sillä että olen molempien otteluita paljon nähnyt. Ronaldo on ollut koko kauden ManU.n tasaisin suorittaja ja lähes joka matsissa kentän paras. Milania vastaan Ronaldo oli ok, mutta yritti liikaa yksin silti pelasi mielestäni ihan hyvän ottelun jos vertaillaan keneen tahansa muuhun laituriin ja heidän perus suorituksiinsa.

Messin ongelmana pidän juuri sitä että hän ei tarpeeksi usein pääse edes tuolle tasolle. (Katso aikasemmat poustaukseni) Vaan on joko kentän paras, Niinkun esim Realia ja Getafea vastaan. Hän vaan ei saa itsestään yhtä usein niin paljon irti kuin Ronaldo ja onkin usein aika näkymätön kentällä. En sitten tiedä enkö kirjoittanut tätä tarpeeksi selvästi aikaisemmin vai missä mättää.

Kaikilla on omat mielipiteet ja joku toki voi pitää Messiä maailman parhaana. Itse näen hänet vain potentiaalisena maailman parhaana, Kunhan saa alle ehjän kauden ja pystyy pelaamaan tasaisemmin.

We can agree to disagree right?
Räpmies

Masatti

« Vastaus #516 : 01.05.2007, 14.08.35 »
Ite en pidä Lionel Messiä Euroopaan lupaavimpana pelaajana. Arsenalin nuoret + esim. Gago ovat paljon tasaisempia lukuunottamatta yhtä tykkimiestä.. Theo Walcottia  :)  Messiä hehkutetaan koko ajan uuden sukupolven Maradonaksi ja tekihän hän melko hienon maalin Getafea vastaan. Mutta olis siinäkin voinut syöttää eikä hakee kunniaa itselleen. Noo kumminkin mun arvostukseni on suurempi esim. Abou Diabya ym. kohtaan kuin Messiä.  ;)

El Fenomena

« Vastaus #517 : 01.05.2007, 17.40.09 »
Ite en pidä Lionel Messiä Euroopaan lupaavimpana pelaajana. Arsenalin nuoret + esim. Gago ovat paljon tasaisempia lukuunottamatta yhtä tykkimiestä.. Theo Walcottia  :)  Messiä hehkutetaan koko ajan uuden sukupolven Maradonaksi ja tekihän hän melko hienon maalin Getafea vastaan. Mutta olis siinäkin voinut syöttää eikä hakee kunniaa itselleen. Noo kumminkin mun arvostukseni on suurempi esim. Abou Diabya ym. kohtaan kuin Messiä.  ;)

Noh, kyllähän Messi on jo näyttänyt olevansa muutakin kuin lupaus. Tällä kaudella viimeistään lunastanut paikan maailman parhaiden pelimiesten joukossa. Vaikkakin ollut luokkaantuneen kohtuullisen pitkään, niin silti päästyään kuntoon lunasti avauksen paikan Barcan erittäin kovassa joukkueessa. Ja onhan niitä tehojakin alkanut tulemaan kiitettävän paljon mm. kolme kohtuullisen komeaa maalia juuri Real Madridia vastaan, mikä jo osoitti että kuinka valtavan paljon taitoa, kypsyyttä ja potentiaalia kaverissa on. Ja olihan tuo maali Getafeakin  vastaan melkoinen osoitus siitä mikä Messi on miehiään.

Vaikkakin Gago erinomainen pelaaja onkin niin en kyllä todellakaan lähtisi häntä ainakaan suuremmaksi lupaukseksi luokittelemaan kuin Messiä, vaikka kuinka toivoisinkin olevani väärässä. Puhumattakaan muista mainitsemistai lupauksista esim. Theo Walcotista ja Diabysta. Vaikka kyseiset kaverit kovia lupauksia ovatkin, niin eihän kaverit pääse edes lähelle sitä statusta minkä Messi juuri kentällä on itselleen ansainnut. Ja puhuuhan jo pelkät meriitit ja tilastotkin esim. tehojen tai vaikka maaotteluiden varjossa siitä kuinka paljon Messi on kyseisiä kavereita edellä. Messi saisi mielellään puolestani pukeutua valkoiseen pelipaitaan niin nopesti kuin on vain mahdollista eikä allekirjoittanut laittaisi lainkaan pahakseen maailman lupaavimman pelaajan hankintaa juuri Real Madridiin  ;)

Cicinho

« Vastaus #518 : 02.05.2007, 00.25.42 »
Liverpool finaaliin pilkuilla 4-1

riq

« Vastaus #519 : 02.05.2007, 07.28.09 »
Jee Liverpool. :peukku_ylos: nyt viä ManU finaaliin niin on kaks mun 'kakkosjoukkuetta' fiinalissa.  :)
¡HalaMadrid!