Kirjoittaja Aihe: Oletko käynyt/menossa Madridiin?  (Luettu 188342 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Higuain#20

Vs: Oletko käynyt/menossa Madridiin?
« Vastaus #420 : 10.10.2011, 21.14.54 »
Nyt oon kyllä kateellinen  ;)
Onneea matkaan ja pidä hauskaa!
" I want to be remembered, Not as good goalkeeper only as good person"
-Iker Casillas

TAMI

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #421 : 10.10.2011, 22.19.56 »
Kateuden tunne täälläkin vahvasti ;D synttärikakulle :peukku_ylos:

El Madridista

• El Santiago Bernabeu
« Vastaus #422 : 11.10.2011, 19.19.14 »
Jos sun muijas on ton kakun leiponut, niin sellaisia saa..??  :D

Mutta asiaan. Itse oon käynyt Madridissa kolme kertaa, joista jokainen reissu ollut erilainen.

Metrosta, SE on mun mielestä ehdottomasti paras tapa liikkua, mutta siinä ei tosin liikaa näe Madridia, kun viettää aikansa maan alla.

Itse suosittelen tapas-baareja, mistä ostamalla Cañan (bisse noin 2,5 dl) saa tapaksen myös. Kun ottaa toisen cañan saa toisen tapaksen ja ymmärrät varmaan tässä vaiheessa juonen..

Shoppaus on myös aika kova sana, ainakin naisille siellä on yhtä sun toista, jos sellainen on mukana..

Tour de Bernabeu on ehdoton ja Bernabeulle kannattaa mennä jonkun verran ennen peliä, niin näkee sen koko touhun alusta lähtien ja kun Bernabeu alkaa täyttyä se on kaunis näky..

Ei muuta kun hienoa matkaa ja toivottavasti pääsen taas itsekin kohta..

Hala Madrid!!  :pallo:

Heinämies

• Calma
« Vastaus #423 : 11.10.2011, 21.47.52 »
Jos sun muijas on ton kakun leiponut, niin sellaisia saa..??  :D

Tuolla niitä on ulkona, tosin näitä tapauksia ei ole kuin yksi  :sydän:

Metrosta, SE on mun mielestä ehdottomasti paras tapa liikkua, mutta siinä ei tosin liikaa näe Madridia, kun viettää aikansa maan alla.

Jes, eli eiköhän sitä sitten uskalleta hypätä maanalaiseen. Kaupunki on sen verran iso, että omin jaloin ei kyllä kaikkea jaksa!

Itse suosittelen tapas-baareja, mistä ostamalla Cañan (bisse noin 2,5 dl) saa tapaksen myös. Kun ottaa toisen cañan saa toisen tapaksen ja ymmärrät varmaan tässä vaiheessa juonen..

;D Tapaksia en olekaan aiemmin maistanut, mutta olut kelpaa aina.

Shoppaus on myös aika kova sana, ainakin naisille siellä on yhtä sun toista, jos sellainen on mukana..

No lähteehän tämä parempi puoli mukaan matkaan tottakai, reilusti shoppailua luvassa siis...

Tour de Bernabeu on ehdoton ja Bernabeulle kannattaa mennä jonkun verran ennen peliä, niin näkee sen koko touhun alusta lähtien ja kun Bernabeu alkaa täyttyä se on kaunis näky..

Ei muuta kun hienoa matkaa ja toivottavasti pääsen taas itsekin kohta..

Hala Madrid!!  :pallo:

Hui kun tulee oikein kylmät väreet pelkästä mielikuvasta! Tulis jo marraskuu!

Hala Madrid!
Tuomas Virkkunen, Real - Juve 23.10.2013
"Ethän sä voi. Ethän sä Arturo rakas voi näyttää Illarramendia rikkeen tekijäksi tuon jälkeen"

http://www.mtv.fi/sport/futis/mestarienliiga/uutiset.shtml/2013/10/1823264/video-mestarien-liigan-surkuhupaisin-filmaus

iiro.saukkonen

« Vastaus #424 : 11.10.2011, 22.43.46 »
Tervetuloa Madridiin...
Hablaileppa sen verran spanglissia, et osaat tilata ravintolasta ruokaa, tapaksia tapaspaikoista ja laskun yms. perus käytännön juttuja. Nää ihmiset ei nimittäin puhu englantia. Joskus joku saattaa vähän puhua, mutta huonolla espanjalla saat parempaa sekä ystävällisempää palvelua kuin hyvällä englannilla. Tää on siis omakohtainen huomio nyt kun täällä oon parisen kuukautta lojunut.

