Vaikka tuo uutisen otsikko vähän siihen suuntaan viittaakin, niin itse en kyllä nopealla vilkaisulla nähnyt, että Cruyff itse olisi missään kohtaa kiistänyt Messin olevan kypsä joukkuepelaaja. Tuskin mies noin typerää kommenttia menisi heittämäänkään.
Kuka tässä nyt on tuollaista mennyt väittämään? Nimenomaan sanoi, että pitäisi kypsyä paremmaksi joukkue pelaajaksi, tullakseen paremmaksi pelaajaksi.
Ok. Itse en vain hahmottanut oikein tätä uutista, kun siellä on joka toinen lause Cruyffin omia kommentteja ja joka toinen goal.comin omia lisäyksiä. Liian sekavaa, jotta meikäläinen sieltä mitään kunnon pointtia löytäisi.

Mitä ihmeen rajaa? Pitäisikö tässä nyt kaikkien yhteen ääneen hehkutella Messiä maailman parhaaksi pelaajaksi vai tehdäänkö "suurimmasta lahjakkuudesta sitten Maradonan" samantien kritiikistä vapaa messias? Ei kaikki voi olla samaa mieltä maailman tämän hetken parhaasta pelaajasta.
Rajaa näihin odotuksiin, jos Messi ei muka nyt ole tarpeeksi paljon joukkuepelaaja.
Katsokaa vaikka jostain nauhalta uusintana Messin viime kauden(joka siis oli ensimmäinen kausi pääsarjassa) pelejä, ja miettikää miehen liikkumista, harhautuksia ja syöttöjä.
Niinpä niin, Ray Parlouristakin sais varmaan hienon kuvan kun katsois hänen parhaat palat pelaajana..
Varmasti näin. Liittyikö tämä jotenkin viestiini kun olit sen tuohon lainannut?
Minä kyllä sallin ailahtelevaisuuden maailman parhaalta, sellaisen kohtalaisen, sillä eihän kukaan voi olla paras joka pelissä. Mutta, jotta kukaan voisi olla maailman paras, hänen kuuluu olla maailman parhaiden joukossa useiden kausien ajan - ei paria kuukautta tai puoltatoista kautta, kuten Messi.
Eli jos jostain bambumajasta repäistään ensi kaudeksi kaveri joka tekee espanjan liigassa 5 maalia joka matsissa yhden kauden ajan, niin hän ei kuitenkaan ole maailman paras pelaaja koska ei ole pelannut huippusarjoissa tarpeeksi montaa kautta? Hienoa logiikkaa, mjataaaahhh?!?!?

En tiedä kuinka paljon Puskas ja E-spel seuraavat valioliigaa mutta itse Canal+ omistajana tulee koko ajan katsottua ja näin ollen olen nähnyt ManU pelejä muulloinkin kuin CL lähetyksistä Yleltä. Se, että takerrutaan Ronaldon eiliseen Milan peliin tai Messin Villarreal peliin niin ei kyllä kerro kavereiden tasosta mitään joten siitä on turha vääntää.
Täysin sama.
Se, että itse rankkaan Ronaldon Messin edelle tämän hetken parhaaksi pelaajaksi perustuu siihen että olen molempien kavereiden pelejä nähnyt vähintään toistakymmentä. Kuten sanoin en tiedä kuinka moneen nähtyyn peliin väitteet perustuvat mutta on mielestäni vähintäänkin erikoista jos näkee Messin suoritukset yhtä tasaisina kuin C.Ronaldon.
No itselläni ainakin tuo luku nähtyjen otteluiden kohdalla lienee melko suuri. Viime kauden peleistä näin varmaan ihan muutamaa matsia lukuunottamatta kaikki Messin ottelut, kun taas tällä kaudella on jäänyt useampia otteluita välistä(tosin Messikin oli pitkään sivussa loukkaantumisen takia). C.Ronaldolta on tällä kaudella tullut nähtyä varmaan jotakuinkin 20 ottelua, ja voin kyllä yhtyä väitteeseen, että mistään epätasaisuudesta ei ole ollut tietoakaan. Dominoinut viikosta ja pelistä toiseen, ainoana miinuksena miehellä tällä hetkellä hieman vaisummat esitykset näissä isoissa otteluissa. Toki tällöin on vastassa parempia puolustuksiakin, mutta pientä yliyrittämistä on välillä(esim. eilen) havaittavissa. Messi taas pystyy tekemään huippusuorituksia joukkuetta kuin joukkuetta vastaan. Toki välillä on hiukan pimennossa, mutta kukapa laitapelaaja ei olisi? No joo, C.Ronaldo harvemmin on paljoa pimennossa, mutta toisaalta miehen rooli onkin todella vapaa. Yleisesti kuitenkin laitapelaajille tulee otteluita, joissa tarjoilu ei pelaa heille oikein missään vaiheessa, ja silloin on todella vaikea tehdä mitään kovin erikoista suoritusta.
No eihän tuosta ole kauan kuin Liverpoolin miehet piti miehen kurissa. Tais olla jopa Arbeloa..
Tiedät varmaan itsekin ilman kertausta millaisista lähtökohdista Messi lähti otteluun, joten on vähän epäreilua puhua kuin kyseessä olisi ollut normaali ottelu.
Peter Crouch.
Nokitan Iiro Aallolla.