Ajattelin, että joku voisi nähdä tämän hyödyllisenä, joten seuraavassa lippujen ostaminen/lunastaminen viime viikon Osasuna otteluun. Jos tämä on jo käyty täällä läpi, niin olkoon sitten kertausta

Lippujen ostaminen ServiCaixan sivuilta:
--------------------------------------------------------------
http://www.servicaixa.com/nav/en/deportes/madrid/estadio_santiago_bernabeu_rmad/real_madrid_c.f./rmad.html?utm_campaign=realmadrid&utm_source=realmadrid.com&utm_medium=webEN&utm_content=linkPie&CODIUSU=P078RM09&canalMB=RMDLippuja oli myynnissä ainakin reilut pari viikkoa ennen itse ottelua. Ehkä kauemminkin, mutta suurin piirtein tuon ajan itse seurasin tilannetta. Myynnissä olevat liput ovat kuitenkin tässä vaiheessa VIP lippuja ja hinnat ovat sen mukaiset eli kolmesta sadasta ylöspäin.
Yleinen myynti alkoi otteluviikolla maanantaina kello 11:00 (Suomen aikaa). Ottelu oli siis sunnuntaina. Nämä yleiseen myyntiin tulevat paikat ovat sellaisia joita ei ole määräaikaan mennessä myyty seuran jäsenille yms joilla on "etuosto-oikeus". Tästä yleisestä myynnistä tuli ServiCaixan sivuille ilmoitus pari päivää aikaisemmin.
Kun yleinen myynti sitten alkoi, niin kaupan käynti näytti olevan alusta lähtien vilkasta. Minulla ei valitettavasti ollut pankkitunnuksia töissä mukana, joten pääsin ”ostoksille” vasta myöhemmin illalla ja silloin oli jo vaikeuksia löytää kahta vierekkäistä paikkaa niistä katsomoista joihin halusin (1er anf.lateral este tai 2do anf.lateral este). Lopulta sopivat paikat kuitenkin löytyivät.
Liput on todella helppo ostaa. Näet selkeästi mitkä paikat ovat vapaita, missä ne sijaitsevat, paljonko ne maksavat ja miltä kenttä näyttää juuri siitä katsomon osasta katsottuna
Liput maksetaan luottokortilla ja ostos varmennetaan pankkitunnuksilla.
Neuvo:
- kannattaa tutkia/miettiä etukäteen mistä paikat haluaisi
- kannattaa ostaa liput heti kun ne tulevat yleiseen myyntiin
- ei kannata luovuttaa jos ei heti löydä sopivia paikkoja koska tilanne elää koko ajan
Lippujen lunastus ServiCaixa automaatista:
--------------------------------------------------------
Liput lunastetaan La Caixa pankin ServiCaixa automaateista samalla luottokortilla millä ostos on tehty.
Sopivia automaatteja on ympäri kaupunkin (ainakin keskustassa). Automaattien sijainnit voi katsoa ServiCaixa:n sivuilta.
Itse kävin noutamassa liput Arenal kadun toimipisteessä. Heillä oli kaksi automaattia: yksi ulkona oven vieressä ja toinen sisällä. Sisätilassa oleva sopi lippujen tulostamiseen, ulkona oleva oli normaali pankkiautomaatti.
http://maps.google.fi/maps?q=calle+arenal+24+madrid&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0xd42287955af2261:0x130340f3dba4f5e0,Calle+del+Arenal,+24,+28013+Madrid,+Spain&gl=fi&ei=QXK6TqjVO4-UOrqdlL0I&sa=X&oi=geocode_result&ct=title&resnum=1&ved=0CCAQ8gEwAAItse automaatin käyttämisessä ei ole mitään ongelmaa normaalin älykkyyden omaavalla ihmisellä. Meille muille kannattaa kuitenkin tähdentää, että kun automaatti kysyy käytetäänkö credit vai debit, niin vastataan credit

Liput:
-------
Meidän paikat olivat katsomossa 1er anf.lateral este, sektorissa 3335. Sijainti oli aivan loistava eli suurin piirtein keskiviivalla. Hinta oli 115 euroa per lippu.
Tässä katsomossa oli aika paljon kausikorttilaisia ja iältään enempi keski-ikäisiä ja siitä ylöspäin.
HUOM! tuo sektorinumero on sikäli hieman omituinen, sillä jossain se ilmoitetaan neljällä numerolla kuten minä tuossa yllä, mutta ehkä useammin kuitenkin kolmella numerolla eli 335. Ehkä tuo ensimmäinen 3 kuvaa jotain, en tiedä. Jopa ServiCaixan sivuilla sektorinumeron esitystapa vaihteli. Myös oheisessa katsomokartassa on käytetty tuota 335 numero:
http://www.madrid-football-tickets.com/media/map_bernabeu_GLOBAL.jpg