Metrolla meikän mielestä kannattaa kulkea vain keskustan ulkopuolelle. Esim sun hotellilta ei ole yli 2 kilometrin matkaa mihinkään merkittävämpiin nähtävyyksiin (palacio real, parque del retiro, reina sofia, prado, yms). Ja matkalla näet tätä huikeaa arkkitehtuuria, kauppoja, elämää kaduilla. Hommaa vain joku suomalainen turistiopaskirjanen matkaan niin löydät kaiken näköistä käytännön tietoa (itellä on tuollainen top10 madrid -kirja, joka oli erittäin kätevä kun madridiin saavuin ja sieltä vieläkin löytää käytännön tietoa moneen asiaan). Dösällä tai junalla kannattaa kulkea vain madridin ulkopuolelle, esim Toledo ja El Escorial sekä Segovia on hyviä päiväretken arvoisia paikkoja. Noihin pääsee junalla ja dösällä noin tunnissa (maksaa 10 suuntaansa). Dösällä vielä halvempi, mutta en tiiä minkä verran.

Jos klubielämä yhtään kiinnostaa, niin käykää kattomassa Kapital (6 tai 7 kerroksinen klubi). Yhtä paska meno siellä on meikästä ku Onnelassa, mutta jotkut tykkää. Hieman vaihtoehtoisempia paikkoja löytyy Malasañan kaupunginosasta, n. 1 kilsan päässä Gran Vian metroasemalta.

Tuo Bernabeu on todella looginen, et voi olla löytämättä omia paikkoja, kun seuraat lipussa olevia tietoja. Kannattaa tosiaan mennä tuntia ennen, pääset nopeammin sisään, etkä missaa aloituspotkua, sekä näet kun stadikka täyttyy. On aika hieno näky. Pois ei myöskään kannata kiirehtiä...

Mitähän muuta sitä keksis kertoa :D Tosiaan kannattaa käydä kokeilemassa churroja myöskin jos myöhään yöllä liikutte. Ne on jotain munkkitankoja joita uitetaan sulassa suklaassa tms.

Jos on kysyttävää nii kysy, vastaan jos osaan.

No niin, nyt kun on lahja "järkytyksestä" selvinnyt ja lukenut tämän ketjun kahdeksan ja puoli kertaa, kyselen teiltä muilta matkalla käyneiltä hieman vinkkejä..

Meillä on hotelli Gran Vian varrella (Vincci Capitol), matkalle lähdetään torstaina 03.11 ja paluu vasta tiistaina 08.11, eli Madridia ehtisi näkemään enemmänkin. Mitkä ovat sellaisia must-see kohteita? Kuninkaanlinna kuulemma ja Cibeles tietysti. Mitä muuta? Onko esimerkiksi tarvetta käydä naureskelemassa Vicente Calderonilla?

Moni kirjoitteli ettei Madridissa välttämättä hablata kunnolla englantia, onko vielä ajankohtainen aihe, vai pärjääkö siellä? Barcelonassa toissa vuonna käyneenä huomasin, että siellä pärjäsi englannilla mainiosti.

Metrolla emme syystä tai toisesta ole vielä uskaltaneet kulkea ulkomailla, onko Madridissa helpompaa kulkea dösällä vai metrolla?

Stadikalle ennen peliä kannattaa varmaankin saapua ~ tunti ennen matsia, paikat löytynee helposti?

