Suurimman pölyn laskeudutta ja pettymykset molemmissa leireissä nieltynä on aika hieman analysoida, toki tiedän että Barcan mies täällä analysoimassa voi aiheuttaa närää mutta koitetaan silti, ei tämä pahaakaan tee:)
Olen viime päivät pohdiskellut että miksi kaikkien aikojen finaalia ei tullut, mikä meni pieleen? En pätkääkään usko selityksiin väsymyksestä, pitkästä kaudesta tms. Katsoin kaikki 4 matsia alyusta loppuun ja kaikki oli molempien omissa käsissä, aloitan nyt Barcan matseista:
Kahdessa matsissa ei mun mielestä jäänyt epäselväksi kumpi pelasi ja yritti koko ajan voittaa ja tehdä maaleja, Barca.
Pallo vaan ei mennyt maaliin, kiitos Cechin, kiitos tolppien ylärimojen ja epäonnistuneen rankkarin ja hutipotkujen, maalinedestä ohilaukauksiin, läpiajojen kämmäyksiin, erikoistilanteiden munattomuuteen, tuurin puuttumiseen ym. Barca ei osannut käyttää huikeaa tasoeroa hyväkseen, jäätyi, ei jäätynyt mutta maaleja ei silti tullut tarpeeksi.
Chelsea, jäätävällä prosentilla paikoista maalit, loppuaika puolutettiin, mun mielestä tuurilla jatkoon koska Barca ei paikoistaan tehnyt ja itse teki noin 50%osumatarkkuudella maalinsa.
Sitten Madridin pelit. uskoisin että jopa täälläkin palstalla noin 50% yllättyi kuinka kovaa Bayern laittoi kampoihin ja 75% yllättyi siitä että Bayern otti Santiago bernabeulla ohjakset haltuun ja vei peliä. Kovia väitteitä Barcan mieheltä, mun pitää silti sanoa että itse en yllättynyt tästä, olen Barcan miehenä käynyt läpi Chelsea ja Inter helvetin yhdistettynä nyt Real helvettiin. kaiken takana on Mourinho, loistava taktiikko, puolustuspelin kuningas. Tällä kertaa vaan Mourinhon ei olisi pitänyt lähteä liikaa puolustelemaan, molemmissa peleissä Madridilla oli langat käsissä ja tuolla pelaajamateriaalilla sekä Madridin historialla Moun olisi pitänyt ymmärtää antaa miesten pelata eikä jäädyttää, varsinkin Bernabeun peli, halutessaan peli olisi voitu tappaa ekalla puoliajalla mutta sit ruvettiin puolustamaan. Varovaisesti yritän sanoa että mun mielstä Mourinho ei anna joukkueen pelata kovissa paikoissa samaa peliä kun ei niin kovissa matseissa. Kovissa peleissä pelataan ns %futista eli luotetaan todennäköisyyteen, ei omaan peliin. Toki tässä on barca miehen katkeraa Mou tilitystä mukana mutta väitän että Real olisi voinut lyödä halutessaan luun kurkkuun Bayernilta koska tahansa, jos olisi antanut pelaajien pelata vahvuuksillaan nykyajan hyölkkäävää futista.
Toki näytöt Moulla kiistattomat, mestaruuksia tullut monessa eri joukkueessa mutta tyyli ollut myös aina sama.
Takaisin itse kysymykseen, mikä meni väärin ettei klassikko toteutunut, vastaus on ottelukaavion.
Minä uskon että Barca olisi tiputtanut Bayernin, bayern ei olisi lähtenyt puolustamaan kuten Chelsea, eikä se olisi sitä edes yrittänyt mutta Barca olisi ottanut pelin haltuun ja löytänyt barcan pelisysteemin elintärkeän tilan ja tehnyt maaleja.
real- Chelsea, en usko että Chelsealla olisi ollut mitään mahdollisuuksia, Chelsea olisi puolustanut samoin kun Barcaakin vastaan, bussilla. mutta Real olisi iskenyt erikoistilanteista ja uskon että Real olisi myös puhkonut paremmin Chelsean, tehnyt reikäjuustoa puolustuksesta. Ronaldo, Benzema olisivat fyysisempinä kuin messi ja Alexis tehnyt tuhojaan.
Eli vastustajat toisinpäin, nyt oltaisiin finaalissa vastakkain, kehuttaisiin kilpaa Messiä ja Ronaldoa kaivettaisiin poteroita, mutta tällaista tämä on, Moun sanoin parempi hävisi.
P.S. Mikäli Barca hoitaa pepille läksiäisiksi Copa del Reyn niin kausi alkaa taas syksyllä tuplaklassikolla, mestari vs cup mestari.
Eikä tarvitse ristiinnaulita mua, te ootte sentään mestareita, toistan nyt vielä fraasin Barca cabron, saluda el campeon:)
tämä oli vaan 1 näkökulma ja jokaisella on omanlaisensa.