Lähtisiköhän Crisse meidän kanssa bisselle matsin jälkeen? Raitala varmaan lähtis kirkuen, mutta ketä se nyt kiinnostaa... :D

Vattu mä tärisen vieläkin.. :)

"Ja nyt siellä kaikki Culet vaativat Gutille keltaista korttia, ulosajoa, pelikieltoa ja vankilatuomiota." - Tuomas Virkkunen

Tommi Toshack

« Vastaus #425 : 14.10.2011, 21.57.01 »
17.11 Lento Madridiin vaihdossa olevan tyttöystävän luo... Viikonloppu ollaan Valenciassa ja sillonhan on 20.11 Valencia-Real... Onko kellään mitään tietoa mistä vois siihen peliin koittaa hommata lippuja kun ei Santiago Bernabeun lippupisteestä sinne lippuja saa...? Koko viikonloppu on suunniteltu sunnuntai iltana pelatttavan pelin pohjalle joten ois aika kiva jos joku osais neuvoa... Aijoo ja luonnollisest ollaa menos 22 päivä kattomaa Real-Dinamo Zagreb... Mä oon venannu omaa Madridin reissuu viimeset kymmene vuotta... Hieno nähä et jollain muullakin se parempi puolisko osaa järkkää tälläsii... Mulle tää on kans 25 vuotis synttärilahja tyttöystävält joka on jo muutaman Realin pelin käyny reissusa aikaan kattomas...

Huomenna Kaatuu Betis 4-0

Madridista #7

• el Águila de Móstoles
« Vastaus #426 : 14.10.2011, 22.29.51 »
17.11 Lento Madridiin vaihdossa olevan tyttöystävän luo... Viikonloppu ollaan Valenciassa ja sillonhan on 20.11 Valencia-Real... Onko kellään mitään tietoa mistä vois siihen peliin koittaa hommata lippuja kun ei Santiago Bernabeun lippupisteestä sinne lippuja saa...? Koko viikonloppu on suunniteltu sunnuntai iltana pelatttavan pelin pohjalle joten ois aika kiva jos joku osais neuvoa... Aijoo ja luonnollisest ollaa menos 22 päivä kattomaa Real-Dinamo Zagreb... Mä oon venannu omaa Madridin reissuu viimeset kymmene vuotta... Hieno nähä et jollain muullakin se parempi puolisko osaa järkkää tälläsii... Mulle tää on kans 25 vuotis synttärilahja tyttöystävält joka on jo muutaman Realin pelin käyny reissusa aikaan kattomas...

Huomenna Kaatuu Betis 4-0

ServiCaixa taitaa Valencian päässä olla helpoin ratkaisu lippujen hankkimiseen. Itse en ole palvelua käyttänyt, mutta muiden kokemusten perusteella olen näin ymmärtänyt. Hyvää Espanjan matkaa ja jos jaksat matkarapoa reissun jälkeen kirjoittaa, niin olisi upeata. Varmasti muitakin foorumisteja kiinnostaisi lukea :)
”Jalkapallo on yksinkertainen peli, jossa 22 miestä juoksee pallon perässä 90 minuutin ajan, ja lopuksi Saksa voittaa.”
- Gary Lineker

Heinämies

• Calma
« Vastaus #427 : 15.10.2011, 09.54.25 »
Hieno nähä et jollain muullakin se parempi puolisko osaa järkkää tälläsii... Mulle tää on kans 25 vuotis synttärilahja tyttöystävält joka on jo muutaman Realin pelin käyny reissusa aikaan kattomas...

:peukku_ylos: :pallo:
"Ethän sä voi. Ethän sä Arturo rakas voi näyttää Illarramendia rikkeen tekijäksi tuon jälkeen"

http://www.mtv.fi/sport/futis/mestarienliiga/uutiset.shtml/2013/10/1823264/video-mestarien-liigan-surkuhupaisin-filmaus

Heinämies

• Calma
« Vastaus #428 : 28.10.2011, 09.00.32 »
Olisin kovasti halunnut nähdä Bernabeun valot illan pimetessä, mutta voihan paska

http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/en/1330070289482/noticia/Noticia/Real_Madrid-Osasuna_to_be_played_on_Sunday_6_November_at_12:00_CET.htm

Matsi pelataan puoleltapäivin. First time ever virallisissa peleissä. No, ainakin olen paikanpäällä tekemässä historiaa! :D

hierro

« Vastaus #429 : 28.10.2011, 13.47.44 »
Liput Osasuna matsiin olisivat ostoslistalla. Viimeksi madridissa käydessäni ostin liput etukäteen SpainTicketBureaun kautta. Paikat olivat loistavat, mutta hinta kauhuistuttavan korkea. Nyt ajattelin ostaa liput realin sivuilta (jahka tulevat myyntiin).
Hieman kuitenkin mietityttää tuo ServiCaixa homma eli onko näitä automaatteja paljonkin mistä liput voi sitten lunastaa. Ja onko niiden (=ServiCaixan) kaikki automaatit tähän sopivia, vai voiko lippuja lunastaa vai tietyistä automaateista jne. Eli voisiko joku aiemmin ServiCaixaa käyttänyt hieman valoittaa asiaa?

Mágico Madrid

• La Saeta Rubia 1926–2014
    • Los Blancos
« Vastaus #430 : 28.10.2011, 19.14.18 »
Liput Osasuna matsiin olisivat ostoslistalla. Viimeksi madridissa käydessäni ostin liput etukäteen SpainTicketBureaun kautta. Paikat olivat loistavat, mutta hinta kauhuistuttavan korkea. Nyt ajattelin ostaa liput realin sivuilta (jahka tulevat myyntiin).
Hieman kuitenkin mietityttää tuo ServiCaixa homma eli onko näitä automaatteja paljonkin mistä liput voi sitten lunastaa. Ja onko niiden (=ServiCaixan) kaikki automaatit tähän sopivia, vai voiko lippuja lunastaa vai tietyistä automaateista jne. Eli voisiko joku aiemmin ServiCaixaa käyttänyt hieman valoittaa asiaa?
Osasuna vastassa niin kannattaa ostaa liput luukulta. Villarreal-pelissäkin oli stadikalla tyhjää. En ServiCaixan hinnoista kylläkään tiedä.
" La Saeta Rubia es el Real Madrid"¡HalaMadrid!

hierro

« Vastaus #431 : 09.11.2011, 13.36.09 »
Ajattelin, että joku voisi nähdä tämän hyödyllisenä, joten seuraavassa lippujen ostaminen/lunastaminen viime viikon Osasuna otteluun. Jos tämä on jo käyty täällä läpi, niin olkoon sitten kertausta :)

Lippujen ostaminen ServiCaixan sivuilta:
--------------------------------------------------------------

http://www.servicaixa.com/nav/en/deportes/madrid/estadio_santiago_bernabeu_rmad/real_madrid_c.f./rmad.html?utm_campaign=realmadrid&utm_source=realmadrid.com&utm_medium=webEN&utm_content=linkPie&CODIUSU=P078RM09&canalMB=RMD

Lippuja oli myynnissä ainakin reilut pari viikkoa ennen itse ottelua. Ehkä kauemminkin, mutta suurin piirtein tuon ajan itse seurasin tilannetta. Myynnissä olevat liput ovat kuitenkin tässä vaiheessa VIP lippuja ja hinnat ovat sen mukaiset eli kolmesta sadasta ylöspäin.

Yleinen myynti alkoi otteluviikolla maanantaina kello 11:00 (Suomen aikaa). Ottelu oli siis sunnuntaina. Nämä yleiseen myyntiin tulevat paikat ovat sellaisia joita ei ole määräaikaan mennessä myyty seuran jäsenille yms joilla on "etuosto-oikeus". Tästä yleisestä myynnistä tuli ServiCaixan sivuille ilmoitus pari päivää aikaisemmin.

Kun yleinen myynti sitten alkoi, niin kaupan käynti näytti olevan alusta lähtien vilkasta. Minulla ei valitettavasti ollut pankkitunnuksia töissä mukana, joten pääsin ”ostoksille” vasta myöhemmin illalla ja silloin oli jo vaikeuksia löytää kahta vierekkäistä paikkaa niistä katsomoista joihin halusin (1er anf.lateral este tai 2do anf.lateral este). Lopulta sopivat paikat kuitenkin löytyivät.

Liput on todella helppo ostaa. Näet selkeästi mitkä paikat ovat vapaita, missä ne sijaitsevat, paljonko ne maksavat ja miltä kenttä näyttää juuri siitä katsomon osasta katsottuna

Liput maksetaan luottokortilla ja ostos varmennetaan pankkitunnuksilla.

Neuvo:
- kannattaa tutkia/miettiä etukäteen mistä paikat haluaisi
- kannattaa ostaa liput heti kun ne tulevat yleiseen myyntiin
- ei kannata luovuttaa jos ei heti löydä sopivia paikkoja koska tilanne elää koko ajan

Lippujen lunastus ServiCaixa automaatista:
--------------------------------------------------------

Liput lunastetaan La Caixa pankin ServiCaixa automaateista samalla luottokortilla millä ostos on tehty.

Sopivia automaatteja on ympäri kaupunkin (ainakin keskustassa). Automaattien sijainnit voi katsoa ServiCaixa:n sivuilta.

Itse kävin noutamassa liput Arenal kadun toimipisteessä. Heillä oli kaksi automaattia: yksi ulkona oven vieressä ja toinen sisällä. Sisätilassa oleva sopi lippujen tulostamiseen, ulkona oleva oli normaali pankkiautomaatti.
http://maps.google.fi/maps?q=calle+arenal+24+madrid&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0xd42287955af2261:0x130340f3dba4f5e0,Calle+del+Arenal,+24,+28013+Madrid,+Spain&gl=fi&ei=QXK6TqjVO4-UOrqdlL0I&sa=X&oi=geocode_result&ct=title&resnum=1&ved=0CCAQ8gEwAA

Itse automaatin käyttämisessä ei ole mitään ongelmaa normaalin älykkyyden omaavalla ihmisellä. Meille muille kannattaa kuitenkin tähdentää, että kun automaatti kysyy käytetäänkö credit vai debit, niin vastataan credit  ;)

Liput:
-------

Meidän paikat olivat katsomossa 1er anf.lateral este, sektorissa 3335. Sijainti oli aivan loistava eli suurin piirtein keskiviivalla. Hinta oli 115 euroa per lippu.

Tässä katsomossa oli aika paljon kausikorttilaisia ja iältään enempi keski-ikäisiä ja siitä ylöspäin.

HUOM! tuo sektorinumero on sikäli hieman omituinen, sillä jossain se ilmoitetaan neljällä numerolla kuten minä tuossa yllä, mutta ehkä useammin kuitenkin kolmella numerolla eli 335. Ehkä tuo ensimmäinen 3 kuvaa jotain, en tiedä. Jopa ServiCaixan sivuilla sektorinumeron esitystapa vaihteli.  Myös oheisessa katsomokartassa on käytetty tuota 335 numero:
http://www.madrid-football-tickets.com/media/map_bernabeu_GLOBAL.jpg

« Viimeksi muokattu: 09.11.2011, 14.45.46 kirjoittanut hierro »

Madridista #7

• el Águila de Móstoles
« Vastaus #432 : 09.11.2011, 16.27.02 »

Loistavaa :peukku_ylos: Varmasti monelle vielä hyödyksi.
”Jalkapallo on yksinkertainen peli, jossa 22 miestä juoksee pallon perässä 90 minuutin ajan, ja lopuksi Saksa voittaa.”
- Gary Lineker

Heinämies

• Calma
« Vastaus #433 : 09.11.2011, 17.59.14 »
Meidän paikat olivat katsomossa 1er anf.lateral este, sektorissa 3335. Sijainti oli aivan loistava eli suurin piirtein keskiviivalla.

Me olimme puolestamme sektorilla 544. Eli siinä teidän yläpuolellanne.. :) Oli kyllä mahtavat paikat ja upea peli.

Huomasitko muuten puoliajalla kun keskiympyrässä napattiin valokuvia? Selostaja huutelikin jotain panorama kuvasta ja pienellä googletuksella löytyi tämä

http://www.gigapixelfancam.com/fancams/soccer/realmadrid/20111106/eng.php

Käy bongaamassa itsesi ;)

hierro

« Vastaus #434 : 09.11.2011, 18.17.36 »
Me olimme puolestamme sektorilla 544. Eli siinä teidän yläpuolellanne.. :) Oli kyllä mahtavat paikat ja upea peli.

Huomasitko muuten puoliajalla kun keskiympyrässä napattiin valokuvia? Selostaja huutelikin jotain panorama kuvasta ja pienellä googletuksella löytyi tämä

http://www.gigapixelfancam.com/fancams/soccer/realmadrid/20111106/eng.php

Käy bongaamassa itsesi ;)

Huomasin kyllä kuvaajat, mutta en ajatellut asiaa sen enempää. Kiitti linkistä!

Ja kyllä, loistava matsi oli.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2011, 16.35.25 kirjoittanut hierro »

RealCR

• FF2: RealCR9
« Vastaus #435 : 30.11.2011, 19.31.52 »
Tarkoitus olisi hiihtolomalla viikoksi lähteä lomalle Madridiin ja mennä katsomaan Los Blancos-Santander matsi, ja jos tuuri käy, CL:n ekan pudotuspelikierroksen ottelu 18.2(?) jos on kotiottelu. Jollain tietoa noista CL-järjestyksistä, ja että koska vastustaja selviää? Kiitokset etukäteen

TAMI

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #436 : 30.11.2011, 19.53.25 »
Tarkoitus olisi hiihtolomalla viikoksi lähteä lomalle Madridiin ja mennä katsomaan Los Blancos-Santander matsi, ja jos tuuri käy, CL:n ekan pudotuspelikierroksen ottelu 18.2(?) jos on kotiottelu. Jollain tietoa noista CL-järjestyksistä, ja että koska vastustaja selviää? Kiitokset etukäteen

http://en.wikipedia.org/wiki/2011%E2%80%9312_UEFA_Champions_League

Tuolta näkee noi päivämäärät "Round and draw dates" -otsikon alta. 16. joulukuuta arvonta tolle ekalle pudotuspelikierrokselle.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2011, 21.56.39 kirjoittanut TAMI »

Redondo

• Vieras
« Vastaus #437 : 30.11.2011, 21.44.24 »
http://en.wikipedia.org/wiki/2011%E2%80%9312_UEFA_Champions_League

Tuolta näkee noi päivämäärät "Round and draw dates" -otsikon alta. 16. joulukuuta arvonta tolle ekalle pudotuspelikierrokselle. Silloin arvotaan myös, kumpi pelaa ensin kotona.
Tuo Santander-peli pelataan siis tuolloin viikonloppuna 18.2 tai 19.2.

16. Joulukuuta tosiaan arvotaan Mestareiden Liigan otteluparit, mutta koska Real Madrid tulee voittamaan oman alkulohkonsa se pelaa pudotuspelien ensimmäisellä kierroksella ensimmäisen osaottelun vieraskentällä. Real Madrid pelaa siis seuraavan kerran Mestareiden liigaa Bernabeulla valitettavasti vasta maaliskuussa.

RealCR

• FF2: RealCR9
« Vastaus #438 : 30.11.2011, 22.01.00 »

Tuo Santander-peli pelataan siis tuolloin viikonloppuna 18.2 tai 19.2.

16. Joulukuuta tosiaan arvotaan Mestareiden Liigan otteluparit, mutta koska Real Madrid tulee voittamaan oman alkulohkonsa se pelaa pudotuspelien ensimmäisellä kierroksella ensimmäisen osaottelun vieraskentällä. Real Madrid pelaa siis seuraavan kerran Mestareiden liigaa Bernabeulla valitettavasti vasta maaliskuussa.
No voihan paska, joku toinen kerta sitten.

Chris

« Vastaus #439 : 02.12.2011, 18.37.33 »
Ihan vain sellaista, että onko tuo servicaixa paras tapa ostaa liput? Keväälle ois tarkotus reissu tehdä ja vahvasti nyt suunnitteilla.. Hotellit ja lennot bookataan varmaan erikseen, eli ei mitään pakettimatkaa.

Kuinkaha varmasti pääsee kevään Valencia tai Malaga peliin jos ostaa liput vasta Madridissa? Uskaltaako jättää sen varaan?

Mistäs paras hotelli hintalaatusuhteeltaan, jostain suht. läheltä Bernabeuta?
🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